• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403023021958
  • خبرنگار : 50184

معاون گردشگری کرمانشاه:

۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی جدید در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی جدید در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود
عکس از آرشیو

ایسنا/کرمانشاه به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، تا پایان امسال ۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی جدید در استان راه‌اندازی می‌شود.

وحید امیری، امروز (۳۰ اردیبهشت) در سومین سمینار خانه‌های بوم گردی کشور در کرمانشاه، با اشاره به برنامه‌ریزی برای ارتقاء کیفی اقامتگاه‌های بوم گردی استان، اظهارکرد: در حال حاضر از نظر تعداد کمی اقامتگاه‌های بوم‌گردی نسبت به سایر استان‌ها شرایط نسبتا مناسبی داریم.

وی افزود: هم‌اکنون ۵۵ اقامتگاه بوم‌گردی در استان فعال است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال ۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی جدید به این تعداد اضافه شود.

معاون گردشگری استان تصریح کرد: با توجه به اینکه از نظر کمی تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی استان مناسب است، بدنبال ارتقاء کیفی آنها بوده و برنامه‌هایی در این زمینه در دستور کار قرار گرفته است.

وی یکی از راه‌های ارتقاء کیفی اقامتگاه‌های بوم گردی را برگزاری دوره‌های آموزشی برای  آنها عنوان کرد و افزود: در این رابطه برنامه‌های آموزشی مختلفی همچون سمینار امروز (۳۰ اردیبهشت) برنامه‌ریزی شده است.

امیری در ادامه با بیان اینکه سرمایه‌گذاران استقبال خوبی از راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در کرمانشاه دارند، گفت: از ابتدای امسال حدود ۲۵ مورد موافقت اصولی برای راه اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی در استان صادر شده که بخش عمده‌ای از آنها به مرحله ایجاد و صدور پروانه بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، یاور عبیری رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران نیز در این سمینار با اشاره به جایگاه آموزش در حوزه گردشگری، اظهار کرد: طی یکی دو سال اخیر موضوع آموزش را به عنوان یک رویکرد مهم در دستورکار قرار داده‌ایم و با توجهی که به مسئله آموزش در اقامتگاه‌های بوم گردی شده، تحولات خوبی در این حوزه بوجود آمده است.

رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی کشور عنوان کرد: تدوین سرفصل‌های جدید آموزشی مخصوص جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی نهایی و به استانها ارسال شده و بزودی عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سرفصل‌های جدید آموزشی انقلابی در حوزه آموزش برای جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی کشور خواهد بود، عنوان کرد: نتیجه کیفی این تحولات را طی چند سال آینده خواهیم دید.

وی افزود: در این سمینار هم کارگاه‌های آموزشی همچون کارگاه تولید محتوای متنی، کارگاه ارتباط بوم‌گردی و اکوسیستم و طبیعت گردی و کارگاه خوراک زبان مشترک و نشست‌های هم‌اندیشی و تبادل تجربه با محوریت اقامتگاه‌های بوم‌گردی برگزار می‌شود.

عبیری در بخش دیگری از سخنانش به نقش اقامتگاه‌های بوم گردی در تنوع فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: ۳۱ اردیبهشت روز جهانی تنوع فرهنگی است و اقامتگاه‌های بوم گردی یکی از مراکزی هستند که بیشترین تنوع فرهنگی را می‌توان در آنها دید.

وی افزود: تنوع فرهنگی موجود در اقامتگاه‌های بوم گردی این قابلیت را به آنها بخشیده که نه تنها در ایران، بلکه در دنیا بدرخشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha