• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403023122556
  • خبرنگار : 50549

ایرج راد:

امید است روزی با شناسنامه ایرانی در تئاتر جهانی حضور یابیم

امید است روزی با شناسنامه ایرانی در تئاتر جهانی حضور یابیم

ایسنا/خراسان رضوی یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: در دنیا همه هنرمندان تئاتر یک خانواده هستند، امید است ما نیز روزی با شناسنامه و فرهنگ هنری خود در تئاتر جهانی حضور داشته باشیم.

ایرج راد شامگاه گذشته، در آیین اختتامیه جشنواره هنرهای نمایشی رضوی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، ضمن تشکر از فعالان عرصه تئاتر اظهار کرد: خرسندم که از پیشکسوتان در زمینه تئاتر و هنرهای نمایشی تجلیل می‌شود.

وی اضافه کرد: سیاوش طهمورث خدمت‌گزار واقعی فرهنگی است و تمام ذهنیتش این بوده که در این سال‌ها نشانی از ایران، سنت و فرهنگ ایرانی را در عرصه هنر نشان دهد.

راد بیان کرد: متاسفانه از یک جایی به بعد سنت و آیین نمایشی مملکت خود را فراموش کرده و به سمت فرهنگ غربی پیش رفتیم، اما افرادی بودند که از کار و سنت ایرانی فروگذاری نکردند و ارزش‌های این سنن را می‌دانستند.

این هنرمند پیشکسوت افزود: ما زمانی به این نتیجه رسیدیم که  دیگران به آثار، فرهنگ و هنر ایرانی ارزش می‌دادند و اگر دوره تکامل هنرهای سنت و فرهنگ ایرانی را طی کرده بودیم امروز ما تئاتر ملی و ایرانی داشتیم.

وی ادامه داد: در دنیا همه هنرمندان تئاتر یک خانواده هستند و هر کدام با فرهنگ، آیین و سنت خود در جامعه هنری حضور دارند؛ امید است ما نیز روزی با شناسنامه و فرهنگ هنری خود و با کمک افرادی چون طهمورث که در این راه قدم برداشتند، در تئاتر جهانی حضور داشته باشیم.

هنر بدون مردم ارزش ندارد

سیاوش طهمورث در ادامه مراسم اظهار کرد: زمانی که خرد در پیش باشد من چه توضیحی بدهم. لطف دوستان بود که من را در این مراسم سرافراز کردند؛ من خدمت‌گذار مردم هستم و طی این سال‌ها انجام وظیفه کرده‌ام .

وی گفت: اگر مردم نباشند هنر نیز ارزشی ندارد؛ من در ۶۰ سال فعالیت خودم افتخار این را داشته‌ام که در خدمت مردم باشم، چرا که هنر زمانی شکل می‌گیرد که تماشاگر داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha