• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403023021878
  • خبرنگار : 71983

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد

کاهش نرخ دلار؛ نتیجه مدیریت خوب بازارساز و دیپلماسی ارزی

کاهش نرخ دلار؛ نتیجه مدیریت خوب بازارساز و دیپلماسی ارزی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به ثبات بازار ارز علیرغم تلاطم‌های سیاسی و نظامی منطقه‌ای گفت: فشارهای روانی علیه بازار ارز همچون موارد قبلی در یک سال گذشته بی‌نتیجه ماند و بازار ارز کشور پس از چند هفته به آرامش بازگشته است.

جعفر قادری، در گفت‌وگو با ایسنا درباره دلایل نوسانات بازار ارز در گذشته و آرامش فعلی گفت: بازار ارز کشور در روزهای پس از حمله موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی با جوسازی‌های رسانه‌ای دچار تلاطم‌های ساختگی شده بود.

وی افزود: سال گذشته نیز شاهد بودیم که به بهانه‌های مختلف عده‌ای سودجو و اخلالگر با فضاسازی روانی و تحریک انتظارات تورمی بازار ارز کشور را دچار تلاطم می‌کردند اما بازار ما امروز به شرایطی رسیده که این فضاسازی‌ها نمی‌تواند آن را از مسیر اصلی خود خارج کند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: همانطور که در موارد قبلی که به بهانه‌های مختلف از جمله مسائل امنیتی منطقه و حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی بازار ارز دچار تلاطم‌هایی شده بود، پس از گذشت چند روز سیر نزولی قیمت ارز در بازار آغاز شد چرا که دلایل غیراقتصادی در نوسانات دخیل بود.

قادری خاطرنشان کرد: تکرار این مسائل در طول یک سال گذشته نشان می‌دهد که مقاومت بازار ارز در برابر تلاطم‌ها اتفاقی ساختگی نیست و امروز بازار ارز ما به گونه‌ای تحت مدیریت بازارساز قرار دارد که این تلاطم‌ها و فضاسازی‌ها نمی‌تواند جهش‌های سال‌های گذشته را عملیاتی کند. 

وی با بیان اینکه درآمدهای ارزی و دسترسی به آن با اقدامات مثبت دولت بیش‌از پیش بیشتر شده است، افزود: امروز دیگر خبری از تلاطم‌های شدید سال‌های گذشته در بازار ارز نیست؛ هم افزایش قیمت‌ها به شدت آن زمان نیست و هم اینکه اگر افزایش قیمتی هم صورت می‌گیرد پس از چند روز آرامش به بازار ارز باز می‌گردد و پایدار نخواهد ماند. 

 بیشتر بخوانید:‌ ویدیو/ عقب‌نشینی دلار؛ در فردوسی چه خبر است؟

بیشتر بخوانید:‌ گزارش میدانی ایسنا از بازار ارز؛ ورود دلار به کانال ۵۷ هزار تومان

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پایان تاکید کرد: این استقامت و مقاومت و ثبات در بازار ارز نشان دهنده شرایط مناسب منابع ارزی کشور است که در سایه دیپلماسی ارزی دولت و بانک مرکزی ایجاد شده و در کنار منابع ارزی، امروز شاهد کوچک شدن بازارهای غیررسمی فروش ارز به دلیل مدیریت تقاضا هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha