• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۳:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403022921545
  • خبرنگار : 50026

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی تاکید کرد

۱۴۰۳ سال تحول در تربیت نیرو و اجرای برنامه‌های گفتمان‌ساز است

 ۱۴۰۳ سال تحول در تربیت نیرو و اجرای برنامه‌های گفتمان‌ساز است

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: امسال در مجموعه فرهنگ و هنر و رسانه سال تحولی در حوزه تربیت نیرو و رویدادهای گفتمان‌ساز خواهیم داشت.

علی فرخنده شنبه شب، ۲۹ اردیبهشت در آیین رونمایی از طرح‌های قرارگاه شهید آوینی خراسان جنوبی که با حضور جانشین وزیر و معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، بیان کرد: در خراسان جنوبی طی دو سال گذشته بر اساس سند تحول فرهنگ ارشاد، سه راهبرد اساسی شامل گفتمان سازی، توانمندسازی و سودمندسازی در دستور کار قرار گرفته است. 

وی با بیان اینکه عدالت فرهنگی در متن برنامه‌ریزی و طرح‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است، گفت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی فاقد نقشه مهندسی فرهنگی بود، تدوین این سند انجام شد که به زودی به عنوان سند بالادستی در حوزه فرهنگی رونمایی می‌شود. 

فرخنده با اشاره به برنامه‌های انجام شده در حوزه گفتمان‌سازی، اظهار کرد: استفاده از نوشتار ایرانی- اسلامی در مدارس، ابلاغ چ تدوین طرح جهاد تبیین، ترویج نماز اول وقت از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه به صورت جدی در خصوص شورای احیای پاسداشت زبان پارسی ورود کرده‌ایم، افزود: با پیگیری‌های انجام شده، ورودی شهرهای خراسان جنوبی اصلاح شده و نام شهرها با زبان فارسی بر ورودی‌ها نقش بسته است. 

وی توجه به کارگاه‌های توانمندسازی هنری را از دیگر اقدامات فرهنگ و ارشاد اسلامی طی دو سال گذشته دانست و افزود: حضور چهار گروه از خراسان جنوبی در جشنواره فجر منطقه‌ای بعد از ۱۱ سال و راهیابی یک اثر از استان به جشنواره بین‌المللی از موفقیت‌های  این اداره کل است. 

فرخنده با اشاره به رشد ۳۰۰ درصدی هنرهای تجسمی در استان، تصریح کرد: آموزش ۱۲۰۰ نفر از مربیان در طرح بشری و طراحی دو رویداد بازی‌سازی مقدماتی و پیشرفته با همکاری دانشگاه‌های استان از جمله برنامه‌های انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به رشد جایگاه سینما در استان، ادامه داد: با پیگیری‌های انجام‌شده سینمای فردوسی و بیرجند و سینماهای پایه از درجه ۳ به درجه ۲ ارتقا پیدا کردند. 

فرخنده با اشاره به بهره‌برداری از اولین خانه مطبوعات استان، بیان کرد: جذب ۱۷۰ درصد تسهیلات هنرمندان در حوزه حمایت از مشاغل خانگی، حمایت از صنعت چاپ و برگزاری اولین و دومین جشنواره مطبوعات منطقه‌ای شرق کشور از دیگر برنامه‌های انجام شده طی دو سال گذشته بوده است.

وی  با بیان اینکه ۱۴ تیرماه میزبان جشنواره جایزه ملی سواد رسانه پروفسور معتمدنژاد با حضور فعالان رسانه‌ای خواهیم بود، اظهار کرد: همچنین ۲۶ شهریورماه میزبان جشنواره منطقه‌ای موسیقی مقامی کشور با مشارکت خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، کرمان و جنوب کرمان خواهیم بود.
 
فرخنده از برگزاری کنگره ملی ابن حسام خوسفی، حماسه سرای آیینی طی ۲۸ آبان‌ماه خبرداد و گفت: تربیت ۳۱۳ حافظ قرآن، ۱۳ قاری نوجوان و برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی و ۵۰ کرسی تلاوت قرآن از چشم‌اندازهای طرح قرارگاه شهید آوینی در استان است.

وی با اشاره به برگزاری رویداد هنری نقش همای، بیان کرد: تربیت ۱۸۰ شاعر در بخش آیینی ذیل کنگره ابن حسام، تربیت ۵۰۰ کنشگر فرهنگی در طرح روا و ۱۰۰ هنرمند جدید هدف گذاری شده است‌.

بنا به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، امسال در مجموعه فرهنگ، هنر و رسانه سال تحولی در حوزه تربیت نیرو و رویدادهای گفتمان‌ساز خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha