• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403023022157
  • خبرنگار : 50646

در دیدار رییس سازمان صمت و سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان مطرح شد؛

واحدهای تولیدی راکد، نیاز به بررسی پژوهشی دارند

واحدهای تولیدی راکد، نیاز به بررسی پژوهشی دارند

ایسنا/گیلان در گیلان ۱۹۰۰ واحد صنعتی و تولیدی داریم که آسیب‌شناسی و علت راکد بودن برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان، نیاز به بررسی علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها دارد.

هادی مدبری امروز ۳۰ اردیبهشت ماه در نشست با رئیس سازمان صمت گیلان، با بیان اینکه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در سطح کشور در زمینه‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی بسیار شاخص است، اظهار کرد: عمده فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در زمینه آموزش و پژوهش‌های مسئله محور است.

وی با بیان اینکه تنها پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی کشور در گیلان قرار دارد، افزود: پژوهشکده محیط‌ زیست جهاددانشگاهی در بخش صنایع در زمینه آلودگی صنایع‌، تصفیه پساب شهرک‌های صنعتی و طراحی بیزینس پلن، طرح‌ها و مشکلات و اولویت‌های صنایع را بررسی و راهکار برای حل آن ارائه می‌دهد.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان با اشاره به اجرای پروژه جهاددانشگاهی با وزارت نفت در زمینه تصفیه پساب‌های نفتی، گفت: این سازمان در زمینه علمی و تحقیقاتی و پیمانکاران نیز در زمینه فرآیندها و اجرایی فعالیت می‌کنند.

مدبری با اشاره به تعامل سازمان جهاددانشگاهی گیلان با سازمان صمت، تصریح کرد: این سازمان آمادگی لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی بلند مدت، کارآفرینی، شغل محور، مهارت محور و پژوهش محور را برای تمام صنایع استان دارد.

وی افزود: این دوره‌ها با مجوز وزارتین انجام می‌شود و این آمادگی وجود دارد تا با بهره‌مندی از اساتید جهاد دانشگاهی و اساتید مجرب کشوری و همچنین مدرسان مجرب سازمان صمت، دوره‌های توانمندی برگزار کند.

سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی گیلان افزود: این آمادگی وجود دارد که آموزش‌ها برای صنایع، کارکنان و خانواده‌ صنعت، معدن و تجارت ارائه شود.

مدبری خاطرنشان کرد: خبرگزاری ایسنا به عنوان ظرفیت مهم و تأثیرگذار در معرفی توانمندی صنایع در کنار سازمان جهاد دانشگاهی حضور دارد و سازمان صمت می‌تواند از این فرصت مهم در بیان توانمندی‌ها استفاده کند.

اتاق فکر صنعت، دانشگاه است

رئیس سازمان صمت گیلان، با بیان اینکه واحد آموزش و پژوهش سازمان صمت استان نقطه اتصال صنعت و دانشگاه است، اظهار کرد: سیستم اجرا در این سازمان به دلیل اهمیت به‌روز بودن با آموزش عجین شده و اگر دانشگاه‌ها در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی به صنایع کمک نکنند با مشکل روبرو می‌شویم.

تیمور پورحیدری با بیان اینکه سازمان صمت گیلان با دانشگاه‌های استان تفاهم‌نامه امضا کرده است، افزود: دانشگاه‌ها در خصوص تحقق شعار سال به ویژه مشارکت مردم در رونق تولید بسیار مؤثر هستند و می‌توانند با بررسی علمی و پژوهشی به این سازمان کمک کنند.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد دانشگاهی استان به دلیل سابقه علمی و پژوهشی می‌تواند در حوزه پژوهش و آموزش با این سازمان مشارکت داشته باشد، گفت: در زمینه مشارکت مردم در رونق تولید به فرهنگ‌سازی و آموزش نیازمندیم و دانشگاه می‌تواند این نیازمندی را با آموزش و پژوهش برطرف سازد تا بتوانیم جذب سرمایه‌گذار را در حوزه مشارکت مردم داشته باشیم.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به تشکیل اتاق اندیشه‌ورز در سازمان صمت گیلان، خاطرنشان کرد: کارگروهی با حضور نخبگان، صنعتگران و فرهنگیان تشکیل شده تا نیازها و آسیب‌شناسی در صنایع انجام و راهکارها برای رفع مشکلات ارائه شود.

پورحیدری با بیان اینکه اگر دانشگاه ها، اتاق فکر صنعت باشند نقاط ضعف و قوت آسیب‌شناسی و پایش می‌شود، گفت: چگونگی جذب مردم در سرمایه‌گذاری، بررسی آیتم‌ها و غیره اگر از زبان علمی دانشگاه شنیده شود علمی‌تر و موثر است و در کنار تجربه سازمان صنعت با پیوند علم و تجربه و ارائه راهکارهای مناسب می‌توانیم شاهد شکوفایی و رونق تولید و صنایع گیلان باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به نیاز اساسی صنایع در بررسی بانک‌ها در زمینه ارائه خدمات، تسهیلات، کمک به تولید، صنعت و غیره، تصریح کرد: این موضوع نیاز به آسیب‌شناسی علمی دانشگاه‌ها دارد.

وی با بیان اینکه گیلان ۱۹۰۰ واحد صنعتی و تولیدی دارد، گفت: آسیب‌شناسی و علت راکد بودن برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان، نیاز به بررسی علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها دارد.

وی با بیان اینکه گیلان به عنوان استان کشاورزی مطرح بوده اما در زمینه صنعت نیز رشد قابل توجهی داشته است، افزود: ریشه استان گیلان کشاورزی است، محصولات استراتژیک استان شامل برنج، چای، نوغان‌ و زیتون بوده که دارای زنجیره ارزشی است.

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه استان گیلان در نمایشگاه توانمندی، رتبه دوم کشور را کسب کرد، گفت: تمام تلاش‌ها در حوزه تولید و صنعت نیاز به ارزیابی و بررسی دارد.

پورحیدری تاکید کرد: با بررسی صنعت، تولید و تجارت موفق دنیا به این نتیجه می‌رسید که نقش دانشگاه‌ها و مراکز عالی بسیار پر رنگ است.

وی با اشاره به واحدهای موفق تولید در استان، گفت: برخی از این واحدها با دانشگاه قرار داد بستند برای همین است که در زمینه صادرات موفق هستند، مشاوره از دانشگاه‌ها علاوه بر اینکه سبب ارتقاء تولید در صنایع می‌شود آنها را به سمت دانش بنیان سوق می‌دهد و محصول آنها دارای ارزش افزوده می‌شود؛ از همه مهمتر صنایع می‌توانند از تسهیلات نیز بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه این سازمان آماده امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان جهاد دانشگاهی استان است، گفت: سازمان جهاد دانشگاهی گیلان می‌تواند همایش علمی برای تولیدکنندگان برگزار کند تا مشکلات بخش تولید بررسی و راهکارهای برون رفت از آن ارائه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha