• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403023022256
  • خبرنگار : 50405

معاون اول رئیس‌جمهور:

ظرف دو هفته آینده تمامی سیل‌زدگان اسکان داده خواهند شد

ظرف دو هفته آینده تمامی سیل‌زدگان اسکان داده خواهند شد

ایسنا/خراسان رضوی معاون اول رئیس‌جمهور گفت: ظرف دو هفته آینده تمامی هموطنان آسیب‌دیده ناشی از سیل اخیر اسکان داده خواهند شد.

محمد مخبر ظهر امروز، ۳۰ اردیبهشت در ادامه بازدید از مناطق سیل‌زده مشهد و در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خراسان رضوی که با حضور استاندار، قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی، فرماندار و شهردار مشهد و مسئولان محلی برگزار شد،‌ با تسلیت به خانواده‌های داغدار و آسیب‌دیده از سیل و همچنین قدردانی از تلاش‌های نیروهای میدانی و جهادی و همچنین نهادهای عمومی و انقلابی، اظهار کرد: جبران خسارات وارده به مردم و همچنین امدادرسانی به سیل‌زدگان اولویت اصلی مسئولان استانی و وزارتخانه‌ها است.

وی با تاکید بر لزوم جبران خسارات وارده به لوازم خانگی و اثاثیه منازل سیل‌زدگان توسط دولت، نهادهای عمومی و انقلابی از جمله آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد مستضعفان، عنوان کرد: بازگشت مردم به روال عادی زندگی از مهمترین وظایف مسئولان استانی است و باید ظرف چند روز آینده نیازهای اساسی مردم با هماهنگی بین دستگاه‌ها هر چه سریعتر فراهم شود.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: اعتبارات لازم برای منازل آسیب‌دیده از سیل اخیر دیده شده و باید مبالغ در نظر گرفته شده به خانوارهایی که منازل آنان قابل سکونت نیست، در قالب رهن داده شود و همچنین امکانات لازم برای جابجایی و اسکان مستأجران در اختیار آنان قرار گیرد و ظرف دو هفته آینده تمامی هموطنان آسیب‌دیده ناشی از سیل اخیر اسکان داده خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، مخبر با تأکید بر جبران خسارات وسایل نقلیه مردم و اصناف،  اضافه کرد: در اسرع وقت اعتباری برای جبران خسارت این بخش از آسیب دیدگان سیل از بودجه استانی اختصاص یابد.

وی با اشاره به قطعی ارتباط راه‌های برخی مناطق استان، تاکید کرد: استانداری و به ویژه وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن موظف هستند تا پس از جمع‌بندی خسارت‌های واردشده به زیرساخت‌های استان در این سیل، گزارش‌ها را به دولت اعلام کنند تا در سطح ملی و هیات دولت تصمیمات مورد نیاز اتخاذ شود.

همچنین در این جلسه مسئولان استانی ضمن ارائه گزارش از اقدامات انجام‌شده در حوزه وصل مجدد آب، برق و گاز شهری، ترمیم مسیرهای آسیب‌دیده و پاکسازی معابر و خانه‌ها از گل و لای و آثار سیل، از اتصال راه‌های مواصلاتی این استان به ویژه جاده درگز- رودآب و سبزه طبق گزارشات رسیده تا پایان امشب خبر دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha