• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403023122627
  • خبرنگار : 50455

پیام تسلیت مسئولین استان قم به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان

پیام تسلیت مسئولین استان قم به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان

ایسنا/قم در پی سانحه سقوط بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی و هیات همراه ایشان در روز گذشته مسئولین استانی قم پیام‌های تسلیتی را به صورت جداگانه منتشر کردند.

سید محمد آقامیری، استاندار قم طی پیامی شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

«مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا.»

شهادت خادم رئوف القلب امام رضا(ع)، سردار سرافراز عرصه خدمت، فدایی ملت و ولایت و رئیس جمهور محبوب و مردمی حضرت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و جمعی از همراهان و یاران صدیق ایشان را به پیشگاه قطب عالم امکان حضرت ولی عصر(ارواحنا له الفداء)، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، عموم ملت بزرگ ایران، خانواده محترم و فرزندان داغدار این عزیزان و همه مسئولان و اعضای دولت انقلابی به ویژه مردم ولایی قم و مشهد تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

آن مرد الهی و خادم شایسته و واقعی ملت همه عمر پربرکت خویش را در راه خدمتگزاری به نظام مقدس اسلامی و اعتلای دین و انقلاب سپری کرد و بدون شک شهادت والاترین اجر و پاداش برای سال‌ها مجاهدت خالصانه و تلاش خستگی ناپذیر و جهادی این شهید عالی قدر عرصه مقدس خدمت بود و به یقین نام و یاد نیک این خدمتگزار صدیق و دلسوز نظام اسلامی برای همیشه در خاطر شریف مردم قدرشناس ایران باقی خواهد ماند.

 اینجانب ضمن ابراز تاسف و تالم از این ضایعه تلخ و جانکاه، از درگاه خداوند متعال، رحمت و غفران واسعه برای رئیس جمهور فقید و دیگر شهیدان والامقام این سانحه و صبر جمیل و اجر جزیل برای مردم شریف ایران و خانواده مکرم و بازماندگان این عزیزان از دست رفته را مسئلت می‌نمایم. امیدوارم روح مطهر سید محرومان با روح جد بزرگوارشان حضرت سیدالشهداء و شهدای مظلوم کربلا محشور گردد.

تسلیت آیت الله اعرافی به ملت ایران

متن پیام تسلیت آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور بدین شرح است:
انا لله و انا الیه راجعون
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا
خبر شهادت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور محبوب و خدوم، بسیار تکان دهنده و جانسوز بود و حوزه‌های علمیه را در غمی جانکاه فرو برد، شهادت این چهره تابناک و سردار سرافراز خدمت به مردم و همراهان بزرگوارشان را به رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، هیئت محترم دولت، عموم ملت شریف ایران، امت اسلام، محور مقاومت و بویژه به بیت شریف ایشان و بیوت وابسته و همسر ارجمند و فرزندان ایشان و نیز بازماندگان محترم سایر شهیدان این حادثه ناگوار تبریک و تسلیت می‌گویم.
هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران و خادم الرضا(ع) در ایام دهه کرامت و میلاد هشتمین خورشید امامت(ع) با پروندهای پاک و افتخارآمیز و در حال خدمت به پیشرفت و آبادانی کشور به لقای الهی شتافت، ایشان از ویژگی‌های برجسته‌ای برخوردار و صفا و صداقتشان ممتاز و عشق به مردم و بی‌تابی در مسیر خدمت به آنان و روح جهاد در راه پیشرفت و تعالی کشور در وجودشان موج می‌زد و بر سر عهد خود با امام خمینی(قدس سره) و شهیدان سرافراز استوار بود و در این مسیر نورانی به شرف شهادت نائل آمد و افتخاری بزرگ در تاریخ ایران و اسلام وانقلاب رقم زد.
آن خادم بزرگ ملت دارای نگاهی بلند و رویکردی بین المللی و تمدنی بود و با پیروی از رهبری معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) گام‌های بزرگی در مسیر تحول کشور و قوای قضائیه و اجرائیه و پیشرفت گفتمان اسلام ناب و آرمان‌های انقلاب اسلامی در ایران، منطقه و جهان برداشت و بر سر این میثاق ایستاد و به قله رفیع شهادت نائل آمد.
ضمن قدردانی از ملت بزرگ ایران و همه کسانی که وحدت و همبستگی ملی و اسلامی خود را در این حادثه غمبار نشان دادند و در غم از دست دادن خادمان ملت ابراز احساسات کردند، بر حفظ وحدت و انسجام و استمرار بخشیدن به راه این شهیدان عزیز و تکریم شهدای این حادثه و تداوم راه آنان تاکید می‌نمایم و عزت و سرافرازی ملت شریف ایران و تعالی گفتمان انقلاب اسلامی و پیروزی اسلام و مسلمانان را از خداوند مهربان خواستارم و تعطیلی حوزه‌های علمیه و مراسم تشییع و تکریم شهیدان عزیز خدمت متعاقبا اعلام خواهد شد.

آیت الله سید محمد سعیدی در پیامی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیأت همراهشان در سانحه سقوط بالگرد را تسلیت گفت.
متن پیام به شرح زیر است؛
بسم‌الله الرحمن الرحیممِنَ المُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا
خبر شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور عالِم و مجاهد کشور که برای خدمت به مردم و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک‌لحظه آرام و قرار نداشت موجب تأثر و تألم خاطر اینجانب و همه علاقه‌مندان به انقلاب و کشور عزیزمان ایران شد.
شهید آیت‌الله رئیسی هم در گفتار، رفتار و عملکرد خود حقیقتاً نشان داد که هیچ شأنی برای خود جزء خدمت به مردم شریف و متدین ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی قائل نیست و در این مسیر به عهد و سوگندی که خورده بود وفادار ماند و جان خود را در این راه فدا کرد.
همچنین هیأت همراه ایشان از جمله آیت‌الله آل هاشم امام‌جمعه محترم تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان همگی از افراد خدمتگزار و تأثیرگذار در کشور بودند که فقدانشان درد بزرگی را بر سینه همه علاقه‌مندان به این نظام و انقلاب گذاشت.
اینجانب از جوار بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها با نهایت تأثر و تأسف این سانحه جانسوز را خدمت حضرت ولی‌عصر عجل‌الله فرجه الشریف، رهبر معظم انقلاب، مردم شریف ایران اسلامی، هیأت دولت و همه بازماندگان و مصیبت‌دیدگان به ویژه آیت‌الله علم‌الهدی و همسر و فرزندانشان تسلیت می‌گویم و توفیق ادامه راه این شهدای عزیز را برای سایر خدمتگزاران به این نظام و ملت از خداوند متعال خواستارم.

پیام تسلیت آیت‌الله محمود رجبی به‌مناسبت حادثه جانسوز سقوط بالگرد رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی‌فقیه و استاندار آذربایجان شرقی
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
رحلت جانگداز و شهادت‌گونۀ یار سفرکردۀ انقلاب، رئیس‌جمهور مردمی و مکتبی، حضرت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی (رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) و همراهان ایشان علی‌الخصوص آیت الله آل‌هاشم، وزیر محترم امور خارجه و استاندار محترم آذربایجان شرقی قلب امت اسلامی و ملت ایران را داغدار و اندوهگین ساخت.
این مرد بزرگ و مخلص که تمام عمر پربرکت خود را وقف خدمت به اسلام و مردم نمود، در تمامی عرصه‌هایی که احساس تکلیف می‌کرد، بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای حضور یافته و با تعهد و مجاهدت مثال‌زدنی، منشأ خدمات ارزشمندی به کشور و نظام اسلامی شد.
اهتمام ایشان به حفظ و ترویج ارزش‌های والای انقلاب اسلامی زبانزد خاص و عام بود. فروتنی و تواضع بی‌نظیر ایشان، در کنار صبر و بردباری مثال‌زدنی، قلب هر انسانی را مجذوب خود می‌کرد و در مدت کوتاهی، محبت ایشان در دل هر کس که با ایشان دیدار و گفتگو می‌کرد، نقش می‌بست.
خدمات ماندگار ایشان در مسند رئیس قوه‌قضائیه و مجاهدت‌های شبانه‌روزی، سفرهای متعدد استانی و حضور بی‌واسطه در میان مردم در دوران ریاست‌جمهوری و در مجموع، بازگرداندن ریل مدیریت کلان کشور به مسیر اصیل انقلاب اسلامی از سوابق درخشان ایشان است.
یکی از ثمرات ارزشمند حضور ایشان در مسند ریاست جمهوری، بازگشت فضای دولت به کار واقعی و فعالانه بود. ایشان با روحیۀ جهادی و عمل به وعده‌های انتخاباتی خود، فضایی پرنشاط و پویا در دولت ایجاد کردند و در جهت حل مشکلات مردم و رفع موانع پیش روی کشور گام‌های بلندی برداشتند.
ملت ایران بارها در طول تاریخ خود با چنین مصیبت‌های جان‌سوز مواجه شده و هر بار با صبر و استقامت و توکل به خداوند متعال، بر این غم‌ها فائق آمده و با عزمی راسخ‌تر در مسیر آرمان‌های الهی خود گام برداشته است. بی‌شک این حادثۀ تلخ نیز نمی‌تواند ذره‌ای از ایمان و اراده مردم ایران در مسیر انقلاب و خدمت به اسلام و کشور بکاهد.
اینجانب این مصیبت بزرگ را به محضر مبارک حضرت بقیةالله‌الأعظم (ارواحنا ‌لتراب مقدمه‌الفداء)، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، خانواده گرامی ایشان و همۀ امت اسلامی تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای آن عزیز سفرکرده علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم و امیدوارم راه پر افتخار ایشان تحت رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی توسط خادمان صدیق نظام اسلامی و مردم انقلابی ایران ادامه یابد.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در پی شهادت رئیس جمهور محترم و همراهان در سانحه سقوط بالگرد، جامعه مدرسین پیام تسلیتی به شرح ذیل صادر نمود:
بسم‌الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون
شهادت رئیس جمهور مردمی و خدوم جمهوری اسلامی ایران، آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر خدمتگزاران به نظام مقدس اسلامی آیت الله آل هاشم امام جمعه محترم تبریز، دکتر امیرعبداللهیان وزیر محترم امور خارجه و دکتر مالک رحمتی استاندار محترم آذربایجان شرقی و سایر همراهان – رحمت الله علیهم اجمعین – در حادثه دردناک سقوط بالگرد، همه را داغدار کرد.
رئیس جمهور محبوب ما در سال‌های خدمت در نظام اسلامی در شمار برجستگان تدین و عمل انقلابی بود و در همراهی و همدردی با مردم و تبعیت از فرامین رهبری از هیچ تلاشی فرو گذار نکرد.
این خادم آستان قدس رضوی و شاگرد مکتب اهل بیت – علیهم السلام -، آرزوی جان باختن در راه خدا را همیشه در دل داشت و در این حادثه مؤلمه به آرزوی دیرین خود رسید و خدا را در حین خدمتگذاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ملاقات کرد.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شهادت این فرزند مجاهد انقلاب اسلامی و دیگر شهدای این حادثه را به پیشگاه حضرت ولی عصر – عجل الله تعالی فرجه الشریف -، رهبر معظم انقلاب – مدظله العالی – و همه ملت شریف ایران، تسلیت عرض می‌کند و از خداوند متعال برای آن شهیدان علو درجات اخروی و برای سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل را مسألت می‌کند.

پیام تسلیت سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه استان قم به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم

الَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ ۚ وَأُولَٰئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ (نساء ۷۳ )
بار دیگر در تاریخ پر فراز و نشیب جمهوری اسلامی ایران حادثه ای دردناک رخ داد و غمی سنگین بر دل مردم این مرز و بوم گذاشت.
آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور خدوم، خستگی ناپذیر و مردمی که در طول سالهای متمادی در مسئولیت های مختلف نظام جمهوری اسلامی در دستگاه قضایی و آستان قدس رضوی و در سالهای اخیر مسئولیت خطیر ریاست جمهوری با تلاش های خالصانه و شبانه روزی منشاء خدمات ماندگار و اثرگذار برای نظام و مردم بود در شب میلاد حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام و در حین خدمت به مردم و ولی نعمتان خود به آرزوی دیرینه خود رسید و به مقام والای شهادت رسید.
بی شک خدمات فراوان و ارزنده ایشان به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه خدمتگزاری مخلصانه ایشان در آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام،در اذهان ملت ایران باقی مانده و ماجور عندالله خواهد بود.
اینجانب شهادت جانگداز سیدالشهدای خدمت آیت الله رئیسی و همراهان گرامیشان ؛ حجت‌الاسلام آل هاشم امام جمعه محبوب تبریز ، جناب آقای دکتر امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه انقلابی، دکتر رحمتی استاندار خدوم آذربایجان شرقی،تیم حفاظت ریاست محترم جمهور و خلبانان و خدمه پرواز را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداءمقام عظمای ولایت مد ظله العالی و عموم مردم داغدار تبریک و تسلیت عرض نموده ،برای ارواح طیبه این شهدای گرانقدر روح و رضوان الهی را مسئلت می نمایم.
ان شاءالله شهدای عزیزمان مهمان خوان پر برکت امام هشتم ،حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه السلام خواهند بود.

سید مرتضی سقائیان نژاد، شهردار قم به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش، در پیام تسلیتی، خدمات سید الشهدای خدمت در ایران را ماندگار و خلوص نیت ایشان را چراغ راه برای خادمان مردم دانست.
متن پیام شهردار قم به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
خبر تلخ و جان‌کاه حادثه شهادت رئیس‌جمهور محبوب، جهادی و مردمی ایران اسلامی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه ایشان ازجمله حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم امام‌جمعه تبریز و نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و حسین امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه کشور در حادثه سقوط بالگرد اندوهی است بی‌پایان که در باور نمی‌گنجد و باعث تألم و تأسف بی‌مثال شد.
خدمات ماندگار این شهیدان درراه اعتلای ایران اسلامی و خدمت به ملت شریف، به‌ویژه سیدالشهدای خدمت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بر تارک تاریخ این مرزوبوم ماندگار و صداقت و خلوص نیت آن شهید بزرگوار چراغ راهی برای خادمان مردم خواهد بود.
زبان قاصر و واژگان ناتوان در بیان عمق این مصیبت هستند که فراق دنیای فانی و سعادت اخروی را به‌پاس عمری جهاد و مجاهدت در مسیر خدمت به خلق، ارزانی بزرگوارانی داشت که در پیمودن راه حق و حقیقت استوار ماندند و در انتهای این مسیر نیز در هنگامه تلاش و خدمت با نثار جان خود به فیض عظیم شهادت رسیدند.
شهادت خادمان ملت شریف ایران اسلامی در حادثه سقوط بالگرد حامل ریاست جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه در استان آذربایجان شرقی را به زعیم آزادی خواهان جهان و رهبر عزیز ایران اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی، خانواده معزز شهدای حادثه، عموم ملت شریف ایران و تمامی آزادگان جهان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.
ضمن آرزوی سلامتی و طول عمر بابرکت رهبر معظم انقلاب اسلامی، قطعاً حرکت این نظام مقدس تحت لوای زعامت ولی امر مسلمین جهان و با درایت و تدابیر هوشمندانه ایشان تداوم خواهد یافت.

پیام تسلیت رئیس دانشگاه قم در پی شهادت رئیس جمهور خدوم جمهوری اسلامی ایران
إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُون‏مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضی‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدیلا (احزاب، ۲۳)
خبر شهادت مظلومانه رئیس جمهور خدوم و محبوب جمهوری اسلامی، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهان گرانقدر او، دل‌های همه ایرانیان و مظلومان عالم را داغ‌دار کرد.

اینجانب به عنوان عضوی کوچک از جامعه دانشگاهی کشور و از سوی خانواده بزرگ دانشگاهیان دانشگاه بین‌المللی قم، این مصیبت بزرگ و جانکاه را به محضر امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف، رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت ایران و همه دلدادگان انقلاب اسلامی در سراسر جهان، تسلیت می‌گویم.
آیت‌الله رئیسی در طول دوران پرافتخار مدیریت خود، الگویی بی‌سابقه و بی‌نظیر از خدمت جهادی، خستگی‌ناپذیر و مخلصانه به جامعه اسلامی را به نمایش گذاشت. بدون شک، شهادت او عاملی برای ماندگار شدن این الگوی مدیریتی در جامعه اسلامی خواهد بود. یادش همواره در ذهن و ضمیر یکایک ایرانیان گرامی خواهد بود و امیدوارم که راهش و مرامش نیز پر رهرو باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha