• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۱:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403023021551
  • خبرنگار : 50378

در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) مطرح شد

تأکید بر نقش نخبگان در ترویج فرهنگ رضوی

تأکید بر نقش نخبگان در ترویج فرهنگ رضوی
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی مدیر بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) بر مشارکت نخبگان در گسترش فرهنگ رضوی تاکید کرد.

فرهاد قائمیان شامگاه ۲۹ اردیبهشت‌ماه، در اختتامیه پانزدهمین دوره جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی با قدردانی از اقدامات بنیاد امام رضا(ع) در جهت مردمی سازی و استفاده از ظرفیت‌های نخبگانی و بزرگان ادبیات کودک و نوجوان اظهار کرد: این جشنواره نویدبخش آینده‌ای روشن برای نسل جوان است و با تقدیر از شاعران پیشکسوت در هر محفلی که برگزار شده، بستری برای تشکیل انجمن‌های شعر نوجوان فراهم آورده است.

وی اضافه کرد: بر خود لازم می‌دانم از استاد مصطفی رحماندوست، که در این مراسم حضور دارد، به عنوان یکی از شاعران پیشکسوت و استاد خودم تقدیر کنم. هدف ما این است که با تشکیل این انجمن‌ها نسل آینده را با فرهنگ رضوی و معرفت بیشتری آشنا سازیم.

وی با تأکید بر اهمیت نقش نخبگان و بزرگان در ترویج فرهنگ رضوی، خاطرنشان کرد: این دوره از جشنواره نویدبخش تحولات مثبتی در عرصه فرهنگ و هنر کشور است.

جشنواره امام رضا(ع) می‌تواند به پایگاه اشعار آیینی کشور تبدیل شود

سیداحمد میرزاده، دبیر پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در ادامه به اهمیت و جایگاه امام رضا(ع) در دل‌ها و فرهنگ ایرانی پرداخت و اظهار کرد: امام رضا(ع) محبوب قلب‌ها و معطوف نگاه همه ماست، عاشقان این حضرت در دین و آیین‌های مختلف هستند و حضرت رضا(ع) محور وفاق و همدلی و از ارکان هویت ملی به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: هجرت امام به این منطقه باعث تشکیل اولین حکومت‌های اسلامی در قرن سوم شده و این امر نشان‌دهنده تأثیر عمیق ایشان بر تاریخ و فرهنگ ایران است. شعر کودک و نوجوان با وجود قدمت نداشتن به لحاظ فنی، دارای بخش سنتی است که به اوایل دهه ۶۰ بازمی‌گردد.

میرزاده خاطرنشان کرد: در این دوره ۴۳۰ اثر از ۴۵ شهر دریافت شده و حجم کارها بسیار زیاد بوده است. همچنین تلاش شد تا بدنه فعال شعر کودک و نوجوان با جشنواره درگیر شود و این امر در سال‌های گذشته به این شکل نبوده است؛ در همین راستا محافل استانی در شهرهای قم، کرمان، همدان، شیراز، تهران و مشهد برگزار شده است و کتاب‌های مختلف نقد و بررسی شده‌اند.

دبیر پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی تصریح کرد: در محافل از ۷ نفر از پیشکسوتان که اقدامات شایسته‌ای در این حوزه انجام داده‌اند تجلیل به عمل آمده و شعرها دسته‌بندی و به صورت کتاب منتشر خواهد شد.

میرزاده با بیان اینکه سال‌های زیادی است که در حوزه ادبیات کودک و نوجوان فعالیت دارد، ابراز امیدواری کرد که جشنواره امام رضا(ع) بتواند کل ادبیات آئینی را زیر پوشش خود بگیرد و به ترویج فرهنگ رضوی کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha