• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۲:۳۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403022921525
  • خبرنگار : 50037

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر:

تمام مراکز نگهداری معتادین متجاهر باید فضای مهارت‌آموزی داشته باشند

تمام مراکز نگهداری معتادین متجاهر باید فضای مهارت‌آموزی داشته باشند

ایسنا/همدان دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور گفت: طبق رویکرد دولت سیزدهم در تمام مراکز نگهداری معتادان متجاهر باید فضای مهارت‌آموزی و اشتغال‌زایی وجود داشته باشد تا مددجویان پس از بازگشت به جامعه با اشتغال مناسب معیشت خانواده را تأمین کنند.

 اسکندر مؤمنی در حاشیه افتتاح کارگاه مهارت آموزی ماده ۱۶ کبودرآهنگ اظهار کرد: تقویت، کیفیت‌بخشی و توسعه مراکز نگهداری ماده ۱۶ معتادان در کبودرآهنگ و نهاوند باید در دستور کار باشد.

وی ضمن قدردانی از نقش مهم استاندار همدان و دست‌اندرکاران جهادی و مردمی در رابطه با توسعه و راه‌اندازی مرکز نگهداری ماده ۱۶ کبودرآهنگ ، افزود: مرکز نگهداری ماده ۱۶ کبودرآهنگ در سال‌های گذشته با ظرفیت ۱۰۰ نفر آغاز به کار کرده اما با حمایت‌های صورت گرفته به ظرفیت پذیرش ۵۰۰ مددجو رسیده است.

وی تصریح کرد:برای افزایش ظرفیت این مرکز تا ۱۰۰۰ نفر و توسعه و ارتقای خدمات، منابع لازم تخصیص خواهد یافت.

مؤمنی با بیان اینکه طبق اصل مردمی‌سازی خدمات دولتی به عنوان یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم، استفاده از ظرفیت خیرین مورد توجه است، خاطر نشان کرد: در دو سال گذشته با استقبال بسیار خوب خیرین کشور، مجمع خیرین یاری‌گران زندگی برای خدمت‌رسانی مناسب تأسیس شده است.

 استاندار همدان هم گفت: مشکل فقر و بیکاری یکی از دلایل درگیری مردم با بلای خانمانسوز اعتیاد بوده که با مهارت‌آموزی اشتغال‌محور این آسیب‌ها کاهش خواهد یافت.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با اشاره به افتتاح امروز ساختمان ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در همدان و پارکینگ مرکزی خودروهای توقیفی مبارزه با موادمخدر استان و نیز افتتاح مرکز حرفه‌آموزی خیاطی در مرکز ماده ۱۶ کبودراهنگ با اهتمام دبیرکل شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کشور تصریح کرد: بهره‌برداری مرکز حرفه‌آموزی خیاطی در مرکز ماده ۱۶ کبودرآهنگ از نقش موثری در اشتغال مددجویان پس از درمان خواهد داشت.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه کیفیت‌بخشی خدمات در مراکز نگهداری ماده ۱۶ کبودرآهنگ و نهاوند مورد تأکید است، تصریح کرد: حرفه‌آموزی در مراکز نگهداری ماده ۱۶ موجب ایجاد اشتغال مناسب برای تأمین معیشت مددجویان و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط‌عمومی استانداری همدان ، با سفر دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور به شهرستان کبودراهنگ کارگاه مهارت‌آموزی خیاطی مرکز ماده ۱۶ این شهرستان به افتتاح و بهره برداری رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha