• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403030100070
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

گام‌های امیدبخش دولت سیزدهم به نظام سلامت سیستان و بلوچستان

گام‌های امیدبخش دولت سیزدهم به نظام سلامت سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با تلاش و نگاه ویژه دولت سیزدهم، سیستان و بلوچستان شاهد تحولات مهم و ویژه‌ای در نظام سلامت بوده است.

دکتر حبیب غزنوی شامگاه دوشنبه در شورای سلامت استان اظهار کرد: اولین اقدام دولت سیزدهم در نظام سلامت سیستان و بلوچستان، مبارزه با کرونا و توزیع واکسن بود، بطوریکه علاوه بر مردم بومی ساکن استان، تمام اتباع بیگانه نیز واکسینه شدند، در حالیکه تا مدت ها در برخی از کشورهای جهان شاهد مرگ و میر انبوه مردم بر اثر کرونا بودیم.

وی با بین اینکه یکی از اهداف راهبردی نظام سلامت در دولت سیزدهم در زمینه بهبود ارتقاء شاخص های سلامت، توجه به سلامت مادران باردار و نوزادان بوده است، ادامه داد: در این دولت مردمی شاهد کاهش میزان مرگ و میر مادران باردار و کاهش مرگ نوزادن در شهرهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به توسعه تجهیزات پزشکی در سیستان و بلوچستان در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون بیش از هفت هزار میلیارد ریال تجهیزات پزشکی تنها در حوزه این دانشگاه خریداری شده است اتفاقی که در تمام طول عمر دانشگاه نظیر نداشت.

وی درمان رایگان کودکان زیر هفت سال و پوشش ۹۰ درصدی خدمات فوق تخصصی درمان ناباروری را از مهمترین فعالیت‌های دولت سیزدهم در راستای حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و آینده میهن عزیزمان بوده است.

غزنوی افزود: جذب متخصصین در رشته های گوناگون و پذیرش دانشجو در رشته های مختلف از دیگر خدمات دولت سیزدهم جهت توسعه سلامت در کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در بخش سلامت بویژه در مناطق محروم با نگاه ویژه، خدمت کرد، افزود: شهادت حضرت آیت الله رئیسی که منشاء تمام خیرات و برکات در این استان بود خسران عظیمی محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha