• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۱۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403023022310
  • خبرنگار : 50182

رییس سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه:

آموزش‌های جهاددانشگاهی «اشتغال محور» است

آموزش‌های جهاددانشگاهی «اشتغال محور» است

ایسنا/کرمانشاه رییس سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه آموزش های جهاددانشگاهی را اشتغال محور دانست و افزود: در تلاش هستیم هر آموزشی که در این سازمان ارائه می‌شود، در نهایت به ایجاد شغل منجر شود.

مسلم حدیدی، امروز(۳۰ اردیبهشت) در نشست با  مدیرکل دفتر مطالعات، برنامه‌ریزی و آموزش گردشگری وزارت میراث فرهنگی، با اشاره به تجربیات بسیار سازمان جهاددانشگاهی استان در حوزه آموزش، گفت: علاوه بر حوزه آموزش، جهاد دانشگاهی تجربیات خوبی در سایر حوزه های پژوهش، مراکز شتابدهی، پارک علم و فناوری و حمایت از دانش بنیان‌ها و... دارد و مرکزی ترکیبی از تجربیات به دست آمده راه اندازی کرده ایم تا بتوانیم از آموزش‌ها به اشتغال برسیم.

وی از راه اندازی مرکز شتابدهی شغلی صنایع فرهنگی و نرم در استان خبر داد و افزود: این مرکز که به زودی شاهد افتتاح رسمی آن خواهیم بود، حلقه واسط حوزه آموزش، پارک علم و فناوری و بازار خواهد بود.

وی افزود: در این مرکز افراد آموزش دیده و با کارگزارِ با تجربه ای که آنها را همراهی می کند اقدام به تولید محصول می کنند و از طریق همین کارگزار به بازار وصل شده و می توانند محصول خود را به فروش برسانند.

حدیدی گفت: با توجه به این روند آموزش های جهاددانشگاهی اشتغال محور بوده و در تلاش هستیم با توسعه این آموزش‌ها گامی برای رفع معضل بیکاری استان برداریم.

آماده سازی 20 عنوان دوره آموزشی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری

مهدی عبدالمالکی معاون آموزش سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه هم در این نشست با اشاره به ظرفیت های بسیار جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش گفت: تجربه بیش از سه دهه جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش نشان می دهد مشکلات عدیده ای در حوزه آموزش کشور و استان وجود دارد که تا زمان رفع آنها نمی توان بهره چندانی از آموزش برد.

وی کور بودن، بی برنامه بودن و کیفیت پایین را سه معضل اصلی حوزه آموزش کشور عنوان و تصریح کرد: در همین راستا نیاز است که حوزه آموزش بازیابی شده و معضلات آن رفع شده تا بتوان از ثمرات آن هم بهره مند شد.

عبدالمالکی با اشاره به ظرفیت های سازمان جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش گفت: در حال حاضر سه مرکز فعال با ظرفیت آموزش سالانه 50 هزار فراگیر در استان داریم که می تواند بستر خوبی برای ارتقا آموزش در حوزه های مختلف باشد.

وی افزود: این آمادگی را داریم که به عنوان بازوی اجرایی در حوزه آموزش در کنار میراث فرهنگی استان فعالیت کرده و در هر حوزه ای که نیاز دارد، ورود کنیم.

وی بر لزوم تاسیس یک کارگروه مشترک تاکید کرد و افزود: این کارگروه می تواند زمینه ساز بهره‌گیری از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه آموزش های میراث فرهنگی شود.

معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه از آماده سازی 20 عنوان دوره آموزشی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد و افزود: از جمله مهمترین این دوره ها می‌توان به دوره‌های راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری، تربیت مهماندار هواپیما، اصول و آداب تشریفات و پذیرایی و دوره آشنایی با صنایع دستی و سوغات ایرانی اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha