• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403023021758
  • خبرنگار : 50378

معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی:

جشنواره امام رضا(ع) بر ترویج معارف اهل بیت(ع) تاکید ویژه دارد

جشنواره امام رضا(ع) بر ترویج معارف اهل بیت(ع) تاکید ویژه دارد
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی، بر اهمیت آموزش معارف دینی به نسل جوان به عنوان سپری در برابر تهاجم فرهنگی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد شامگاه گذشته، در اختتامیه پانزدهمین دوره جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی از تلاش‌های بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) برای برگزاری این رویداد فرهنگی قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه امروزه هجمه‌های فرهنگی دشمنان بر هیچ‌کس پوشیده نیست، بر لزوم آموزش معارف اهل بیت(ع) به کودکان تأکید ورزید تا از تأثیرات منفی این تهاجم‌ها در امان بمانند.

وی با استناد به سخنان امام رضا(ع) مبنی بر انتقال زیبایی‌های کلام اهل بیت(ع) به بشریت، اظهار کرد: دهه ۶۰ فرصت طلایی برای آشنایی کودکان با ارزش‌های انقلابی است و این میراث انقلاب اسلامی است.

معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی، همچنین به نقش کلیدی فرهنگ در تعریف مجدد ارزش‌های انقلابی و اهمیت تربیت نسلی مقاوم و آگاه اشاره کرد و افزود: تلاش‌های فرهنگی باید در جهت تحقق نگاه بلند امام(ره) به کودکان و نوجوانان باشد.

گنابادی‌نژاد با اشاره به آماری از یک پژوهش انجام شده توسط استان قدس، تصریح کرد: که حرم امام رضا(ع) به عنوان بزرگترین کانون خانواده شیعه، سالانه میزبان ۳۰ میلیون زائر است که ۷۰ درصد آن‌ها را خانواده‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تأکید کرد: نام مبارک امام رضا(ع) رمز عملیات فرهنگی کنونی برای کودکان است و باید به عنوان الگویی برای تربیت نسلی متعهد و معتقد به ارزش‌های دینی و انقلابی مورد توجه قرار گیرد.

لزوم توجه به فطرت توحیدی در شعر کودکان و نوجوانان رضوی

مرتضی سعیدی زاده، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) اظهار کرد: گفتمان توحیدی، امامت، ولایت عهدی و تربیتی و اخلاقی را باید محوریت همه اشعار کودکانه قرار دهیم.

وی ادامه داد: این وجوه نباید به صورت ناقص به کودکان ارائه شوند و باید از همه اضلاع وجودی امام رضا(ع) برای تبیین یک تصویر کامل استفاده شود.

سعیدی‌زاده تصریح کرد: هر کودکی با فطرت توحیدی آفریده شده و این فطرت با تأثیرات فرهنگی و اجتماعی غبار می‌گیرد، اما تغییر نمی‌کند.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) از تلاش‌ها برای تقویت نقش نخبگان در توسعه فرهنگی و هنری جامعه خبر داد و گفت: جشنواره با هدف تبدیل شدن به یک رویداد تولیدی و حرفه‌ای، در حال قوام گرفتن است و با کمک نخبگان، جشنواره طی ۵ سال آینده به بلوغ کامل برسد و باید به تعبیر رهبر انقلاب، نخبگان بسازند تا مردم بهره‌مند شوند.

سعیدی‌زاده با اشاره به اینکه این رویداد به عنوان یک تعامل نخبگانی و مردمی مطرح شده و برنامه‌ریزی شده است تا این تعامل در دوره‌های آتی بیشتر تقویت شود، بیان کرد: این جشنواره نه تنها به عنوان یک رویداد فرهنگی، بلکه به عنوان یک پلتفرم برای تبادل ایده‌ها و تجربیات بین نخبگان و عموم مردم شناخته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha