• یکشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۳:۳۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403023022457
  • خبرنگار : 50182

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه خبر داد

هدفگذاری برای افزایش شرکت‌های «دانش بنیان» کرمانشاه به ۱۳۰ شرکت تا پایان سال

هدفگذاری برای افزایش شرکت‌های «دانش بنیان» کرمانشاه به ۱۳۰ شرکت تا پایان سال

ایسنا/کرمانشاه رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه از هدفگذاری برای افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان به ۱۳۰ شرکت تا پایان سال خبر داد.

سیامک آزادی، امروز (۳۰ اردیبهشت) در مراسم تجلیل از شرکت های برگزیده در رویداد بین المللی اینوتکس ۲۰۲۴ به تشریح برنامه های پارک علم و فناوری استان جهت توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری پرداخت و افزود: یکی از رویکردهای اصلی ما در سال جاری این است که از یک پارک نسل اولی که «عرضه محور» است به پارک نسل دوم و «تقاضا محور» تبدیل شویم.

آزادی گفت: با این تغییر رویکرد، به سمت جذب ایده هایی می رویم که از قبل نیاز و تقاضا برای آن وجود داشته باشد و عملا بازار کار از قبل برای محصولات تولیدی آنها تامین شده است.

آزادی با اشاره به نگاه ویژه استان به شرکت های دانش بنیان، گفت: امسال سهم ۲۰ درصدی از رشد اقتصاد استان به دانش بنیان‌ها محول شده و نگاه استان به این شرکت ها ویژه است و باید بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: با توجه به این نگاه، در حال مکاتبه با دستگاه های اجرایی مصرف کننده محصولات تولیدی واحدهای فناور و شرکتهای دانش بنیان هستیم تا مشخص کنیم امسال چه میزان محصول از شرکت های استان خریداری می کنند.

وی یادآور شد: تمام این اقدامات و تغییر رویکردها در راستای توسعه زیست بوم فناوری استان و رشد شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور است، اما آنچه مهمتر است همکاری و همدلی شرکت های دانش بنیان و فناور با یکدیگر است که می تواند عاملی اثرگذار در این زمینه باشد.

آزادی گفت: حقیقت این است اگر بخواهیم زمینه رشد اقتصاد دانش بنیان را در استان فراهم کنیم، باید ابتدا زمینه رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان و فناور را فراهم کنیم و برای این مهم همه اجزای اکوسیستم فناوری استان باید پای کار بیاند.

وی با اشاره به وجود ۹۴ شرکت دانش بنیان در استان گفت: هدفگذاری امسال ما رسیدن به ۱۳۰ شرکت دانش بنیان است که گامی جسورانه محسوب می شود، اما با توجه به ظرفیت هایی که در استان داریم تحقق آن را امکان پذیر می دانیم.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه با تقدیر از افتخار آفرینی شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور استان در رویداد بین المللی اینوتکس ۲۰۲۴ گفت: افتخاری بزرگ است که در جشنواره ای بین المللی که بیش از ۴۰ کشور جهان در آن حضور دارند، نخبگان کرمانشاهی حائز شش رتبه شدند.

وی افزود: این افتخار بزرگ، جدای از زحماتی که این شرکت ها کشیده اند، نشان دهنده هم افزایی و همکاری و هماهنگی است که در زیست بوم فناوری استان وجود دارد.

وی افزود: کرمانشاه مشکلات بسیاری دارد اما نباید فقط مشکلات را پررنگ کرده و از ظرفیت های اینچنینی غفلت کنیم. کسب این افتخار در یک جشنواره بین المللی خود نشان دهنده ظرفیت بالای استان در حوزه فناوری و نوآوری است و اگر سرمایه گذاری جدی در این زمینه انجام دهیم می توانیم با همین ظرفیت ها از سد مشکلاتی مانند بیکاری عبور کنیم.

در ادامه این نشست شرکت های برگزیده رویداد اینوتکس ۲۰۲۴ به تشریح برخی مشکلات، چالش ها و پیشنهادهای خود پرداختند که سخت گیری های مالی و مالیاتی، عدم ارتباط مطلوب میان بخش صنعتی و علمی استان و عدم اعلام نیازهای تحقیقاتی از سوی دستگاه های اجرایی و بخش های مختلف استان از مهمترین این مشکلات بود.

در پایان هم از مهدی محجوب، احسان داهی، میلاد اختراعی، نوید تفرشی، نسرین تیموری و تیم استارت آپی دوپامین آبی بعنوان برگزیدگان رویداد بین المللی اینوتکس 2024 و جشنواره شیخ بهایی تجلیل شد.

هدفگذاری برای افزایش شرکت‌های «دانش بنیان» کرمانشاه به ۱۳۰ شرکت تا پایان سال

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha