• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403023022075
  • خبرنگار : 50175

یک مسئول:

بروجرد پیشرو در حوزه صنایع خلاق فرهنگی کشور است

بروجرد پیشرو در حوزه صنایع خلاق فرهنگی کشور است

ایسنا/لرستان مسئول امور نخبگان و اجتماعات نخبگانی بنیاد نخبگان لرستان گفت: بروجرد یکی از شهرستان‌های پیشرو در حوزه صنایع خلاق فرهنگی کشور است.

رحمان کلانتری امروز ۳۰ اردیبهشت‌ماه در شست پایش ایده‌ها و اختتامیه سومین دوره از جشنواره ایده‌های من در دانشگاه آیت‌الله بروجردی که در سالن حوزه ریاست برگزار شد، اظهار کرد: تخصص و خبرگی فعالیت در چارچوب ارزش‌های اسلامی و دارا بودن روحیه پیشبری از خصوصیات نخبگان است.

وی با بیان اینکه در لرستان باید به بخش فناوری، استارتاپ‌ها، ایده‌پردازی ورود داشته باشیم به صنایع خلاق فرهنگی اشاره کرد و افزود: بروجرد یکی از شهرستان پیشرو در حوزه صنایع خلاق فرهنگی کشور است.

مسئول امور نخبگان و اجتماعات نخبگانی بنیاد نخبگان لرستان اضافه کرد: ورشو یکی از ظرفیت‌های شهرستان بروجرد است که می‌تواند یک مزیت کشوری نیز لحاظ شود و فناوری را با این صنعت قدیمی تلفیق کنیم.

کلانتری بیان کرد: یک دوره چالش عمده ما بی‌سوادی در کشور بود اما امروزه بزرگ‌ترین چالش ما بی مهارتی است دانشجو از دانشگاه فارغ تحصیل شده و هیچ‌گونه مهارتی را ندارد بنابراین باید تلاش کرد تا این چالش مرتفع شود.

محمد چرمیان مدیر هسته پژوهشی انرژی و محیط‌زیست دانشگاه آیت‌الله بروجردی نیز در این نشست گفت: طرح‌های پژوهشی زیادی توسط تیم دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی انجام شده و در راستای طرح هوشمندسازی بروجرد تیم دانشگاه اقداماتی انجام داده است.

وی ادامه داد: در حیطه انرژی چند کتاب توسط دانشگاه چاپ شده است.

گفتنی است، براساس نظر هیات داوران ۶ تیم از ایده‌های ارسال شده انتخاب شد و سه ایده به‌عنوان ایده برتر برحسب نظر نهایی هیأت داوران انتخاب و تجلیل شد. رتبه نخست رحیم زاهدی و منصور کشاورززاده با عنوان ایستگاه خورشیدی خودروهای برقی در بستر IOT، ایده‌پرداز دوم محمد حق‌گو با عنوان سامانه آنلاین انرژی‌های نو ایران و ایده پرداز سوم سپیده جعفری بیزینس گیم برقینو انتخاب و تجلیل شدند.

با حمایت و پیگیری‌های دانشگاه ایده‌های انتخاب شده از امکان عضویت در مرکز رشد برخوردار هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha