• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۴۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403023123377
  • منبع : نمایندگی خوزستان

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

آیت‌الله رئیسی، سبک جدیدی در مدیریت جهادی ایجاد کرد

آیت‌الله رئیسی، سبک جدیدی در مدیریت جهادی ایجاد کرد

ایسنا/خوزستان نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که هشت سفر آیت الله رییسی به خوزستان نشان دهنده نگاه ویژه ایشان به استان بود، گفت: خدمت‌های ایشان به خوزستان متأسفانه به مردم گفته نشده است و یکی از خدمت‌های بزرگ ایشان به خوزستان این بود که کاری کرد که آب کارون به جاهای دیگر نرود.

آیت الله محسن حیدری امروز ۳۱ اریبهشت در اجتماع عموم مردم اهواز به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی و هیات همراه، اظهارکرد: شهادت سیدی مخلص و انسانی عارف، آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی و همراهان و خدمتگزاران مخلصی همچون شهید دکتر عبداللهیان، وزیر امور خارجه، آیت‌الله شهید سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، دکتر مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی و سردار شهید سیدمهدی موسوی و دیگر شهدایی که دیروز در این حادثه بسیار تلخ به شهادت رسیدند را به همه ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم.

به گزارش ایسنا، وی ضمن تشکر از بانیان این مجلس گفت: ارتباط آیت الله رئیسی به عنوان خادم امام رضا(ع) یک رابطه قلبی و اعتقادی بود. با افتخار تولیت آستان قدس رضوی را از مقام معظم رهبری گرفت و با تمام ظرفیت وارد میدان شد و ابتکاراتی به خرج داد که سابقه نداشت. او مزد خدمتش را در روز ولادت امام رضا(ع) گرفت.

آیت‌الله حیدری افزود: آیت الله رئیسی از عمق جان ولایت فقیه را قبول داشت و با تمام وجود در خدمت ولایت فقیه ایستاد؛ چه در دوران امام راحل و چه در دوران رهبر انقلاب اسلامی. امام نسبت به ایشان عنایت داشت، با اینکه جوان بود، با حکم امام به منصب قضاوت و رسیدگی به پرونده‌های راکد مانده شورای عالی قضایی وقت منصوب شد. تجلیلی که رهبر انقلاب با آن پیام پرمعنا و پرنکته از ایشان کردند، معلوم می‌کند که آیت الله رئیسی، بازوی توانمند ولایت فقیه بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه درباره ارتباط آیت الله رئیسی با شهدا گفت: ارتباط ایشان با شهدا تنگاتنگ بود. ادامه دهنده راه شهدا بود. مانند شهدا زندگی کرد و خود به شهادت رسید. در سیل ۹۸ وارد خوزستان شدند. در آن سال، رئیس قوه قضائیه بود. به طرف مناطق شادگان رفتیم، حاج قاسم و ابومهدی المهندس، هر دو بین مردم حضور داشتند و مشغول خدمتگزاری به مردم بودند. همین که شنیدند آیت الله رئیسی وارد شدند، با شتاب خود را به ایشان رساندند و مشتاق دیدارش بودند. ایشان هم نسبت به حاج قاسم و ابومهدی ابراز علاقه می‌کرد.

وی با بیان اینکه ایشان توفیق تلمذ در محضر آیت الله دکتر شهید بهشتی را داشت، گفت: شهید بهشتی عنایت ویژه‌ای نسبت به آیت الله رئیسی داشت و از ایشان دعوت کرد که وارد قوه قضائیه شود، با اینکه سن زیادی نداشت. شهید بهشتی نبوغ و پختگی در ایشان دیده بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: آیت الله رئیسی شب و روزش را وقف خدمت به مردم کرده بود و معمولا سفرهای استانی اش روزهای جمعه بود. او سبک جدیدی را برای مدیریت جهادی ایجاد کرد، اما چه قدر مورد جفای برخی از بدخواهان قرار گرفت. مقام معظم رهبری در پیامی که امروز صادر کردند، به این نکته اشاره کردند که طعنه‌هایی که می‌زدند موجب رنجش خاطر ایشان شده بود، اما ایشان با کمال اخلاق و متانت از اینکه می‌گذشت.

آیت الله حیدری با اشاره به محبت مردم نسبت به ایشان در این حادثه گفت: این تجمع با شکوه شما نشان دهنده وفاداری به این شهید است.

وی درباره ارتباط آیت الله رئیسی  با مردم خوزستان گفت: ایشان خادم همه ملت ایران بود، اما نگاه ویژه ای به خوزستان داشت و این نگاه را در عمل هم ثابت کرد. دقیقا می‌دانست خوزستان چه محرومیت‌هایی دارد و چه گونه بر اثر جنگ تحمیلی همه زیربناهای خود را از دست داده بود و بعد از جنگ نتوانست خود را به قافله پیشرفت مانند استان‌های دیگر برساند. این را لمس کرده بود لذا در اولین روز بعد از گرفتن رأی اعتماد از مجلس، در اولین سفر به خوزستان آمد  و در طی دو سال و نیم، در هشت سفر به خوزستان آمد.

عضو خبرگان رهبری، گفت: این نشان دهنده نگاه ویژه ایشان به خوزستان است. خدمت‌های ایشان به خوزستان متأسفانه به مردم گفته نشده است. خیلی خدمت کرد. یکی از خدمت‌های بزرگ ایشان به خوزستان که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد در حالیکه بزرگترین خدمت بود، این بود که کاری کرد که آب کارون به جاهای دیگر نرود. برای اولین بار بعد از هفتاد سال که آب کارون را به فلات مرکزی منتقل می‌کردند، ایشان با اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی، اکثر تونل‌هایی که آب کارون را به نقاط دیگر منتقل می‌کرد، بست.

وی ادامه داد: فعال سازی طرح آب رسانی غدیر در ۱۰ ماه بعد از معطلی هشت ساله، خدمت کمی نیست. دستور به تجدید تصفیه‌خانه‌های اهواز از دیگر خدمات ایشان است. طرح فدک را که مربوط به شمال شرق خوزستان است بعد از تعطیلی بیش از ده، دوازده سال به راه انداخت. بحث فاضلاب اهواز که هفتاد سال است لاینحل مانده بود، به جد آمد و اجرایی کرد. حق آلایندگی که مربوط به نفت سالیان سال، تلنبار شده بود و وزارت نفت به خوزستانی‌ها نمی‌داد، آیت الله رئیسی در همان ماه‌های اول این بدهی‌ها را به خوزستان داد. حقیقتا نگاه ویژه داشت.   

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha