• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۳:۳۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403023022456
  • خبرنگار : 50441

عضو شورای اسلامی شهرستان شیراز:

تنها عایدی داریون از کلان‌شهر شیراز فقط یک قبرستان بود!

تنها عایدی داریون از کلان‌شهر شیراز فقط یک قبرستان بود!

ایسنا/فارس عضو شورای اسلامی شهرستان شیراز از منطقه داریون شیراز، بیکاری، ترافیک سنگین جاده‌ای و بدون سند بودن املاک را بزرگترین مشکلات منطقه عنوان کرده و می‌گوید از کلان‌شهری مثل شیراز، فقط یک قبرستان بزرگ سهم این بخش محروم شده است.

جعفر بذرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، یکی از مشکلات اصلی منطقه داریون را ترافیک بسیار سنگین در جاده منتهی به این منطقه عنوان کرد و گفت: متاسفانه به خاطر احداث باغ شهری‌های بسیار در این منطقه، ترافیک بسیار سنگینی در محور شیراز داریون ایجاد می‌شود که تصادفات زیادی را منجر شده است.

وی گفت: از ۲۸ اسفند تا پایان تعطیلات نوروز، ۸ نفر در این جاده از بین رفتند و چند نفر هم در بیمارستان بستری شدند.

بذرافشان، مشکل بزرگ دیگر این منطقه را مربوط به مسئله وقف اراضی دانست و گفت: متاسفانه بعد از این همه سال، هنوز مناطق مسکونی و زمین‌ها به صورت کاغذ قولنامه‌ای اداره می‌شود و هیچگونه سندی ندارند.

عضو شورای اسلامی شهرستان شیراز، احداث بزرگترین قبرستان خاورمیانه در نزدیکی منطقه داریون را یکی دیگر از مشکلات منطقه عنوان کرد و گفت: متاسفانه این تنها عایدی داریون از مجاورت با شهر بزرگی مثل شیراز بود. چیزی که فقط به افزایش ترافیک و تصادف دامن زد، اما کوچکترین کارگاهی که ۵ یا ۱۰ جوان در آن مشغول کار شوند، اینجا احداث نشد.

بذرافشان بر ضرورت رسیدگی به رفع مشکلات بیکاری جوانان با توجه به خشک شدن چاه‌های کشاورزی تأکید کرد و گفت: البته در شورای شهر داریون تلاش کردیم تا اقدامات و مصوباتی برای کاهش مشکلات مردم این منطقه داشته باشیم.

این عضو شورای اسلامی شهرستان شیراز در خصوص مصوبات این شورا برای بهبود وضعیت منطقه داریون نیز گفت: پیگیری زمین چمن ورزشی بزرگ، پیگیری و شروع به کار طرح مسکن ملی در شهر داریون، پیگیری و خرید یک دستگاه لودر، سه دستگاه خودرو جهت حمل و نقل عمومی، یک دستگاه کامیون ایسوزو، پیگیری احداث شهربازی کودکان،  پیگیری اجرای پروژه پیاده راه سلامت بلوار ۷۶ متری امام خمینی به طول ۳ کیلومتر، پیگیری و به روز رسانی طرح جامع شهر داریون، احداث بازارچه فصلی جهت رفاه حال شهروندان، پیگیری برای ساخت ساختمان شورای حل اختلاف، پیگیری احداث مرکز معاینه فنی که در مرحله ساخت و تجهیز است، پیگیری احداث شهرک صنعتی برای اشتغال جوانان، پیگیری و حفر چاه شماره چهار، لوله گذاری و برق رسانی جهت رفع مشکل کمبود آب و پیگیری جهت احداث کتابخانه عمومی در شهر داریون از جمله اهم مصوباتی است که بعضی به نتیجه رسیده و بعضی نیز در آینده نزدیک به نتیجه خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، داریان یا داریون، منطقه‌ای در بخش مرکزی شهرستان شیراز است. این شهر در ۳۶ کیلومتری شمال شرق شهر شیراز قرار دارد و جمعیت آن  طبق آخرین سرشماری بیش از ۱۰ هزار نفر بوده است. شغل اکثر مردم این منطقه از قدیم، کشاورزی و دامپروری بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha