• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403023122646
  • منبع : نهادها و احزاب

دبیرکل جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی:

آیت الله رئیسی چهره‌ای از یک انقلابی و مسلمان راستین و مردمی را به نمایش گذاشت

آیت الله رئیسی چهره‌ای از یک انقلابی و مسلمان راستین و مردمی را به نمایش گذاشت

دبیرکل جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی در پیامی با تسلیت شهادت رییس جمهور کشورمان تاکید کرد که آیت‌الله رئیسی در طول سال‌های خدمتگزاری از تولیت آستان قدس رضوی تا ریاست قوه قضاییه و ریاست جمهوری، چهره‌ای از یک انقلابی و مسلمان راستین و مردمی را به نمایش گذاشت.

به گزارش ایسنا متن پیام تسلیت عبدالرحمن معاشر به شرح ذیل است :
 
انا لله و انا الیه راجعون
 
خبر تلخ و جانسوز شهادت رئیس‌جمهور محبوب و مردمی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی (رحمت‌الله علیه) و جمعی از همراهان گرانقدر ایشان در سانحه غم‌بار سقوط بالگرد در استان آذربایجان شرقی، نه تنها ملت سرافراز ایران و دوستداران انقلاب، بلکه دلسوزان و آزادگان عالم را نیز متأثر و اندوهگین ساخت.
 
ابعاد این ضایعه بزرگ و جبران‌ناپذیر آنقدر گسترده است که به دشواری می‌توان آن را در قالب کلمات بیان کرد. روح شخصیتی که عمر پربرکت خود را وقف تحقق آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم شریف، به‌ویژه محرومان و مستضعفان کرد، اینک همراه با یارانش به آسمان‌ها عروج کرده است.
 
آیت‌الله رئیسی در طول سال‌های خدمتگزاری از تولیت آستان قدس رضوی تا ریاست قوه قضاییه و ریاست جمهوری، چهره‌ای از یک انقلابی و مسلمان راستین و مردمی را به نمایش گذاشت که به‌رغم مسئولیت‌های خطیر و حساس، لحظه‌ای از تلاش برای رفع دغدغه‌های مردم و تحقق عدالت غافل نبود. شهید رئیسی با دلسوزی پدرانه برای رفع محرومیت تلاش می‌کرد، با حکمت و آینده‌نگری جوانان را به پیشرفت و تعالی تشویق می‌نمود و با هوشمندی و کاردانی، سکان هدایت کشور به سوی ترقی و شکوفایی را در دست داشت.
 
شهید رئیسی به‌حق لقب "سید خادمان ملت" و "شهید خدمت" را از آن خود ساخت. او عاشق و شیفته خدمت به امام رضا(ع) و زائران بارگاهش بود و حتی پس از پذیرش سنگین‌ترین مسئولیت اجرایی کشور، لحظه‌ای از این عشق باز نایستاد و افتخار می‌کرد که یک "خادم‌الرضا" است.
 
اما دریغ و افسوس که این چهره محبوب و سرمایه گرانقدر انقلاب و کشور، در اوج تلاش و خدمتگزاری و در مسیر افتتاح پروژه‌های ملی و محرومیت‌زدایی در خطه آذربایجان، جان خود را تقدیم راه اعتلای ایران اسلامی و خدمت به مردم کرد. گویی بنا بود آخرین لحظات زندگی این مجاهد نستوه هم در میدان خدمت و تلاش شبانه‌روزی برای پیشرفت میهن سپری شود.
 
بی‌تردید یاد و نام شهید رئیسی و یاران باوفایش چون شهید امیرعبداللهیان وزیر کاردان و پرتلاش امورخارجه، شهید آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه محبوب تبریز، شهید رحمتی استاندار جوان و پرانرژی آذربایجان شرقی و سایر شهدای گرانقدر این حادثه، از اذهان ملت قدرشناس ایران محو نخواهد شد و نور هدایت‌بخش این ستارگان درخشان، راهگشای ادامه راه پرفروغ انقلاب و گام‌های استوار به سوی قله‌های پیشرفت و سربلندی خواهد بود.
 
هرچند وداع با این عزیزان از دست رفته بسیار سخت و جانکاه است، اما این حقیقت تسلی‌بخش است که خون این شهیدان، بذر امیدی تازه در دل ملت خواهد کاشت و موجب تقویت اراده و انگیزه برای پیمودن مسیر آنان با گام‌هایی مصمم‌تر و استوارتر خواهد شد. ملت سرافراز ایران قطعاً در سایه رهبری‌های داهیانه حضرت امام خامنه‌ای عزیز و وحدت و بصیرت، از این حادثه جانگداز نیز سربلند عبور خواهد کرد و با عزمی راسخ‌تر، نهال پرثمر انقلاب را بارورتر خواهد ساخت و مسیر تحقق آرمان‌های امام و شهدا را استوارتر از همیشه ادامه خواهد داد. شهادت سید شهیدان خدمت و همراهان وفادارش، شعله‌های شوق ادامه راه مقدس آنان را در دل انقلابیون فروزان‌تر خواهد کرد.
 
 
اینجانب به نمایندگی از "جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی"، شهادت سید شهیدان خدمت و یاران گرامی‌اش را محضر حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، علما و فضلای حوزه‌های علمیه به‌ویژه حضرت آیت‌الله علم‌الهدی و بیت شریف و معزز ایشان خاصه سرکار خانم دکتر علم‌الهدی، اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری، خانواده‌های معظم شهدا و عموم ایرانیان خصوصا مردم غیور و قهرمان آذربایجان، تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.
 
از درگاه ایزد منان برای این سفر کردگان سعید، علو درجات و نزول رحمت و برای بازماندگان معزز و ملت سوگوار، صبر و اجر مسألت دارم. امید است که خداوند منان نعمت بزرگ شهادت را به همه ما مرحمت فرماید و ما را برای حفظ دستاورهای گرانقدر انقلاب اسلامی و استمرار راه شهیدان و کسب رضای الهی موفق بدارد.
 
والسلام علی عباد الله الصالحین
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha