• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403023122605
  • منبع : نمایندگی گیلان

پیام تسلیت مسئولان استان گیلان در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانشان

پیام تسلیت مسئولان استان گیلان در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانشان

ایسنا/گیلان رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی، ساده‌زیستی،‌ مواضع انقلابی و روحیه جهادی را سرلوحه امور خود قرار داده بود که پس از عمری خدمت صادقانه و خالصانه توانست مزد خادمی خود در آستان حریم ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) را در شب ولادت باسعادت آن امام همام دریافت کند.

در پیام تسلیت رسول فلاحتی -نماینده ولی فقیه در استان گیلان- و اسدالله عباسی -استاندار گیلان- درپی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانشان آمده است:

"بسم‌الله الرحمن الرحیم"
«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»
با کمال تأثر و تأسف فاجعه جانگداز و دلخراش شهادت یاور رهبری، خادم‌الرضا و خادم خستگی‌ناپذیر ملت؛ حضرت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور محبوب، مردمی و انقلابی کشورمان و همراهان ایشان در حادثه سقوط بالگرد، همه ملت عزیزمان را داغدار کرد.

ملت عزیز نیک می‌دانند که خادمان به نظام مقدس جمهوری اسلامی راه سرخ شهادت را برای اعتلای نام ایران اسلامی برگزیده‌ و خود را تحت هر شرایطی وقف خدمت به اسلام و مسلمین نموده‌اند و در هر شرایطی در انتظار ‏شهادت در راه رسیدن به معبود هستند.

آیت‌الله رئیسی همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید و آرزوی جان باختن در راه خدا در وجود آن سید انقلابی و جلیل‌القدر همواره شعله می‌کشید و قدم نهادن در مسیرهای سخت و کارهای بزرگ با شوق و تمنای وصال به معبودش بوده است.

اکنون آن مجاهد عرصه خدمت که نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی (ره) بود، به آرزوی دیرینه‌ی خود رسیده و به یقین در نزد اهل بیت عصمت و طهارت و اجداد طاهرینش مأجور است.

اینجانبان ضایعه غم بار و هجرت ملکوتی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محبوب و مردمی کشورمان و همراهان ایشان را به پیشگاه حضرت ولی عصر( عج)، رهبر حکیم و فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز، مردم شریف ایران اسلامی و خانواده گرانقدر ایشان تسلیت عرض کرده  و از درگاه خداوند متعال برای روح بلند آن خادم بزرگ ملت علو درجات و همنشینی با ائمه اطهار (ع) و برای خانواده مکرم ایشان و اعضاء محترم هیئت دولت و مردم شریف ایران اسلامی صبر و بردباری مسئلت می‌نماییم.

پیام تسلیت سرپرست دانشگاه گیلان در پی شهادت رئیس جمهور

سرپرست دانشگاه گیلان در پیامی شهادت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور ایران و همراهان ایشان را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، محمد دوستار، سرپرست دانشگاه گیلان در پیامی شهادت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور ایران و همراهان ایشان را تسلیت گفت. متن پیام دکتر محمد دوستار به شرح زیر است:

انالله و انا الیه راجعون

شهادت رئیس جمهور مجاهد و خستگی ناپذیرمان شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهور ایران و همراهان عزیز ایشان را خدمت صاحب الامر حضرت ولی عصر امام زمان عج، رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای و مردم انقلابی و شریف ایران اسلامی و جامعه دانشگاهی تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

امیدوارم خداوند متعال روح ملکوتی شهید آیت‌الله رییسی و یاران شهیدش را بر خوان کرامت حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام مهمان فرماید.

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پیامی شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و همراهانشان را تسلیت و تبریک گفت.

پیام تسلیت رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، خادم الرضا، خادم جمهور، یار صدیق و یاور واقعی مقام معظم رهبری و همراهان ایشان در سانحه دلخراش سقوط بالگرد، موجب اندوه و تأثر فراوان امت انقلابی و ملت مقتدر ایران اسلامی شد.

آیت‌الله شهید دکتر سید ابراهیم رئیسی به‌پاس خدمت خالصانه و جهادی، خود را نه فدای هوا بلکه فدای هدف کرد و رئیس‌جمهور ابدی ایران شد.

بی‌تردید شهادت، هنر مردان خدا است و آویختن مدال شهادت بر گردن شهدایی چون آیت‌الله دکتر رئیسی مزد سال‌ها تلاش بی‌وقفه و جهادی بود که خداوند متعال این توفیق را تنها به بندگان خالص و واقعی خود عطا می‌کند.

اینجانب شهادت جانکاه آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور محبوب ایران و همراهان ایشان را به محضر حضرت ولی‌عصر عجل‌الله تعالی فرجه شریف، مقام معظم رهبری، ملت بزرگ ایران و امت اسلامی و همچنین خانواده مکرم شهدای این سانحه تبریک و تسلیت عرض کرده و علو درجات آن‌ها را از خداوند منان خواستارم.

آیت الله رئیسی، شهید خدمت به اسلام، کشور و مردم

مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان گیلان در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه تسلیت گفت.

متن پیام محمدرضا فلاحتگر، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان بدین شرح است:

«انا لله و انا الیه راجعون»

شهادت خادم الرضا، حضرت آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور عزیز، انقلابی و مردمی کشورمان و هیئت همراه ایشان، غمی بزرگ و سترگ است که برای آحاد مردم باور پذیر نیست.

شهید بزرگوار آیت‌الله رئیسی، شهید خدمت به اسلام، کشور و مردم بود که در راه خدمت و مجاهدت شب و روز نمی شناخت و همواره در راه اعتلای اسلام و کشور گام برمی‌داشت.

بدون شک مجاهدت‌ها و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر رئیس جمهور شهید و سایر شهدای این ضایعه بزرگ در یاد و خاطره ملت ایران خواهد ماند.

مصادف شدن این شهادت با روز میلاد امام رضا(ع) و سال‌ها حضور آن شهید بزرگ در آستان مقدس رضوی نشان از دلدادگی و خلوص نیت ایشان دارد.

اینجانب، این ضایعه‌ی اسفبار را محضر مبارک حضرت بقیة‌الله الاعظم ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب، ملت ایران عزیز و مردم قدرشناس و انقلابی استان گیلان تسلیت عرض نموده و برای این شهیدان بزرگوار علو درجات را از درگاه الهی مسئلت می‌نمایم.

رئیس جمهور بر سر عهد خود ایستاد

وحید خرمی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان شهادت ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و همراهان ایشان را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در سالروز میلاد مسعود حضرت علی ابن موسی الرضا(علیه السلام) روح بلند خادم ملت ایران، خادم الرضا حضرت آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور مردمی و محبوب کشورمان آسمانی شد.

رئیس جمهور پرتلاش و خستگی ناپذیر مردم ایران که در راه اعتلا و پیشرفت کشور جز خدمت به مردم بزرگ ایران سر از پا نمی‌شناخت، بر سر عهد خود ایستاد و جان خود را فدای ملت کرد.

لذا شهادت رئیس جمهور محبوب، خدوم و مغتنم حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی و همراهان ایشان را به محضر امام عصر(عج)، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران تسلیت عرض و اعلام می‌داریم مسیر پر افتخار خدمت با تأسی به روحیه خستگی‌ناپذیر آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، خادم ملت و یار وفادار رهبری ادامه خواهد داشت و ما فرزندان مردم قدرشناس گیلان در شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان با استعانت از خدای متعال و همراهی مردم شریف این خطه، تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا کوچک‌ترین خللی در روند خدمت جهادی به گیلان ویژه در ایام خدمت به کشاورزان شریف این استان وارد نشود.

اراده‌ای جدی آیت‌الله رئیسی برای حل مشکلات مردم

یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با صدور پیامی ضمن تسلیت شهادت مظلومانه خادم الرضا(ع)، حاج سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فقید کشورمان، زنده‌یاد حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و جمعی از خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی برای ملت شریف ایران و استان آرزوی صبر و استقامت کرد.

متن پیام تسلیت یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان بدین شرح است:

بسم‌ الله الرحمن الرحیم

غم و اندوهی بی‌پایان جامعه‌ی کتابداران استان گیلان را در پی شهادت  رئیس‌جمهور محبوب دولت مردمی و همراهان ایشان در اثر سانحه‌ی بالگرد فراگرفته است.

این ضایعه‌ اسفبار مایه‌ تالم کارکنان خدوم اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان همچون دیگر اقشار جامعه است که به شخصیت وارسته و خدمات ماندگار و با ارزش ایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آشنایی داشتند.

آیت‌الله رئیسی رحمة‌الله علیه با قلبی رئوف، نیتی صادقانه و خالصانه، اندیشه‌ای ژرف و اراده‌ای جدی همواره برای حل مشکلات مردم بویژه طبقه کم‌درآمد، تلاشی وافر و شبانه‌روزی داشتند و دغدغه‌مندانه مسائل را پیگیری و رصد می‌کردند.

اینجانب شهادت عالم برجسته، خادم الرضا(ع) آیت‌الله رئیسی رحمة‌الله علیه را محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج)، ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای، خاندان مکرم، جامعه فرهنگی استان گیلان و نیز ملت شریف ایران تسلیت عرض کرده و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

همچنین مراتب تاثر خود را در پی شهادت جمعی از خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌ویژه زنده‌یاد حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه تبریز و زنده یاد مالک رحمتی، استاندار محترم آذربایجان شرقی که همراه با رئیس جمهور فقید در حین ماموریت به لقاءالله پیوستند اعلام می‌دارم. از خداوند متعال آمرزش، رحمت و آرامش و حشر با اولیاءالله را برای آن خدمتگزاران شریف طلب می‌کنم و برای بازماندگان صبر و سلامتی می‌خواهم.

داغی که به آسانی تسلی نمی‌یابد

سید مازیار رضوی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان در پیامی شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت:

در این پیام آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

غم و اندوهی بی‌پایان جامعه‌ی جنگلبانی استان گیلان را در پی شهادت رئیس‌جمهور محبوب دولت مردمی و همراهان ایشان در اثر سانحه‌ی بالگرد فراگرفته است.

خبر شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشور و همراهان ایشان در پی وقوع حادثه سقوط بالگرد، قلب‌های‌ ملت ایران را در بهت و اندوه فرو برد. بدون شک این ضایعه فقدانی بزرگ و جبران‌ناپذیر است و داغی است که به آسانی تسلی نمی‌یابد.

این ضایعه‌ اسفبار مایه‌ تالم اینجانب و کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان همچون دیگر اقشار جامعه است که به شخصیت وارسته و خدمات ماندگار و با ارزش ایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آشنایی داشتند.

از خداوند رحمان‌ علو درجات و محشور شدن با ائمه اطهار را مسئلت‌ دارم.

پیام تسلیت مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان

تیمور پورحیدری، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با صدور پیامی، شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشور را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

روح بلند آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا(ع) و خادم ملت ایران که در تمامی دوران مسیر خدمت، مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر لحظه‌ای آرام نداشت و بر عهد صادقانه خود با خداوند متعال، مجاهدانه ایستاد؛ به ملکوت اعلی پیوست تا این سید عزیز و همراهانش به جمع یاران شهید خود ملحق شوند.

مداومت‌ و استقامت این سید محرومان در پیگیری و تلاش برای حل مشکلات و شهادت در راه خدمت به مردم، مثال‌زدنی‌ و الهام‌بخش‌ همه مسئولان و متولیان کشور بوده است.

اینجانب به نمایندگی از طرف جامعه بزرگ صمت گیلان به پیشگاه امام زمان(عج) ، رهبر معظم انقلاب و ملت شریف و بزرگ ایران تسلیت عرض می‌کنم و صبر و شکیبایی را برای آحاد ملت مسئلت دارم و از خداوند رحمان‌ برای شهدای والامقام این سانحه، علو درجات و محشور شدن با ائمه اطهار(ع) را مسئلت‌ دارم.

شهید آیت‌الله رئیسی؛ رئیس‌جمهوری صادق و مخلص بود

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه ملت عزیز ما شخصیت برجسته، خدمتگزار، صادق و مخلصی را به همراه تعدادی از مسئولان از دست دادند و از نعمت حضور و خدماتشان محروم شدند، گفت: مایه مباهات و افتخار است که مکتب اهل بیت و انقلاب اسلامی فرزندان بسیار رشید و شایسته‌ای دارد که خدمتگزار مردم بوده و هستند.

حجت‌الاسلام سید عبدالجواد شمس‌الدین امروز ۳۱ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک و تسلیت به محضر حضرت ولیعصر، مقام معظم رهبری و ملت عزیز، هوشیار و قدرشناس ایران اسلامی اظهار کرد: این حادثه ضایعه‌ای بسیار تالم‌بار و ناگوار برای مردم است که خدمتگزاران شایسته و صادقی را از دست دادیم.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین تاکید کرد: ضمن اینکه بسیار متأثر هستیم اما جای امیدواری و اطمینان داریم که سکان کشور و انقلاب به دست رهبر معظم انقلاب است و ایشان کشتی انقلاب را در حوادث و طوفان‌ها به بهترین شکل هدایت کرده‌اند و کشور ما ان‌شاءالله می‌تواند روزهای خوبی را در پیش داشته باشد.

شهید آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهوری خستگی‌ناپذیر بود

مجمع نمایندگان مردم شریف استان گیلان در مجلس شورای اسلامی در پی شهادت مرحوم آیت‌الله رئیسی ریاست محترم جمهور و همراهان ایشان پیام تسلیت صادر کرد، متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

همزمان با میلاد مسعود حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام روح بلند خادم ملت ایران، خادم الرضا حضرت آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور مردمی و محبوب‌مان به یاران شهیدش پیوست و آسمانی شد.

شهید خدمت آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهوری خستگی‌ناپذیر بود که برای خدمت به مردم کشور و اعتلا و پیشرفت آن در طول شبانه‌روز دست از تلاش بر نداشت و در این مسیر به آرزوی دیرینه خود دست یافت و شهید خدمت نامیده شد  و جان خود را فدای ملت کرد تا همواره در تاریخ رییس‌جمهور دل‌های مردم ایران باقی و جاوید بماند.

اینجانبان عروج رئیس جمهور محبوب، خدوم و مردمی حضرت آیت‌الله رییسی و همراهانش دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر جهادی امور خارجه، حجت‌الاسلام و المسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان به محضر امام عصر(عج)، رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌کنیم. امیدواریم راه این شهیدان و سایر شهدای انقلاب ادامه یابد.

شهادت ثمره صفای باطن و اخلاص شهید آیت الله رئیسی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیس الساداتی و هیات همراه ایشان در اثر سانحه سقوط بالگرد پیام تسلیتی صادر کرد.

در پیام صالح محمدی آمده  است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آنان به خاطر آنچه خداوند از فضلش به آنها داده، شادمانند و به کسانی که به دنبال ایشانند، ولی هنوز به آنها ملحق نشده‌اند، مژده می ‏دهند که نه ترسی بر آنها است و نه غمی خواهند داشت.

خبر شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی -رئیس‌جمهور کشور- و همراهان ایشان، حسین امیر عبداللهیان -وزیر امور خارجه-، آیت‌الله سید محمدعلی آل هاشم- نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز-، مالک رحمتی -استاندار آذربایجان شرقی- و تیم همراه قلب‌های‌ ملت ایران را در بهت و اندوه فرو برد. بدون شک این ضایعه فقدانی بزرگ و جبران‌ناپذیر و داغی است که به آسانی تسلی نمی‌یابد. صفای باطن و اخلاص این شهید عزیز برای او بهترین تقدیر را رقم زد و شهادت نصیب او شد.

شهادت رئیس‌جمهور کشور و همراهان ایشان را به پیشگاه حضرت بقیّةالله‌ ارواحنا فداه، پیشگاه مقدس حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ملّت ایران تسلیت گفته و حشر این شهیدان با اولیاء الهی را از خداوند خواستارم.

بی شک صبر و صلابت رهبری معظم، آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) در سکانداری کشتی کشور همه ما را به ساحل امن و آرامش رهنمون خواهد بود و در این مسیر بر ما واجب است سرباز فدایی راه وطن و جان بر کف مانند رییس‌جمهور شهید در همه حال آماده خدمتگزاری باشیم. ان شاالله

خدمت صادقانه؛ سرلوحه کار آیت الله رئیسی

محمدرضا رستمی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان پیام تسلیت صادر کرد.

این پیام بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

خبر شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور خدوم و همراهان ایشان، ملت ایران را در بهت و اندوه فرو برد.

ایشان در طول عمر پربرکت خود خدمت صادقانه را سرلوحه کار قرار داده و در سالروز میلاد حضرت امام رضا(ع)، مزد سال‌ها خدمت در بارگاه مطهر شمس‌الشموس را با شهادت در حین خدمت، دریافت کرد.

اینجانب شهادت عالم برجسته و مجاهد خستگی‌ناپذیر حضرت آیت‌الله رئیسی را محضر رهبر معظم انقلاب، خاندان معزز ایشان و ملت شریف ایران تسلیت و تعزیت عرض نموده ‌و از خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان و مردم عزیز کشورمان صبر و سلامتی مسئلت دارم.

ملت ایران در سوگ سیدالشهدای خدمت

کورش خلیلی، مدیرکل شیلات گیلان با صدور پیامی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران اسلامی و همراهان ایشان را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

در سالروز میلاد مسعود حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام روح بلند خادم ملت ایران، خادم الرضا حضرت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور مردمی و محبوب در حین خدمت، آسمانی شد و ملت ایران در سوگ سیدالشهدای خدمت نشستند.

اینجانب شهادت رییس‌جمهور محبوب و خدوم، حضرت آیت الله رییسی و همراهانش دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان را  به خانواده‌های محترمشان و ملت شهیدپرور ایران تسلیت عرض نموده و از درگاه پروردگار متعال می‌خواهم که روح پاک این مردان مؤمن را نزد خود و بر جایگاه امن آرامش و آمرزش جای داده و همنشین همه اولیاء و صدیقین نماید و به بازماندگان صبر جزیل مرحمت فرماید.

یار و یاور انقلاب و رهبری در تمامی‌برهه‌ها

هادی سلیمی، مدیرعامل و حجت الاسلام والمسلمین امیر چهری، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان گیلان با صدور پیامی مشترک شهادت رئیس‌جمهور مردمی و جمعی از همراهانش در سانحه دردناک سقوط بالگرد را تسلیت گفتند.

این پیام تسلیت به این شرح است:

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

در سالروز میلاد مسعود حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام روح بلند خادم ملت ایران، خادم الرضا حضرت آیت الله رئیسی، رئیس‌جمهور جهادی و انقلابی، مردمی و محبوب و بزرگ‌مردی از تبار نیکان که در تمام دوران مسیر خدمت، مجاهدانه و خستگی ناپذیر بر عهد صادقانه خود با ذات احدیت مجاهدانه ایستاد، مسافر بهشت شد و به ملکوت اعلی پیوست و اکنون ایران همیشه سربلند در ماتم اوست.

این مصیبت عظیم حین خدمت‌رسانی رئیس‌جمهور مجاهد و خستگی‌ناپذیر به مردم رخ داد و همگان را در بهت و غم جانکاه از دست دادن خادمان مردم و یاران صدیق انقلاب و رهبری فرو برد.

این مجاهد فی سبیل‌الله در تمامی‌برهه‌ها یار و یاور انقلاب و رهبری و منشاء خدمات جهادی و بی‌تکلف بودند. واضح است که راه روشن و عزتمند این سید جلیل‌القدر و همراهان مظلومش که همان استقامت در مسیر حریت و آزادگی و خدمت به محرومان و دفاع از آزادگان جهان است ادامه خواهد یافت.

بی شک آثار و اقدامات ارزشمند و ماندگار آن مجاهد نستوه در عرصه‌های مختلف هیچ‌گاه ازیاد و خاطر مردم قدرشناس و شهیدپرور ما فراموش نخواهد شد.

اینجانبان شهادت خادم الرضا(علیه السلام) یار ولایت و مجاهد خستگی ناپذیر حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حضرت آیت الله محمدعلی آل هاشم نماینده مقام معظم رهبری در آذربایجان شرقی، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و جمع همراه ایشان را محضر امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ملت عزیز ایران و به ویژه خانواده محترمشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال علو درجات برای آن خادم راستین و دلسوز ملت و همنشینی با امام رضا(ع) که سال‌ها افتخار خادمی بارگاه ملکوتی آن امام رئوف را داشتند خواستارم.

پیام تسلیت مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان

امیرحسین طاهری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مراتب تسلیت و تعزیت خود را در پی شهادت رئیس‌جمهور دولت مردمی آیت الله سیدابراهیم رئیسی و تیم همراه در سانحه بالگرد حین مأموریت با انتشار پیامی به ملت شریف ایران و جامعه بزرگ فرهنگ، هنر و رسانه استان گیلان اعلام کرد.

در این پیام تسلیت آماده است:

خبر شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشور و خادم ملت ایران و همچنین همراهان ایشان در پی وقوع جانسوز سانحه بالگرد، قلب‌های‌ ملت ایران را در بهت و اندوه فرو برد. بدون شک این ضایعه فقدانی بزرگ و جبران ‌ناپذیر است و داغی است که تسلی نمی‌یابد.

شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور محبوب، خدوم و مغتنم و خادم امام هشتم (ع) که قطعاً تذکره شهادتشان را از دستان مبارک امام رئوف و مهربانی در روز ولادتشان دریافت کرد؛ در راه خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت که همانا پاداش صدیقان است، رسید.

اینجانب به نمایندگی از جامعه بزرگ فرهنگ، هنر و رسانه استان گیلان، شهادت حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی «شهید جمهور» رحمه الله علیه، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و استاندار و همراهانشان را به پیشگاه حضرت بقیة‌الله‌ ارواحنا فداه، پیشگاه مقدس حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام، محضر ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای، ملت شریف ایران و خانواده محترمشان تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

مداومت و استقامت سید محرومان در پیگیری حل مشکلات

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان گیلان شهادت رئیس جمهور را تسلیت گفت.

پیام رئیس کل دادگستری گیلان به شرح زیر است:

در سالروز میلاد مسعود حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام روح بلند خادم ملت ایران، خادم الرضا حضرت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور مردمی و محبوب آسمانی شد.

مداومت و استقامت این سید محرومان در پیگیری و تلاش برای حل مشکلات و شهادت در راه خدمت به مردم مثال زدنی بود و بدون شک، وجود آرامش بخش حضرت آیت الله خامنه ای در این شرایط، همچون لنگرگاهی ثبات آفرین برای کشور است.

دادگستری کل استان گیلان این ضایعه دردناک را به محضر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و هم وطنان عزیز تسلیت عرض می نماید.

آیت الله رئیسی؛ منشاء خدمات جهادی و بی‌تکلف

رئیس و کارکنان پارک علم و فناوری استان گیلان در پیام مشترکی شهادت رئیس‌جمهور و جمعی از همراهانش را تسلیت گفتند.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

عروج ملکوتی و شهادت رئیس‌جمهور مردمی، خادم الرضا، خدمتگزار راستین و بی‌ادعای ملت شریف ایران، عالم مجاهد و نستوه حضرت آیت‌الله رئیسی و جمعی از همراهان، دل ملت شریف ایران اسلامی و آزادگان جهان را به درد آورد.

این مجاهد فی سبیل‌الله همواره یار و یاور انقلاب و رهبری و منشاء خدمات جهادی و بی‌تکلف بود و واضح است که راه روشن و عزتمند این سید جلیل‌القدر که همان خدمت به محرومان و دفاع از تمامیت جمهوری اسلامی ایران است؛ ادامه خواهد یافت.

این مصیبت عظیم را به ساحت مقدس حضرت صاحب‌الزمان (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف)، مقام معظم رهبری( مدظله‌العالی)، ملت شریف ایران اسلامی به ویژه مردم ولایت‌مدار استان گیلان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال می‌خواهیم این عبد صالح خدا و یاران و همراهانش را با اولیاء‌الله محشور گرداند.

عالم خدمتگزار و مدیر عالی رتبه و کم نظیر نظام

محمدرضا داوطلب، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در پی شهادت رییس‌جمهور و همراهان ایشان پیام تسلیت صادر کرد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

انالله و انا الیه راجعون

خبر غم‌بار شهادت سید خدوم و محبوب، رئیس‌جمهور جهادی، مردمی و انقلابی ایران اسلامی، حضرت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان عزیز ایشان پس از ساعت‌ها بیم و امید و چشم انتظاری، موجی از اندوه و حزن ملی را در دل‌های ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های جهان، پدید آورد و قلب‌های همه ما را به داغی بزرگ نشاند.

شهیدِ جمهور، شهید خدمت، خادم الرضا(ع) حضرت آیت الله سید ابراهیم رییسی در زمره مسئولان تراز انقلاب اسلامی بود که در همه سنگرهای مسئولیت بزرگ و والای خود عطر خدمت متواضعانه و روحیه جهادی را با خود به ارمغان آورد و با شهادتش پایدار و ماندگار شد. عدالت‌خواهی و فسادستیزی و ساده زیستی، خستگی ‌ناپذیری توأم با خردمندی و شکیبایی، اغتنام فرصت خدمت به مردم همراه با دوری از حاشیه‌ها، پشتکار و تواضع و دغدغه رفع مشکلات محرومان، سلوک مردمی و حضور بی‌تکلف و صمیمی در بین مردم، تمکین در برابر قانون و اطاعت عملی از ولی امر و مجاهدت برای تحقق آرمان‌های امام و شهیدان و اعلام شجاعانه آن، از بارزترین ویژگی‌های این عالم خدمتگزار و مدیر عالی رتبه و کم نظیر نظام اسلامی بود. همه این صفات حسنه، برخاسته از انس او با عبادت و سحر و توسل و ثمره خدمت خالصانه‌اش به آستان حضرت علی‌بن موسی الرضا علیه السلام بود که پاداش آن را نیز در شب میلاد امام رئوف دریافت کرد. امید آن بود برکات خدمت و مدیریت مجاهدانه این رادمرد انقلابی و خدوم بیش از پیش تداوم داشته باشد، اما دریغا که این آرزو محقق نشد.

اینجانب با تضرع و التجاء به درگاه خدای علیم و قدیر، به نمایندگی از خاندان معظم شهدا و ایثارگران استان گیلان، شهادت این خدمتگزاران عزیز و مردمی بویژه رئیس جمهور محبوب و مردمی و خادم الرضا(ع) حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی را به پیشگاه حضرت ولیعصر ارواحنا فداه و رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی و مردم داغدار ایران اسلامی و همه ملت‌های مسلمان خصوصا اعضای محترم دولت مردمی و سایر قوا و خدمتگزاران ملت تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

ان‌شاءالله ملت بزرگ ایران مانند همیشه، با حضور آگاهانه و پرشور خود در آئین‌های وداع و تشییع پیکرهای پاک خادمان شهید خود جلوه‌های ماندگار از دلدادگی به آرمان‌های انقلاب و پیوند مردم و مسئولان را خواهند آفرید و با عنایات خاصه حضرت ولی‌الله الاعظم عجل‌الله فرجه و زعامت امام امت اسلامی مسیر پیش رو تا فتح قله‌های تمدن اسلامی را قوی‌تر از همیشه خواهند پیمود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha