• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403023022263
  • خبرنگار : 50441

همزمان با هفته میراث فرهنگی انجام می‌شود؛

برگزاری نمایشگاه عکس «تصویر میراث» در کاخ تچر

برگزاری نمایشگاه عکس «تصویر میراث» در کاخ تچر

ایسنا/فارس به گفته مدیر اجرایی نمایشگاه عکس تصویر میراث نمایشگاه عکس تصویر میراث همزمان با هفته میراث فرهنگی افتتاح شده است و به مدت یک هفته در محل پایگاه میراث جهانی تخت جمشید در معرض دید گردشگران قرار خواهد گرفت.

فاطمه نهاری امروز، ۳۰ اردیبهشت در این ارتباط اظهار کرد: حفظ آثار تاریخی به لحاظ طیف وسیعی از مزایای فرهنگی و اجتماعی دارای اهمیت است و غرور مدنی جوامع را ارتقا می‌دهد و گردشگری فرهنگی، در صورت هدفمند بودن، هم به لحاظ مالی و هم به‌عنوان عاملی برای برانگیختن علاقه و جلب حمایت برای حفاظت از اماکن تاریخی ارزش دارد.

استاد دانشگاه هنر با بیان اینکه استفاده مجدد از بناهای تاریخی در راستای کارکردهای گردشگری می‌تواند به آن‌ها عملکردی زنده ببخشد، گفت: می‌توان از این میراث به‌عنوان ابزاری استفاده کرد که نسل‌های آینده را قادر به قدردانی و تداوم حفاظت از آن‌ها می‌کند، که همین عامل منجر شد که در طرح پیش رو، کاخ تچر به منظور مکان برگزاری نمایشگاه انتخاب شود.

نهاری افزود: نمایشگاه عکس تصویر میراث، متشکل از ۲۵ اثر از ۲۵ عکاس شاخص و برجسته کشوری و بین‌المللی برپا شده است و تعدادی از این  هنرمندان برای نخستین بار است که در یک حرکت گروهی گرد هم آمده‌اند و به ندای صیانت از میراث ما لبیک گفته‌اند.

وی گفت: هنرمندان به‌نامی از کشورهای فرانسه، کانادا، اسپانیا و از اقصی نقاط ایران در این نمایشگاه گرد هم آمده اند، از آن جمله سعید عرب‌زاده و آلفرد یعقوب‌زاده از کشور فرانسه، بابک بردبار از آلمان، مهگان فرهنگ از اسپانیا و حسین کریم‌زاده، حسن غفار و سعید محمودی تهران، اسحاق آقایی از یاسوج و هادی دهقان پور از تبریز هنرمندانی هستند که در این نمایشگاه آثارشان به نمایش در می‌آید.

به گزارش ایسنا، مدیر اجرایی نمایشگاه عکس تصویر میراث در پایان گفت: محوریت موضوعی نمایشگاه، میراث ملموس و ناملموس استان فارس است که با گرایش معماری و بنا، و قوم‌نگاری اقدام به دریافت آثار شده است، از همین روی همزمان با هفته میراث فرهنگی، این نمایشگاه برپا می شود و به هنرمندان صاحب اثر در نمایشگاه، حق التالیف اثر و گواهی شرکت در نمایشگاه اهدا خواهد شد و نمایشگاه همزمان با هفته میراث فرهنگی افتتاح شده و به مدت یک هفته در محل پایگاه میراث جهانی تخت جمشید در معرض دید گردشگران قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha