• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403023022210
  • خبرنگار : 50300

مسئول بسیج عشایر سپاه استان تشریح کرد

جزئیات برنامه‌های ‌هفته‌ بسیج عشایر در خوزستان

جزئیات برنامه‌های ‌هفته‌ بسیج عشایر در خوزستان

ایسنا/خوزستان مسئول سازمان بسیج عشایری سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان جزئیات برنامه هفته بسیج عشایر در استان را تشریح کرد.

سید معاد موسوی در نشست خبری که امروز (۳۰ اردیبهشت) به مناسبت هفته بسیج عشایر برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت و هفته بسیج عشایر، اظهار کرد: دلیل نامگذاری هفته بسیج عشایر، به مناسبت اولین دیدار امام خمینی (ره) در سال ۵۸ با عشایر بود. عشایری که به گفته امام (ره) ذخیره انقلاب هستند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: عشایر در همه عرصه‌ها به داد انقلاب رسیدند و همه دیدیم در ۸ سال دفاع مقدس بیش از نیمی از شهدا از عشایر بودند. مرزدارانی که در برابر دشمن ایستادگی و تلاش کردند و قدمی از خاک ایران اسلامی به بعثی‌ها داده نشد. پس از آن نیز عشایر، در سازندگی به ویژه در استان خوزستان سهم بسزایی داشتند و تولیدات عشایر امروز سردمدار و بسیار متنوع است.

مسئول سازمان بسیج عشایری سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان گفت: در فتنه‌های اخیر دو دهه گذشته که انقلاب را مورد هجمه قرار داد، عشایر در صف اول بودند و عشایر جزو بهترین اقشار انقلاب بوده و هستند.

موسوی با اشاره به اجرای برنامه‌های هفته بسیج عشایر عنوان کرد: برای گرامیداشت هفته بسیج عشایر،  ۲۵۲ برنامه در شهرستان‌ها اجرا می‌شود. بر این اساس در روز اول هفته که «عشایر، ایثار و شهادت» نام دارد، ۲۷ یادواره شهدای عشایر در شهرها و ۱۳ یادواره محله محور در روستاها برگزار می‌شود. همچنین دیداری با خانواده شهدا و جانبازان برگزار خواهد شد.

وی افزود: در روز دوم هفته با نام «عشایر و جهاد تبیین»، نشست‌ها و پویش رسانه‌ای در قالب دو مسابقه با عنوان من عشایر انقلابی هستم برگزار می‌شود. همچنین همایش جهاد تبیین در خصوص شعار سال برگزار می‌شود.

موسوی با اشاره به اهمیت تامین امنیت ایل‌راه‌ها، عنوان کرد: روز سوم، تحت عنوان «عشایر، امنیت پایدار» نامگذاری شده است و با توجه به اینکه خوزستان محل عبور بسیاری از عشایر بختیاری و بهمئی در مناطق زاگرس‌نشین بوده و ممکن است عشایر در بحث امنیت راه‌ها مشکل پیدا کنند، در این روز به امنیت پایدار عشایر کمک می‌شود. تامین امنیت ایل‌راه‌ها با توجه به کوچ عشایر، اهمیت دارد و تامین امنیت عشایر از طریق تامین سلاح مجاز نیز در دستور کار است.

مسئول سازمان بسیج عشایری سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان گفت: روز چهارم تحت عنوان «عشایر، خدمت‌رسانی و محرومیت زدایی» نامگذاری شده است که در این زمینه ۹۰۰ بسته حمایتی توزیع و معاینات و ویزیت رایگان در قالب طرح شفا انجام می‌شود. در این راستا، پزشک عمومی به صورت رایگان به مناطق صعب‌العبور اعزام می‌شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر سه حوزه مدرسه، مسجد و تامین سرویس‌های بهداشتی عشایر در دستور کار است. در این راستا ۱۶۰ گروه جهادی به مناطق صعب‌العبور احمدفداله، سوسن، بخش حتی، ایذه، بهبهان و هویزه اعزام می‌شود و ماموریت این گروه‌های جهادی، کمک به ساخت سرویس‌های بهداشتی در مناطق صعب العبور است. همچنین در این گروه‌ها، گروه‌های دامپزشکی برای معاینه و واکسیناسیون دام‌ها نیز اعزام می‌شوند.

موسوی ادامه داد: روز پنجم هفته نیز «عشایر، زنان نقش آفرین» نامگذاری شده است که در این زمینه یادواره جهاد فاطمی و همایش حجاب برتر عشایر برگزار می‌شود.

وی افزود: روز ششم با نام «عشایر، نشاط و امیدآفرینی» است که برگزاری مسابقات بومی محلی و معرفی بازی‌های اصیل عشایری در دستور کار قرار دارد. به این منظور، بیش از ۱۷ عنوان اجرا می‌شود. در روز هفتم که «عشایر و جهش تولید» نام دارد نیز به جنبه‌های اقتصادی عشایر می‌پردازیم. نظارت بر تولیدات دامی، کمک به توزیع علوفه دام در حال کوچ و تامین ۱۰۰ تن علوفه رایگان و توزیع میان دامداران در این روز اجرا می‌شود.

مسئول سازمان بسیج عشایری سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان گفت: عشایر، امروز همچون گذشته شامل دفاع مقدس، در سازندگی و فتنه‌های انقلاب، محکم پای انقلاب هستند. عشایر مانند سابق در تمامی امور انقلاب به ویژه در جهاد تبیین و حل منازعات عشایر و صلح و سازش پای کار انقلاب هستند. در ۴۵ سال انقلاب عشایر آماده شهادت بوده و سرسپرده هستند.

موسوی با اشاره به برنامه عشایر برای ۱۵ خرداد، عنوان کرد: ۲۸۰ نفر از عشایر به عنوان مهمان خاص به مرقد امام (ره) می‌روند و ۱۲ برنامه ‌محوری عشایری در استان به عنوان مراسم سالگرد رحلت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha