• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403023021830
  • خبرنگار : 50180

کارشناس مسائل دینی:

ترویج «فرهنگ رضوی» رضایتمندی جامعه را افزایش می‌دهد

ترویج «فرهنگ رضوی» رضایتمندی جامعه را افزایش می‌دهد

ایسنا/کرمانشاه یک کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه به ترویج «فرهنگ رضوی» در جامعه داریم، گفت: ترویج فرهنگ رضوی می تواند رضایتمندی جامعه را افزایش دهد.

حجت‌الاسلام الله‌رضا اکبری در گفت و گو با ایسنا، با تبریک دهه کرامت و سالروز ولادت امام رضا (ع)، اظهار کرد: این مناسبت‌ها بهانه خوبی است برای اینکه فرهنگ اصیل اهل بیت(ع) را در جامعه نشر و گسترش بدهیم.

وی تاکید کرد: مناسبت‌هایی مثل دهه کرامت فرصت خوبی است تا خواسته‌ها و انتظارات امام رضا (ع) از مردم را در جامعه برجسته کرده و از این طریق برای ترویج سبک زندگی اسلامی تلاش کنیم. 

 امام جمعه سنقروکلیایی با بیان اینکه فرهنگ رضوی با فرهنگ علوی، فرهنگ فاطمی، فرهنگ زینبی و ... هیچ تفاوتی ندارد، تاکید کرد: گرچه شرایط زندگی ائمه اطهار(ع) متفاوت بوده اما راه و مسیر همه آنها یکی است، لذا ترویج فرهنگ رضوی، فاطمی، زینبی و... در حقیقت همان ترویج فرهنگ دین و دیانت است که هر چه بیشتر در جامعه ترویج شود، آثار مثبت و برکات بیشتری را به همراه خواهد داشت.

اکبری با بیان اینکه فطرت انسان به دنبال پاکی است و ائمه اطهار(ع) پرچمدار ارزش‌های انسانی هستند، گفت: با الگو گرفتن از زندگی ائمه اطهار(ع) می‌توانیم در مسیر زندگی سعادتمندانه حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه هر کدام از ائمه(ع) می‌توانند به الگویی خوب برای یکی از ابعاد زندگی ما تبدیل شوند، ادامه داد: به عنوان مثال در زندگی حضرت معصومه(س) بعد پاکدامنی و توجه به معنویت پررنگ‌تر است و ایشان با تکیه بر این دو ویژگی مهم توانسته‌اند زندگی سعادتمندانه‌ای را در پیش بگیرند، لذا دختران جامعه با الگوگیری از ویژگی‌های شخصیتی حضرت معصومه (س) می‌توانند در مسیر زندگی مفتخرانه قرار بگیرند.

اکبری با بیان اینکه در زندگی امام رضا(ع) فرمانبرداری از خداوند تبارک و تعالی موج می‌زند، گفت: امام رضا(ع) نام مبارکشان«علی» بوده و ملقب به «رضا» هستند و به این دلیل به این لقب شناخته می‌شدند که به درجه ای از کمال رسیده بودند که در مقابل دستوارت خداوند فرمانبردار بوده و هر دستور خداوند را با جان و دل می پذیرفتند.

 وی ادامه داد: امام رضا(ع) در طول زندگی مبارک خویش همواره در برابر مشیت الهی سر تعظیم فرود می‌آورد و بدون کوچکترین نارضایتی تمامی دستورات و مقدرات الهی را با دل و جان می‌پذیرفت که این روحیه امام رضا(ع) یعنی تسلیم بودن در مقابل اراده و خواست خداوند تبارک و تعالی یکی از نیازهای اساسی جامعه امروز است و ترویج این روحیه می‌تواند بخش زیادی از مشکلات جامعه را مرتفع کند.

اکبری اضافه کرد: با نگاهی به جامعه امروز می‌بینیم که اکثر مشکلات و چالش‌های موجود ریشه در نارضایتی افراد از شغل و جایگاه و شرایط زندگی شخصی آنها دارد که این نارضایتی‌ها می‌تواند تعارضات شدید شخصیتی در افراد بوجود آورده و مشکلات جدی مثل افسردگی برای آنها ایجاد کند، در حالی که با تکیه بر فرهنگ رضوی می‌توانیم میزان رضایتمندی خود را از زندگی بالا برده و زندگی همراه با آرامشی را تجربه کنیم.

این کارشناس دینی تصریح کرد: رواج فرهنگ رضوی می‌تواند رضایتمندی روحی و روانی بیشتر مردم در ابعاد مختلف زندگی را به همراه آورده و آمار بروز آسیب‌های اجتماعی را کاهشی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha