• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۳:۳۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403023022455
  • خبرنگار : 50201

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

جشنواره مد و لباس به تقویت فرهنگ ملی کمک می‌کند

جشنواره مد و لباس به تقویت فرهنگ ملی کمک می‌کند

ایسنا/مازندران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه مد و لباس از زوایای مختلف حائز اهمیت است، گفت: دومین مقوله فرهنگی هر جامعه مد و لباس و زیرشاخه‌های مرتبط با آن است و از آنجایی که با هویت ملی ارتباط مستقیم دارد برگزاری اینگونه جشنواره‌ها می‌تواند به تقویت فرهنگ عمومی جامعه و هویت ملی کمک کند.

احسان آهنگر امروز، ۳۰ اردیبهشت درآیین اختتامیه سومین جشنواره مد و لباس مازندران که به میزبانی نوشهر در سالن اجتماعات بندر این شهر برگزار شد، با بیان اینکه مد و لباس از زوایای مختلف حائز اهمیت است، اظهار کرد: دومین مقوله فرهنگی هر جامعه مد و لباس و زیرشاخه‌های مرتبط با آن است و از آنجایی که با هویت ملی ارتباط مستقیم دارد برگزاری اینگونه جشنواره‌ها می‌تواند به تقویت فرهنگ عمومی جامعه و هویت ملی کمک کند.

وی با بیان اینکه نگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران به موضوع مد و لباس عمیق و ارزشمند است، افزود: در این دوره از جشنواره تلاش شد آنچه که بهترین است رقم بخورد و نقاط ضعف احصاء و در برنامه‌های آینده نسبت به برطرف کردن آن تلاش شود.

وی با اشاره به اینکه مردمی بودن از دغدغه‌ها و راهبردهای اساسی در حوزه اقدامات فرهنگی است، تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی بنا نیست تصدی‌گری داشته باشند بلکه وظیفه ما حمایت و پشتیبانی و هدایت مجموعه‌های مردمی است.

جشنواره مد و لباس به تقویت فرهنگ ملی کمک می‌کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تحقق عدالت فرهنگی را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره مد و لباس در نوشهر عنوان کرد و گفت: قرار نیست همه رویدادها و جشنواره‌ها در مرکز استان متمرکز شود بلکه همه شهرها تحت تاثیر برنامه‌های مختلف فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار گیرد.

آهنگر به برگزاری چهار جشنواره فجر امسال در نقاط مختلف استان با همین رویکرد اشاره کرد و افزود: یک جشنواره در ساری، هنرهای تجسمی در نور، موسیقی در آمل و مد لباس در نوشهر برگزار شد وهمه اینها مورد تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی در ادامه هم افزایی بین اساتید، صاحب نظران و تولید کنندگان را از اهداف مهم جشنواره بیان کرد و متذکر شد: یکی از نظام مسائلی که ما در حوزه مد و لباس و پوشاک با آن مواجه هستیم عدم اتصال حلقه زنجیره ارزشی پوشاک است.

جشنواره مد و لباس به تقویت فرهنگ ملی کمک می‌کند

این مسئول خاطر نشان کرد: برگزاری اینگونه جشنواره‌ها کمک می‌کند تا بستر را برای نقش آفرینی استعدادهای بالقوه و حتی بالفعل فراهم کند تا به یک بانک اطلاعاتی دقیق و منسجم از طراحان مد و لباس در استان برسیم.

آهنگر با بیان اینکه اتصال طراحان به صنعت از دیگر اهداف برگزاری اینگونه جشنواره‌ها است، افزود: جلسات متعددی با اداره کل صمت برگزار شد و ضرورت کار در میان گذاشته شد.

جشنواره مد و لباس به تقویت فرهنگ ملی کمک می‌کند

وی نظام توزیع را از دیگر موارد مهم برشمرد و گفت: در این زمینه سعی شد اصناف و اتحادیه پوشاک را پای کار بیاوریم  که اگر طراحی انجام شد و صنایع نیز پای کار آمدند تولیدات به خوبی به دست مردم برسد که این امر موجب انگیزه بخشی طراحان خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha