• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403023021889
  • خبرنگار : 30147

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی

۳۵ بقعه خراسان رضوی در سطح ملی و استانی هستند

۳۵ بقعه خراسان رضوی در سطح ملی و استانی هستند

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی ۳۰۵ بقعه متبرکه دارد که ۱۰ بقعه در سطح ملی، ۲۵ بقعه در سطح استانی و باقی سطح شهرستانی است.

حجت‌الاسلام جمال ایزدی، در گفت و گو با ایسنا در خصوص وضعیت برنامه‌های فرهنگی در سطح بقاع متبرکه خراسان رضوی گفت: در بقاع متبرکه استان طی سال و مناسبت‌های مذهبی و انقلابی که داریم برنامه‌های فرهنگی بسیاری برگزار می‌شود.

وی افزود: برخی برنامه‌ها از جمله کارهای فرهنگی و نماز جماعت و... روزانه در حال انجام است اما چند برنامه شاخص هم داریم که برگزاری همایش تجلیل و بزرگداشت امامزادگان و تقدیر از اصحاب وقف از آن جمله است و هر شهرستان این همایش را برگزار می‌کند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه امسال همایش تجلیل و بزرگداشت امامزادگان و تقدیر از اصحاب وقف به صورت استانی در کاشمر برگزار شد، تصریح کرد: حدود ۷ هزار نفر خادم افتخاری، اعضاء هیات امناء و مدیران بقاء و کسانی که به نحوی در بقاع زحماتی را متقبل می‌شوند در خراسان رضوی فعالیت دارند که امسال تجلیل شدند.

وی با اشاره به اینکه بقاع متبرکه جاذبه‌ها و مخاطبان بسیاری دارد، افزود: مخاطبان بقاع متبرکه را کودکان تا افراد مسن خانم و آقا تشکیل می‌دهند، تمامی سنین برای زیارت به بقاع متبرکه مشرف می‌شوند و برای همه این‌ها نیز به اقتضای شرایط سنی و اجتماعی برنامه برگزار می‌شود.

ایزدی با اشاره به سخن امام راحل که فرموده‌اند امامزادگان محل و مکان آرامش مردم هستند، گفت: فرمایش ناب حضرت امام حقیقت دارد و تجربه و عملیاتی شده و برگرفته از آیات و روایات است.

وی همچنین به سخن رهبر معظم انقلاب که فرموده‌اند بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند اشاره کرد و افزود: برخی از بقاع متبرکه در خراسان رضوی به قطب فرهنگی تبدیل شده‌اند و برنامه‌های متنوعی برای جامع پیرامون خودشان دارند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی عنوان کرد: در خراسان رضوی ۳۰۵ بقعه داریم که ۱۰ بقعه سطح ملی و ۲۵ بقعه سطح استانی و باقی سطح شهرستانی هستند.

وی گفت: از مجموع بقاع سطح یک و دو تعدادی از بقاع به معنای واقعی در تمامی عرصه‌ها فعالیت دارند، هر جا در هر نقطه و مکانی امامزاده‌ای است نماینده‌ای از پیامبر اعظم و ائمه معصومین هستند.

ایزدی با بیان اینکه امامزادگان آثار و برکات زیادی را در عرصه‌های مختلف برای جامعه و پیرامون خودشان داشته و دارند، تصریح کرد: بقاع متبرکه محل زیارت، سیاحت و عبرت‌آموزی است و بقاع متبرکه خراسان رضوی بسته به ظرفیت‌های خود این سه موضوع را تأمین کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha