• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403023021992
  • خبرنگار : 50664

مدیر آب منطقه‌ای استان:

ذخیره سدهای اصلی خراسان رضوی حدود ۲۳۵ میلیون مترمکعب است

ذخیره سدهای اصلی خراسان رضوی حدود ۲۳۵ میلیون مترمکعب است

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: علیرغم بارش‌های خوب بهاری در بخش‌هایی از استان، با توجه به خشک‌سالی شدید و پیاپی در چهار سال گذشته، کماکان ذخیره سدهای مشهد و استان خوب نیست.

محمدعلی نعمت نژاد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بنا بر آمار ایستگاه‌های مبنای وزارت نیرو در خراسان رضوی، ارتفاع تجمعی بارش از ابتدای سال آبی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تا جمعه ۲۸ اردیبهشت‌ماه امسال در سطح استان ۱۵۷ میلی‌متر بوده است.

وی با بیان اینکه میانگین بارش بلند مدت در مقایسه با مدت مشابه امسال حدود ۱۷۳ میلی‌متر است؛ اظهار کرد؛ این بدان معناست که در سال آبی جاری با کاهش ۱۰ درصدی بارش نسبت به میانگین بلند مدت مواجه هستیم.

نعمت نژاد با اشاره به اینکه بارش کل سال آبی گذشته ۱۲۵.۵ میلی‌متر بوده که نسبت به سال آبی گذشته که ۹۷.۲ میلی‌متر بوده ۶۱ درصد افزایش داریم، افزود: بنا بر آمار، سال آبی گذشته یکی از خشک‌ترین سال‌ها در ۵۰ سال اخیر محسوب می‌شود.

مدیر آب منطقه‌ای خراسان رضوی ذخیره سدهای اصلی استان را حدود ۲۳۵ میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: این امر بیانگر ۱۲ درصد پرشدگی سدها در مشهد و ۱۵ درصد در سطح استان است.

وی اذعان کرد: علیرغم بارش‌های خوب بهاری در بخش‌هایی از استان، با توجه به خشک‌سالی شدید و پیاپی در چهار سال گذشته، کماکان ذخیره سدهای مشهد و استان در وضعیت نامطلوب قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به وضعیت ذخیره سدهای استان با توجه به بارش‌های اخیر گفت: علی‌رغم اینکه شاهد بارش‌های خوبی در استان بودیم اما همچنان مشکل کم‌آبی پابرجاست.

وی در خصوص آخرین وضعیت ذخیره آب استان با توجه به بارش‌های اخیر گفت: حجم ورودی آب به سدهای استان در ابتدای سال جاری ۱۷۷.۳ میلیون مترمکعب و در ابتدای سال آبی ۱۳۸.۶ میلیون مترمکعب بوده است.

وی تصریح کرد: میانگین بلند مدت استان ۱۷۳ میلی‌متر بارش است که تا رسیدن به این میانگین در سال جاری آبی که از مهر تا مهر هرسال محاسبه می‌شود، هنوز درصد قابل توجهی باقی مانده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به وجود مشکل کم‌آبی در استان، از عموم مردم درخواست داریم؛ در مصرف آب صرفه‌جویی نمایند و از اسراف در بخش کشاورزی و صنعت و شرب پرهیز کنند.

نعمت نژاد بابیان اینکه با نزدیک شدن به فصل تابستان اولویت اول ما تأمین آب شرب شهر مشهد و سایر شهرهای استان است؛ گفت: با توجه به ناترازی شدید منابع آبی باید تلاش کنیم مردم در این زمینه با مشکل مواجه نباشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha