• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۵:۵۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403023122508
  • خبرنگار : 50649

گام‌های دولت سیزدهم در راستای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در فارس

گام‌های دولت سیزدهم در راستای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در فارس

ایسنا/فارس مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با اشاره به ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب، به تشریح اقدامات انجام شده توسط دولت در همین راستا در استان پرداخت.

طی سال‌های گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی، بارها مسئله اهمیت توجه به جوانی جمعیت و تحدید نسل را مطرح کردند، در همین راستا قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» مصوب شد که برخی از دستگاه‌های اجرایی تکالیفی را در عمل به این قانون در دستور کار قرار دادند.

بر همین اساس گفت‌وگویی با مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس ترتیب دادیم. زهرا یقطین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، از زمین‌هایی که در قالب حمایت از فرزندآوری و طرح جوانی جمعیت در استان واگذار شده و زمین‌هایی که تامین شده و به زودی واگذار می‌شود، صحبت کرد و گفت: در برنامه طرح جوانی جمعیت، ۱۲ هزار و ۵۷۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این میان ۵ هزار و ۷۸۱ قطعه زمین تأمین شده و یک هزار و ۹۲۶ قطعه زمین به متقاضیان واگذار شده است.

وی افزود: در استان فارس و در قالب اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، یک واحد مسکونی به یک خانواده چهارقلو واگذار شد و یک قطعه زمین با مساحت ۳۲۰ متر هم به یک خانواده دارای ۱۱ فرزند در شهرستان سروستان واگذار شد.

یقطین با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای حمایت از خانواده گفت: کمیته امداد امام خمینی(ع) در سال۱۴۰۲، به ۳ هزار و ۲۵۰ زن باردار و شیرده، شارژ ماهیانه بن کارت ۳۵۰ هزار تومانی داده است.

وی ادامه داد: مستمری ماهانه به خانواده‌های دارای فرزند دوقلو با دهک درآمدی یک تا ۵ به مبلغ ۲ میلیون و یکصد هزار تومان، خانواده‌های دارای فرزند سه قلو و بیشتر با دهک درآمدی یک تا ۷، به مبلغ ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا پایان ۶ سالگی توسط سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس، آماری از خانواده‌های دارای فرزندان چندان قلو ارائه داد و افزود: تعداد خانواده‌های دارای فرزند دوقلو در استان ۲ هزار و ۶۸۳ خانوار، تعداد خانواده‌های دارای فرزند سه قلو و بیشتر ۱۹۹ خانوار است. همچنین از تاریخ ۲۴ مهر ۱۴۰۰ تعداد خانوار دارای فرزند دوقلو ۲ هزار و ۴۰۵ و خانواده سه‌قلو و بیشتر از یک هزار و ۵۹۰ خانوار بوده است.

یقطین با اشاره به اهمیت امر مقدس ازدواج و تشکیل خانواده، به مشوق‌هایی که در این راستا در نظر گرفته شده است، اشاره کرد و افزود: پرداخت تسهیلات ازدواج به تعداد ۴۱ هزار و ۳۷ نفر و مبلغ ۸۳ میلیون و ۳۹۴ هزار ۳۹۰ ریال به این مهم اختصاص یافته است.

وی در خصوص طرح یسنا یا همان یارانه مادران باردار و شیرده نیز گفت: دریافت کننده حمایت در طرح یسنا در ماده ۲۴ قانون جوانی جمعیت، تعداد ۳۵۵۰ نفر در استان فارس بوده‌اند.

یقطین با توجه به اهمیت مسأله زوج‌های نابارور افزود: از ۱۱ هزار و ۳۰ نفر به مبلغ ۳۴ میلیارد تومان، توسط بیمه تامین اجتماعی حمایت شده‌اند و ۲۳ هزار و ۴۵۵ نفر به مبلغ ۲۹ میلیارد تومان، توسط بیمه سلامت مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha