• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403023122671
  • خبرنگار : 90089

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) با تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان

خلاء وجودی شخصیت‌ها پر نمی‌شود

خلاء وجودی شخصیت‌ها پر نمی‌شود

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره)شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه ایشان در سانحه سقوط هلیکوپتر سفر به استان آذربایجانی شرقی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، محمدعلی انصاری در چهارمین نشست ستاد بزرگداشت ارتحال امام (ره)، اظهار کرد: شهادت آیت الله رئیسی و همچنین شهادت وزیر امور خارجه، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی را به ملت شریف و عزیز ایران، هیئت محترم دولت، خانواده محترم ایشان و اعضای ستاد بزرگداشت امام تبریک و تسلیت می‌گویم.

وی تاکید کرد: شب گذشته برای همه ما و همه مردم ایران شب بسیار تلخی بود. بسیاری از مردم و مسئولان دیشب در انتظار شنیدن خبر حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور، نخوابیدند. تلخی این حادثه، امروز به اوج رسید و در ساعات و لحظات بامداد با خبر دردناک شهادت رئیس جمهور انقلابی و مردمی  روبرو شدیم. سنگینی این حادثه قطعاً سال‌ ها برسر ملت مردم سایه خواهد افکند. سخت‌ترین خبری که مردم ایران شنیدند چهاردهم خرداد اتفاق افتاد و آن رحلت جانباز امام خمینی بود. هیچ چیزی خلاء وجودی این شخصیت‌ها را پر نمی‌کند.

نصاری ادامه داد: با وجود جوان بودن اما آیت الله انصاری یکی از شاگردان واقعی مکتب امام خمینی بود. آقای رئیسی از کسانی بود که مورد اعتماد امام بود و این اعتماد را در آن دوران و در آن سن کسی نمی‌توانست از امام دریافت کند. ایشان رابطه خوبی هم با آیت الله سید احمد خمینی هم داشت. آیت‌الله رئیسی در مسائل قضایی رابط دستگاه قضایی با حضرت امام و آیت الله سید احمد خمینی بود.
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره)، وی ادامه داد: شهید رئیسی در مسئولیت‌های مختلفشان در نظام حق بزرگی به گردن انقلاب دارند. ایشان به واقع در میثاق خودش با امام  پایبند بودند. ایشان در روز اول ریاست قوه قضاییه و تولیت آستان امام رضا به حرم امام خمینی آمدند و با امام عهد و میثاق مجدد بست. ایشان طی دوره ۲ ساله ریاست جمهوری اش نشان داد فردی پرتلاش، خدوم و پیگیر مطالبات مردم بود.
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره)، تصریح کرد: از اعماق وجودمان از این مصیبت بزرگ متاثر هستیم، اما به فرموده مقام معظم رهبری کشور به راه خودش ادامه می‌دهد. همانطور که قانون اساسی مسیر را مشخص کرده است انتخاب رئیس جمهور جدید طی ۵۰ روز آینده مشخص می‌شود به همان ترتیبی که تکلیف رهبری بعد از رحلت جانگداز بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را مشخص کرد.
انصاری ابراز امیدواری کرد: کشور در انتخاب رئیس جمهور جدید با همبستگی، قدرت و قاطعیت بیشتری به راهش ادامه دهد؛ چراکه همه جریان‌های سیاسی از تلخی این حادثه ابراز ناراحتی کرده‌اند.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره)، گفت: در جلسه با معاونان و مدیران شبکه‌های صدا و سیما که روز گذشته انجام شد، تاکید شد برنامه‌های ویژه و متنوعی را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم ارتحال امام در روز ۱۴ خرداد تدارک ببینند.
برنامه ویژه ستاد ارتحال امام برای رئیس جمهور شهید
وی افزود: قبل از این جلسه با یادگار امام راحل دیدار و گفت و گو داشتم. ایشان تاکید کردند در روز ۱۴ خرداد علاوه بر برنامه معمول ستاد ارتحال امام(ره) و مسئله غزه و فلسطین باید حتماً درباره رئیس جمهور شهید و خصوصیات ایشان نیز برنامه‌های ویژه ای داشته باشیم.
انصاری از برگزاری همایش بین المللی فلسطینِ مظلومِ مقاوم در روز ۱۲ خرداد در سالن همایش‌های بین المللی صدا و سیما خبر داد.
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره)، گفت: همه دستگاه‌ها کمک‌های خوبی در برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم ارسال امام(ره) انجام می‌دهند، اما بعضاً مشاهده می‌شود برخی دستگاه‌ها آنطور که باید و شاید تعهداتشان در این زمینه را انجام نمی‌دهند. دستگاه‌ها و وزارتخانه ها برنامه‌های عقب افتاده خود را هرچه سریع‌تر عملیاتی کنند.
وی ادامه داد: وزرا و دستگاه‌ها در ایام قبل از سالروز ارتحال امام (ره)به حرم امام مشرف می‌شوند و به صورت سنتی با آرمان‌های امام خمینی(ره) تجدید بیعت می‌کنند. این اقدام فرصت خوبی‌است تا اگر مقامی نتوانست روز ۱۴ خرداد در مراسم حضور داشته باشد، در روزهای منتهی به ۱۴ خرداد به حرم امام(ره) بیایند و البته باید به ستاد ارتحال اعلام کنند تا برنامه زمانبندی آن تعیین شود.
انصاری خاطرنشان کرد: سخنران مراسم روز ۱۴ خرداد، مقام معظم رهبری هستند، اما با ارتحال آیت الله رئیسی سخنران مراسم ۱۳ خرداد به زودی تعیین خواهد شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha