• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403023123028
  • خبرنگار : 50136

مردم آذربایجان غربی در حزن از دست دادن سید محرومان

مردم آذربایجان غربی در حزن از دست دادن سید محرومان

ایسنا/آذربایجان غربی مردم آذربایجان غربی نیز همانند مردم سایر استان‌های کشور امروز در پی انتشار خبر شهادت رئیس جمهور محبوب و مردمی سید ابراهیم رئیسی و همراهان عزادار این مصیبت هولناک هستند.

۳۰ اردیبهشت سال ۱۴۰۱، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی بیست و یکمین سفر استانی دولت را به آذربایجان غربی اختصاص داد و در جریان این سفر به همراه هیاتی از وزرا در قالب بازدیدها، دیدارها و جلسات تصمیمات و اعتبارات مهمی برای کاهش مشکلات این استان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و عمرانی در نظر گرفته شد.

همچنین برای بار دوم ۵ اسفند سال ۱۴۰۱، آیت‌الله رئیسی به ارومیه سفر کرد و در این سفر سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه شامل کانال و تونل انتقال آب، به بهره‌برداری رسید.

مردم آذربایجان غربی در حزن از دست دادن سید محرومان

رئیس جمهور فقید یکی از اولویت‌های مهم این استان و البته استان‌های همجوار را احیای دریاچه ارومیه می‌دانست گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش خواهیم کرد که احیای این دریاچه در زمان مشخصی به سرانجام برسد.

افتتاح طرح بزرگ انتقال آب به دریاچه ارومیه، بازگشایی دریچه سد شهیدکاظمی به سوی دریاچه ارومیه، افتتاح واحد سوم نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه، تخصیص اعتباراتی برای احداث و تکمیل بیمارستان و مراکز خدمات بهداشتی و ارتقای سطح حوزه کشاورزی و رفع مشکلات بخش معدن از جمله رهاوردهای دو سفر ایشان به آذربایجان غربی بود.

یکی از کسبه ارومیه در گفت و گو با ایسنا در حالی که هنوز در شوک خبر شهادت رئیس جمهور بود، افزود: رئیس جمهور همان طور که وعده می‌داد عمل می‌کرد ایشان به استان ما سفر کرد و به برکت حضور ایشان طرحهای زیادی به ثمر نشست.

وی با ابراز تاسف از این اتفاق تلخ گفت: متاسفانه ایران یک مردم بزرگ و حامی محرومان را از دست داد که باید به کل کشور این مصیبت را تسلیت گفت.

احمدی از شهروندان ارومیه نیز ضمن تسلیت این ضایعه بزرگ به ایسنا گفت: آیت‌الله رئیسی علاوه بر توجه به مناطق محروم در کشور به موضوع دریاچه ارومیه که از مباحث حیاتی منطقه بود توجه ویژه داشت و به دنبال همین توجه، اکنون ما شاهد بهبود اوضاع دریاچه هستیم.

وی ادامه داد: ایشان و تیم دولت سیزدهم تمام تلاش خود را برای آبادانی کشور و رفع محرومیت ها بکار گرفته بودند تا ایران و ایرانی در آسایش زندگی کند.

یکی از دانشجویان دانشگاه ارومیه در مراسم سوگواری رئیس جمهور که در مسجد دانشگاه ارومیه برپا بود با ابراز تاسف از چنین اتفاقی افزود: من همواره سخنرانی ها و نشستهای ایشان را با دانشجویان پیگیر بودم و دولت مردمی آیت الله رئیسی همواره به توانایی دانشجویان و اساتید برای حل مشکلات و نیازهای کشور اعتقاد داشت، در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها خطاب به دانشجویان گفت: دولت دانشگاه را اتاق فکر خود می‌داند.

وی ادامه داد:  ایشان در جمع دانشجویان شیراز در بخشی ازسخنان خود اعلام کردند که دولت برای دانشگاه و دانشجو نقش و جایگاه روشنفکری، قائل است و بر ضرورت برپایی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و اهتمام مسئولان به حضور در جمع دانشجویان تأکید کرد.

این دانشجوی دانشگاه ارومیه با بیان اینکه رئیس جمهور بعدی وظیفه سنگینی دارد، گفت: مطمئنا راه رئیس جمهور شهید توسط رئیس جمهور بعدی ادامه خواهد یافت و همانند ایشان در جهت محرومیت‌زدایی و توسعه کشور تلاش خواهد کرد چرا که چشم طمع دشمنان به ایران اسلامی است.

مردم آذربایجان غربی در حزن از دست دادن سید محرومان

به گزارش ایسنا، ملت ایران و مردم انقلابی آذربایجان غربی در سوگ این مصیبت بزرگ عزادارند و در قالب مراسمات و تجمعات مردمی به سوگ خدمتگزاران ملت می نشینند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha