• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۱:۰۱
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1403030100019
  • خبرنگار : 71533

بسته خبری شامگاه ۳۱ اردیبهشت ایسنا

وداع سه‌روزه/ سکوت یک‌دقیقه‌ای/ تخصصی‌شدن کلانتری‌ها

وداع سه‌روزه/ سکوت یک‌دقیقه‌ای/ تخصصی‌شدن کلانتری‌ها

اعلام آخرین جزئیات برگزاری مراسم وداع، تشییع و تدفین پیکر رئیس‌جمهوری شهید و همراهانش، اعلام زمان انتخابات ریاست‌جمهوری آینده، تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان در سرزمین‌های اشغالی و سکوت یک‌دقیقه‌ای شورای امنیت از جمله مهترین اخبار شامگاه ۳۱ اردیبهشت ایسنا بود.

به گزارش ایسنا، شامگاه سی‌ویکم اردیبهشت اخباری در حوزه‌های مختلف منتشر شد که در ادامه گزیده‌ای از آن‌ها را مرور می‌کنید:

وداع سه‌روزه با «شهدای خدمت»

وداع سه‌روزه/ سکوت یک‌دقیقه‌ای/ تخصصی‌شدن کلانتری‌ها

سیاسی - مراسم وداع، تشییع و تدفین پیکر شهید سیدابراهیم رئیسی در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه در شهرهای تبریز، قم، تهران، بیرجند و مشهد برگزار می‌شود. پیکر شهید رئیسی و همراهانش صبح سه‌شنبه از ساعت ۹:۳۰ از  محل میدان شهدا تا مصلای تبریز بدرقه و تشییع خواهد شد و سپس پیکر رئیس‌جمهور به قم منتقل شده و از جوار حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تا مسجد مقدس جمکران توسط مردم بدرقه و تشییع می‌شود.

صبح روز چهارشنبه برنامه تشییع پیکر شهید رئیسی و همراهان با اقامه نماز توسط رهبری معظم انقلاب اسلامی در تهران ادامه خواهد یافت. صبح پنجشنبه نیز برنامه تشیع در استان خراسان جنوبی و در شهر بیرجند برگزار خواهد شد و پس از آن پیکر شهید رئیسی برای تشییع و تدفین در حرم امام رضا (ع) به مشهد انتقال خواهد یافت.

تشییع رئیس‌جمهوری از دانشگاه تهران تا میدان آزادی

معاون اجرایی رئیس جمهور هم خبر داد که مراسم تشییع پیکر شهید رئیسی صبح روز چهارشنبه از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی برگزار می‌شود.  منصوری یادآور شد: عصر چهارشنبه نیز مراسم گرامیداشت یاد رئیس جمهور و شهدای خدمت با حضور مهمانان و هیات‌های عالی خارجی برگزار خواهد شد.

اعلام زمان انتخاب رئیس‌جمهوری جدید

در جریان برگزاری جلسه سران قوا، هشتم تیرماه به عنوان روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم تعیین شد.

بر این اساس، زمانبندی فرایند انتخابات شامل زمان تشکیل هیات های اجرایی، ثبت نام نامزدها، تبلیغات و روند برگزاری مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با توجه به توافق اولیه شورای نگهبان، انتخابات برای تعیین رئیس جمهور جدید در تاریخ ۸ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شود.

بر اساس تقویم مصوب انتخابات ثبت نام نامزدها در روزهای دهم تا چهاردهم خرداد انجام می‌شود و زمان تبلیغات انتخاباتی نیز از روز ۲۳ خرداد لغایت صبح هفتم تیرماه خواهد بود.

اعلام تعطیلی سراسری

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اعلام خبر تعطیل روز چهارشنبه در سراسر کشور، گفت: با توجه به درخواست‌های مکرر خانواده‌ها و مردم در استان‌های مختلف برای حضور در مراسم، از روز سه شنبه تا پایان هفته تمام امتحانات لغو خواهد شد و زمان برگزاری این آزمون ها توسط وزارت آموزش و پرورش اعلام می‌شود.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت هم در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «علی‌رغم برنامه‌ریزی اولیه برای استمرار امتحانات نهایی، به‌منظور رعایت حال دانش‌آموزان، والدین و جامعه فرهنگیان، امتحانات نهایی از سه‌شنبه تا پنجشنبه برگزار نخواهد شد. زمان بعدی آزمون‌های لغو شده اعلام خواهد شد. چهارشنبه نیز در سراسر کشور تعطیل عمومی است.»

سکوت یک‌دقیقه‌ای شورای امنیت

وداع سه‌روزه/ سکوت یک‌دقیقه‌ای/ تخصصی‌شدن کلانتری‌ها

جهان - اعضای شورای امنیت سازمان ملل نیز پیش از آغاز جلسه روز دوشنبه خود به احترام شهدای سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و همراهان وی یک دقیقه سکوت کردند.

همچنین در کنفرانس امنیت هسته‌ای در وین نیز حاضران برای تسلیت درگذشت رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه ایران یک دقیقه سکوت کردند. این درخواست سکوت از سوی رافائل گروسی رییس جلسه قبل از شروع نشست اعلام شد.

آمریکا در پیام تسلیت چه گفت؟

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شهادت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه ایران و همراهانشان در سانحه هوایی را تسلیت گفت. وی در ادامه مدعی شد که این کشور به حمایت از مردم ایران و حقوق بشر ادامه خواهد داد.

مخالفت آمریکا با درخواست دادستان دیوان کیفری بین‌المللی علیه نتانیاهو

جو بایدن، رئیس‌جمهور و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در برابر درخواست دادستان دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور حکم جلب سران صهیونیست حمایت کردند.

بایدن روز دوشنبه در اظهاراتی در این رابطه گفت: درخواست دادستان دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور احکام دستگیری علیه رهبران اسرائیلی بی‌رحمانه است.

وی در ادامه گفت که علی‌رغم گفته‌های این دادستان، حماس و رژیم صهیونیستی به هیچ وجه هم‌تراز نیستند.

تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان

شهرک‌نشینان صهیونیست عصر امروز دوشنبه با برپایی تظاهراتی گسترده مقابل کنست رژیم صهیونیستی در شهر قدس اشغالی، خواستار برکناری فوری نتانیاهو و انتخابات زودهنگام شدند.

صهیونیست‌ها پیش از این هم با برگزاری ده‌ها مورد دیگر تظاهرات و سر دادن شعارهایی، خواستار امضای توافق تبادل اسرا با جنبش حماس و بازگرداندن اسرای صهیونیست از نوار غزه شده بودند.

کلانتری‌ها تخصصی می‌شوند

وداع سه‌روزه/ سکوت یک‌دقیقه‌ای/ تخصصی‌شدن کلانتری‌ها

اجتماعی - سردار علی مویدی خرم‌آبادی، رئیس پلیس پیشگیری فراجا هم با اشاره به دو الزام اساسی کلانتری‌ها، گفت: مهارت و دانش کارکنان کلانتری‌ها به عنوان دو الزام اساسی در طرح چابک سازی و تخصصی شدن کلانتری‌ها و پاسگاه ها مدنظر قرار داده شده است.

وی توضیح داد: تخصصی شدن کلانتری‌ها در این چابک‌سازی به عنوان یک محور اساسی مدنظر است که برای آن برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده که با اجرای آن کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها هم چابک‌تر و هم عملیاتی‌تر می‌شوند و هم ماموریتشان را تخصصی تر دنبال می‌کنند.

عزای «شهدای خدمت» در تهران و شهرستان‌ها

وداع سه‌روزه/ سکوت یک‌دقیقه‌ای/ تخصصی‌شدن کلانتری‌ها

استان‌ها - به دنبال اعلام خبر شهادت رئیس‌جمهوری و هیئت همراهش در سانحه سقوط بالگرد، در تهران و شهرستان‌های مختلف، مراسم سوگواری برگزار شد. مردم شهر زنجان با حضور در حسینیه اعظم این شهر در سوگ شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراه به عزاداری پرداختند.

اجتماع عزاداران گلستان هم در پاسداشت خدمات شهید رئیسی و همراهانش در امامزاده عبدالله (ع) گرگان برگزار شد.

اجتماع مشهدی‌ها در فراق شهید سیدابراهیم رئیسی و همراهانش نیز در میدان بسیج تا حرم رضوی برگزار شد.

مراسم بزرگداشت و سوگواری در تبریز هم با حضور مردم برگزار شد.

مراسم مشابهی نیز در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.

اجتماع مردمی امام‌رضایی‌ها هم با حضور مسئولان استانی در مصلی امام راحل در ارومیه برگزار شد.

مردم اهواز هم در مراسمی به سوگ و برپایی عزاداری پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha