• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403023022299
  • خبرنگار : 50416

روابط عمومی‌ها شنونده خوبی باشند

روابط عمومی‌ها شنونده خوبی باشند

ایسنا/همدان معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه در اطلاع‌رسانی، روابط عمومی و ارتباط با رسانه‌ها ضعیف عمل می‌کنیم، گفت: در ذهن برخی مدیران فایلی به نام روابط عمومی و رسانه وجود ندارد.

سلمان اسماعیلی یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه در شورای اداری شهرستان ملایر با محوریت روابط عمومی‌ها به روز روابط عمومی و ارتباطات اشاره و اظهار کرد: روابط عمومی باید علاوه بر گویندگی، شنوده خوبی باشد و حرف مردم و جامعه هدف را بشنود و منتقل کند؛ ضروری است که روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها ارتباط بگیرند و با مردم صحبت کنند.
وی تصریح کرد: هر دستگاهی در حوزه تخصصی خود به مردم گزارش دهد چرا که اثرگذاری دستگاه اجرایی در حوزه کاری خود، بیشتر از موضع‌گیری یک شخصیت سیاسی است.

اسماعیلی با تاکید بر مشخص کردن جامعه هدف توسط روابط عمومی‌ها، افزود: روابط عمومی‌ها سبدی از مخاطبان تعریف کنند.

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اهمیت نوع اخباری که قرار است روابط عمومی‌ها به مخاطبان منتقل کنند، بیان کرد: در بیان اخبار، تغییرات دستگاه‌های اجرایی و مدیران این دستگاه‌ها در دولت سیزدهم نسبت به دولت های قبل‌ را منتقل کنیم.

اسماعیلی ادامه داد: در مجموعه دستگاه‌ها در همه ایام سال حال یکسانی نداریم؛ برخی دستگاه‌ها خوب کار می کنند و نمره بالاتری دارند، اما برخی عملکرد خوبی ندارند.

وی با تاکید بر ضرورت بیان نقاط قوت، ضعف، نشست خبری و ارائه گزارش عملکرد توسط مدیران روابط عمومی دستگاه‌ها، افزود: اقدمات روابط عمومی‌ها در برخی ادارات هم فصلی است و فقط در برخی ایام اقداماتی دارند.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه چرا در ارتباط با مردم و رسانه‌ها  لکنت زبان داریم، افزود: روابط عمومی شأن مدیر است. 

وی به ساختار ادارات و دستگاه‌ها، عدم آموزش روابط عمومی‌ها، فقدان تجهیزات و چند شغله بودن روابط عمومی‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: بنده از همه این مشکلات اطلاع دارم اما امروز ما بیشتر از همه اینها به تعصب و غیرتمندی نسبت به کارمان نیاز داریم. 

وی ضمن تاکید بر اهمیت تصویری که رسانه و روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی از دولت می‌سازند، به اقدامات مهم انجام شده در حوزه بنیاد مسکن، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، پروژه‌های نیمه کاره شهرداری و نهضت ملی مسکن اشاره و بر ضرورت اطلاع‌رسانی این اخبار تاکید کرد.

اسماعیلی به ضرورت نقدپذیری مدیران دستگاه های اجرایی، گفت: نقد برای ما فرصت گزارش دادن بیشتر ایجاد می‌کند.

فرماندار ویژه ملایر همچنین بر همکاری با رسانه ها، برگزاری نشست های خبری، مشورت گرفتن از رسانه‌ها، ارتباط گیری و سپردن پروژه‌های تبلیغاتی به رسانه ها تاکید کرد.

وی از مدیران، مسئول روابط عمومی‌ها و اهالی رسانه خواست به حواشی کم ارزش نپردازند و آنها را پررنگ نکنند که برخی از آنها حاشیه سازی است و ارزشی ندارد و از اساس باطل است. 

اسماعیلی با تاکید بر ضرورت استفاده از هنر در انتقال اخبار و ضرورت آموزش تخصصی در حوزه روابط عمومی‌ها، به مشارکت خوب مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و حضور داوطلبان و ایجاد شور و نشاط سیاسی و اجتماعی اشاره کرد.

فرماندار ویژه ملایر مشارکت بیش از ۴۰ درصدی مردم در انتخابات اخیر با همه دشمنی‌ها و اشکالات را خوب توصیف کرد و یادآور شد: مشارکت در ملایر نه تنها کم‌ نشد بلکه نسبت به دوره قبل افزایش یافت که یکی از دلایل آن مدیران و عملکرد دستگاه های اجرایی است.
مسئول روابط عمومی دفتر امام جمعه ملایر نیز در ادامه با تاکید بر اهمیت بیانات مقام معظم رهبری درباره روابط عمومی های ادارات، اظهار کرد: روابط عمومی‌ها باید از شیوه‌های جدید و جذاب تبلیغی در کار خود استفاده کنند.

حجت الاسلام بهرامی از فرماندار ویژه ملایر و روسای ادارات خواست کار روابط عمومی‌ها را با استفاده از شیوه‌ها و فناوری‌های نو، بزرگ برشمردند.

وی با بیان اینکه بسیاری از روابط عمومی‌ها با کمترین امکانات در حال اطلاع‌رسانی هستند، به دومین توصیه رهبر انقلاب مبنی بر اینکه خیلی از کارها و خدمات دولتی نیازمند اطلاع‌رسانی و فعالیت روابط عمومی‌هاست، اشاره کرد.

بهرامی روابط عمومی‌ها را خط مقدم اطلاع‌رسانی خواند و تاکید کرد: روابط عمومی‌ها باید اطلاعات و اقدامات را به صورت شایسته به گوش مردم برسانند.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کارگاه‌هایی با هدف آموزش تخصصی روابط عمومی‌ها، افزود: خبرها باید با هنر خاصی توسط روابط عمومی‌ها به اطلاع مردم برسد و شیوه خبر هنرمندانه باشد چرا که جوانان نیاز به خبر به روز دارند بنابراین اقدامات باید تفهیم شود و آن‌طور که شایسته است، اطلاع‌رسانی شود. 

بهرامی به تشکیل شورایی با هدف همفکری و هم نظری برای اطلاع رسانی بهتر در سطح شهرستان اشاره و بیان کرد: در حال حاضر اخبار بصورت شایسته به دست مردم نمی رسد.

نماینده خانه مطبوعات استان همدان در شهرستان ملایر نیز با تاکید بر نقش موثر اصحاب رسانه در راستای اعتلا روابط عمومی‌ها، مطرح کرد: موفقیت هر سازمانی به عملکرد روابط عمومی ها گره خورده است و در این زمینه اصحاب رسانه می توانند در کنار روابط عمومی ها، امیدآفرینی کرده و در تحقق شعار سال اثرگذار باشند. 
سیده معصومه موسوی اظهار کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید عملکرد و اقدمات را از طریق روابط عمومی ها به مردم برسانند اما متاسفانه همچنان در این نقطه ضعف داریم چرا که برخی مدیران حتی در بیان یک خبر کوتاهی می کنند.

موسوی از مدیران دستگاه ها و روابط عمومی ها خواست با اصحاب رسانه تعامل داشته باشند و صرفا به ایجاد یک کانال خبری و چند خط خبر و انتشار در همان کانال بسنده نکنند.

وی به ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه ها برای پوشش اخبار ادارات اشاره و خاطرنشان کرد: خانه مطبوعات استان همدان آمادگی دارد دوره تخصصی گزارش نویسی و عکاسی را برای مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی برگزار کند.

موسوی از مدیران دستگاه های اجرایی و روابط عمومی ها خواست با توجه به راه اندازی کانال ها و صفحات مختلف در فضای مجازی، گزارش های خود را از طریق رسانه‌های دارای مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر کنند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر روزنامه‌های سراسری و نشریات محلی به سختی کار می کنند و ضروری است که ادارات از محل یک درصد اعتبارات فرهنگی، اشتراکات روزنامه ها را در نظر بگیرند.

نماینده خانه مطبوعات استان همدان در ملایر با بیان اینکه روابط عمومی‌ها عدالت محور پیش بروند و طبق صلاح دید خود گزارش عملکرد و رپورتاژ ها را به نشریات محلی و مکتوب بسپارند، خواستار برگزاری تورهای رسانه ای، نشست های خبری و ایستگاه های خبری توسط دستگاه های اجرایی در سطح شهر شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha