• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403023021703
  • خبرنگار : 50592

در گفت‎وگو با ایسنا اعلام شد؛

حمایت غذایی از ۱۶۹۰ کودک یزدی/بهبود رشد در نیمی از این کودکان

حمایت غذایی از ۱۶۹۰ کودک یزدی/بهبود رشد در نیمی از این کودکان

ایسنا/یزد رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از اجرای طرح حمایتی تغذیه‌ای کودکان زیر پنج سال در این استان خبر داد و اظهار کرد: تاکنون یک هزار و ۶۹۰ کودک در استان تحت پوشش طرح مذکور قرار گرفته‌اند.

«یوسف نقیایی» در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این که سوء تغذیه یکی از مشکلات تغذیه‌ای شایع در کودکان زیر پنج سال است، در خصوص پیامدهای نامطلوب آن گفت: اختلال در رشد و تکامل مغزی و جسمی، تضعیف سیستم ایمنی بدن و افزایش موارد مرگ و میر، افزایش هزینه‌های درمانی و مراقبت‌های پزشکی، افت تحصیلی و تحمیل هزینه‌های سنگین مالی بر اقتصاد جامعه از جمله آثار نامطلوب سوء تغذیه بر کودکان است.

وی اظهار کرد: به منظور بهبود وضع تغذیه کودکان، وزارت بهداشت با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کودکان زیر پنج سال دارای مشکلات تغذیه‌ای را شناسایی و پس از انجام آزمون وسع، خانوارهای نیازمند را تحت عنوان «برنامه حمایتی تغذیه ای کودکان زیر پنج سال» مورد حمایت تغذیه‌ای قرار می‌دهند.

نقیایی تاکید کرد: البته طرح مذکور به خانوارهایی با دهک‌های کمتر از هفت تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به این که اقلام غذایی مورد نیاز کودکان تحت حمایت بر اساس سبد غذایی مطلوب توسط دفتر بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت تدوین می‌شود، گفت: کمک هزینه تهیه این اقلام با بودجه ای که توسط سازمان برنامه و بودجه تامین می‌شود به صورت ماهانه از طریق بن کارت تعریف شده به کودکان اعطا می‌شود.

رئیس گروه بهبود تغذیه دانشگده علوم پزشکی استان با اشاره به این که برگزاری کلاس‌های آموزشی در حین اجرای طرح مذکور ضروری است، اظهار کرد: به منظور ارزشیابی برنامه، پایش و تن سنجی افراد تحت پوشش، توسط  وزارت بهداشت در ابتدا، حین و پایان اجرای طرح انجام می‌شود.

وی ضمن بیان این که انتظار می‌رود سبد غذایی بر روند رشد کودک موثر باشد، افزود: تاکنون حدود نیمی از کودکان با اجرای این طرح، بهبود وضعیت رشد داشته‌اند.

نقیایی در پایان نیز اظهار کرد: مطابق آمارهای به دست آمده از سال گذشته تاکنون یک هزار و ۶۹۰ کودک تحت پوشش طرح مذکور قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha