• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۶:۰۰
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1403023022242
  • خبرنگار : 71460

جاودانگی آقای آلونسو

جاودانگی آقای آلونسو

تیم ژابی آلونسو توانست با رکوردی بی‌نظیر تاریخ‌سازی کند ولی این تازه اول ماجرا است.

به گزارش ایسنا، بایرلورکوزن ژابی آلونسو با ۲۸ پیروزی و ۶ تساوی، به اولین تیم تاریخ آلمان تبدیل شده است که در کل فصل بدون شکست  مانده و عنوان قهرمانی را به دست می آورد. این یک دستاورد تاریخی است که حتی بایرن مونیخ  با ۱۱ قهرمانی متوالی بوندسلیگا نتوانسته به آن برسد.

در پنج لیگ برتر اروپا، تنها یوونتوس (۱۲-۲۰۱۱) در سری آ و آرسنال (۰۴-۲۰۰۳) در لیگ برتر انگلیس، پرستون (۸۹-۱۸۸۸) در لیگ دسته یک انگلیس، آث میلان (۹۲-۱۹۹۱) در سری آ، اتلتیک (۳۰-۱۹۲۹) در لالیگا و رئال مادرید (۳۲-۱۹۳۱) در لالیگا به آن رسیده بودند.  

ستاره سابق رئال مادرید و لیورپول، بایر را به تیمی قابل اعتماد و شکست ناپذیر تبدیل کرده است که با شخصیت بازی می‌کند و با فوتبال پرشور خود حریفان را در هم می‌شکند. این در نحوه زدن ۱۷ گل فراتر از ۹۰ دقیقه منعکس شد.

۵۱ بازی بدون شکست و همچنان ادامه دارد

آلونسو که در سال ۲۰۲۲ به لورکوزن پیوست تا این تیم را از سقوط به دسته پایین‌تر نجات دهد. آلونسو لورکوزن  را در عرض یک سال و نیم به صدر آلمان رساند و این باشگاه را به اولین قهرمانی در بوندسلیگا در تاریخ ۱۱۹ ساله خود هدایت کرد.

آن‌ها پس از ۵۱ بازی بدون شکست در تمامی رقابت‌ها، یک سه گانه تاریخی را در نظر دارند که در حال حاضر یک رکورد جدید در فوتبال اروپا به شمار می‌رود اما این راه همچنان ادامه دارد.

لورکوزن یک امتیاز کمتر از رکورد ۹۱ امتیاز بایرن تحت هدایت یوپ هاینکس در فصل ۱۳-۲۰۱۲  ثبت کرد و به این رکورد نرسید. در واقع این یکی از معدود رکوردهایی است که آلونسو و تیمش از دست داد اما اگر آن‌ها فصل را بدون شکست و با سه جام به پایان برسانند، مشکلی ندارد.

لورکوزن در دیدار بعدی باید چهارشنبه همین هفته در فینال لیگ اروپا به دیدار آتالانتا برود و در ادامه در فینال جام حذفی آلمان با کایزرسلاترن بازی خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha