• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403023122749
  • خبرنگار : 50225

نظارت بهداشتی بر صادرات بیش از ۴۰۰۰ تن آبزیان از آبادان

نظارت بهداشتی بر صادرات بیش از ۴۰۰۰ تن آبزیان از آبادان

ایسنا/خوزستان رئیس اداره دامپزشکی آبادان نظارت بهداشتی بر صادرات بیش از ۴ هزار تن آبزیان تازه و منجمد تحت نظارت دامپزشکی در یک سال اخیر خبر داد.

محمد فخری‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر نقش مهم دامپزشکی در خصوص نظارت بهداشتی و قرنطینه‌ای بر صادرات فرآورده‌های خام دامی اظهار کرد: در بازه یک ساله منتهی به اردیبهشت‌ماه امسال، اداره دامپزشکی آبادان بر روند صادرات بیش از ۴ هزار تن انواع آبزیان تازه و منجمد نظارت بهداشتی و قرنطینه‌ای داشته است.

وی با بیان اینکه دقت در بررسی بهداشتی محموله‌های صادراتی از جمله مواردی است که نقش مستقیمی در توسعه پایدار و رشد اقتصاد کشور دارد، افزود: ارسال محموله‌های صادراتی آبزیان به دیگر کشورها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است. بر این اساس همه محموله‌ها پس از احراز شرایط بهداشتی لازم توسط کارشناسان دامپزشکی، در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت برخط ثبت می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی آبادان با اشاره به صادرات آبزیان تازه و منجمد به مقصد کشورهای کویت، عراق، لبنان، ترکیه و امارات متحده عربی از طریق گمرکات آبادان گفت: در این خصوص ۶۰۰ گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای در یک سال اخیر توسط واحد قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی آبادان برای صادرات به کشورهای هدف صادر شد.

وی افزود: یکی از مهمترین عوامل پایدار ماندن صادرات یک فرآورده خام دامی از قبیل ماهی تازه و منجمد ارتقای شاخص‌های کیفی و بهداشتی آن است که با تلاش کارشناسان دامپزشکی در این زمینه، این مهم محقق شده است.

فخری‌زاده گفت: نظارت بهداشتی بر محموله‌های صادراتی مرتبط با حوزه دامپزشکی از مهمترین وظایف حاکمیتی دامپزشکی است و کلیه این اقدامات با انجام آزمایش‌های میکروبی، شیمیایی و ارگانولپتیکی محموله‌ها توسط کارشناسان دامپزشکی آبادان انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha