• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های کشور
  • کد خبر: 1403023123106
  • خبرنگار : 71480

برگزاری اجتماع پرشور دانشگاهیان در مسجد دانشگاه تهران در سوگ رئیس جمهور

برگزاری اجتماع پرشور دانشگاهیان در مسجد دانشگاه تهران در سوگ رئیس جمهور

مراسم بزرگداشت یاد و نام رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان که روز گذشته در سانحه سقوط بالگرد به فیض شهادت نائل آمدند،‌ امروز در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، این مراسم با حضور مقامات لشکری و کشوری، و حضور پرشور دانشجویان و اساتید دانشگاه برگزار شد که پاسخی به حضور پررنگ و توجه ویژه رئیس جمهور شهید به دانشگاه و دانشگاهیان بود.

آیت‌الله رئیسی به اذعان اهالی دانشگاه، همواره نگاه ویژه‌ای به دانشگاه و دانشجویان داشت و استفاده از ظرفیت‌های علمی را به عنوان راهکار حل مشکلات مورد تاکید قرار می‌داد. در این مراسم علاوه بر دانشجویان و اساتید، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، علیرضا زاکانی شهردار تهران و برخی مقامات لشکری و کشور حضور داشتند که در این مراسم سخنگوی دولت به بیان خاطرات و سخنانی درباره شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان پرداخت.

برگزاری اجتماع پرشور دانشگاهیان در مسجد دانشگاه تهران در سوگ رئیس جمهور

بهادری جهرمی اظهار کرد: امیرعبداللهیان انسان متواضع، اخلاق مدار و مدیر جهادی در میدان بود. در اوج مسائل غزه، عذرخواهی می کرد که در یک جلسه غیبت می‌کرد. می گفتم از سفرهای خارجی شما اطلاع دارم و نیاز نیست به من خبر بدهید، ولی اگر باز هم در سفر بود، به من اطلاع می‌داد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه هنوز در دهانم نمی چرخد رئیس جمهور را شهید خطاب کنم، گفت: شهادت هدیه خدا برای آقای رئیسی بود. حدود شش سال توفیق همکاری با آقای رئیسی در قوه قضاییه و دولت را داشتم. فاصله وی با همه کسانی که کار کرده ام از زمین تا آسمان است. وی واقعا خستگی ناپذیر بود و برای خدمت به مردم شب و روز نمی شناختند.

برگزاری اجتماع پرشور دانشگاهیان در مسجد دانشگاه تهران در سوگ رئیس جمهور

سخنگوی دولت اضافه کرد: یک بار ایشان از سفر خارجی آمده بود و در فرودگاه به استقبال‌شان رفتم.  همانجا داشت برای فردا برنامه ریزی می‌کرد تا جلسات را از ساعت ۷ شروع کنیم. همراهانش گفتند یادمان نمی آید آخرین وعده غذایی را رئیس جمهور کی خورده است. رئیس جمهور گفت قرص بیاورید سر درد دارم و من گفتم شما به استراحت نیاز دارید. رئیس جمهور رگباری به من گفت که فلان کارها را انجام داده ای؟ اصلا اهل استراحت نبود.

وی افزود: رئیس جمهور فردی اخلاق مدار بود. جدیت در کار داشت با کسی تعارف نداشت. در برکناری ها این مساله را مشاهده کردید. جز خدا و خدمت به مردم، خط قرمزی نداشت. هر که به وی نزدیک تر بود احساس خطر بیشتری می کرد، چون سخت گیری به آنها بیشتر بود. با این حال اخلاق مدار بود. اخلاص و خدامحوری فوق العاده‌ای داشت. می گفت من طلبه خدمتگزاری بیشتر نیستم. ذره ای در ایشان تکبر و منیت وجود نداشت.

وی افزود: در جلسه با استانداران شبهه ای مطرح شد که در سال آخر دولت شاید به صلاح نباشد تصمیمی گرفته شود که ایشان برآشفته شد و می‌گفتند اگر مبنای تصمیم گیری جز خدا باشد، شرک است. اگر کسی درباره رای آوری صحبت می کرد از چشم رئیس جمهور می افتاد و دیگر مورد اعتماد نبود. در عین پرکاری، دعای توسل هفتگی، دعاها، روضه ها و زیارت عاشورای وی هرگز قطع نشد.

بهادری جهرمی یادآور شد: ما کم می آوردیم، ولی او از نماز صبح کارش را شروع می کرد. تعطیلی برای او معنا نداشت. برخی گلایه داشتند که چرا هنوز تعطیلی اعلام نکردید؟ در جلسه هیات دولت، اعضای دولت گفتند از رئیس جمهور می ترسیم، اعلام تعطیلی کنیم. او می گفت از خدمت به مردم انرژی می گیرم.

سخنگوی دولت بابیان اینکه برخی روسای جمهور فکر می کردند رهبر هستند، اما رئیسی واقف به جایگاه رئیس جمهور و رهبری بودند، تصریح کرد: می گفت دبیرخانه دولت تک تک فرمایشات رهبری را مرور کرده و تکالیف مربوط به دستگاه های دولتی را پیگیری کنند. این تکالیف را شخصا از وزرا پیگیری می کردند. دنبال این بود که کارها عقب نیفتد. معتقد بود که ما باید خود را هزینه ولایت کنیم.

برگزاری اجتماع پرشور دانشگاهیان در مسجد دانشگاه تهران در سوگ رئیس جمهور

بهادری جهرمی با بیان اینکه رئیس جمهور مساله محور بود و خیلی جدی و پیگیر حل مسائل بود، گفت: نکات دیدار خود با دانشجویان را به دولت آورد و گفت این مسائل مطرح شده حق است و باید دنبال شود. خودش وسط میدان بود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه برای عدالت در پرداخت ها دو مصوبه داشتیم که در دولت رای نمی آورد، اظهار کرد: رئیس جمهور درباره حق ماموریت های خارجی که به دلار پرداخت می شد، می گفت این پرداخت مخصوص عده خاصی است‌ و باید به ریال پرداخت شود که کسی برای دلار به ماموریت نرود.

بهادری همچنین گفت: در زمینه تصویب سقف حقوق برای شرکت های شبه دولتی به رئیس جمهور گفتم فکر نمی کنم رای بیاورد. در دولت در این زمینه بحث شد و مخالف زیاد وقت گرفت و من باید دفاع می کردم. کمی بعد از بحث ها، رئیس جمهور گفت با من بحث کنید، من طرف شما هستم. بالاخره ما تعارف نداشتیم عدالت در پرداخت ها را یا می خواستیم یا نمی خواستیم. رئیس جمهور با تک تک مخالفان صحبت کرد و دیگر کسی حرف نداشت و هرکس اِن قُلت می آورد، رئیس جمهور جواب می داد و دیگر کسی روی این را نداشت که رای منفی بدهد، چون توجیحی نداشت. در مورد تبدیل حق ماموریتی از دلار به ریال هم خود رئیس جمهور طرف بحث شد.

وی با اشاره به توجه رئیس جمهور به خانواده شهدا، تصریح کرد: ایشان یکبار برای من تعریف کرد که مادر شهید او را دعوا می کرد که‌چرا به منزل ما برای ناهار نیامدی؟آقای رئیسی گفت جواب دادم که ۴۰ همراه دارم و شما اذیت می شوی و شما من را حلال کن. آن مادر به رئیس جمهور گفت که ۱۵۰ یاسین برای موفقیت شما خواندم. او به من گفت تا وقتی دعای مادر شهیدان پشت سر ماست غمی نداشته باش.

وی در پایان گفت: این منش رئیس جمهور، مسئولیت مسئولان را بیشتر می‌کند. آنها وسواس رئیس جمهور برای خدمت رسانی به مردم را دیدند. اعضای دولت پیمان بسته اند همین مسیر را ادامه دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha