• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403030100114
  • خبرنگار : 50046

استاندار خراسان شمالی:

کوهی از تجربه و تدبیر در حوزه‌های مختلف را از دست داده‌ایم

کوهی از تجربه و تدبیر در حوزه‌های مختلف را از دست داده‌ایم

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی با اشاره به توجه ویژه شهید آیت الله رئیسی به این استان گفت: امروز می دانیم که کوهی از تجربه و تدبیر در حوزه‌های مختلف را از دست داده‌ایم و یاد او در دل‌ها خواهد ماند.

محمدرضا حسین نژاد به مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان و توجه ویژه او به خراسان شمالی را به دلیل محرومیت یادآور شد و اظهارکرد: در حوزه آب وقتی مشکلات استان بیان شد، شهید آیت الله رئیسی، آقای مهرابیان را مامور بررسی میدانی موضوع کرد و متعاقب آن انتقال آب سرانی به داخل استان را مصوب کردند که امروزه این پروژه با پنج هزار میلیارد تومان آغاز شده است و بسیاری از مشکلات آبی چهار شهرستان را رفع خواهد کرد.

وی همچنین ولایت مداری رئیس جمهور شهید را مورد توجه قرار داد و گفت: برخی مصوبات سفر مقام معظم رهبری از سال ۱۳۹۱تا ۱۴۰۰  مثل سد گلمندره که پیشرفت چندانی نداشتند، مورد توجه جدی رئیس جمهور قرار گرفت و با تخصیص اعتبارات لازم، پروژه‌ها پیشرفت خوبی کردند و سد بیدواز تکمیل شد و سد گلمندره به آبگیری رسید.

حسین نژاد توجه جدی رئیس جمهوری به امور زیربنایی، عمرانی، حمل و نقل و ... را تشریح کرد و گفت: اعتباراتی که رئیس جمهور شهید در استان ما به این امور اختصاص داد به مراتب بیشتر از سایر استان‌ها بود.

وی به ویژگی‌های مدیریتی رئیس جمهور نیز اشاره کرد و افزود: ایشان‌ مشکلات استان را بی واسطه از استانداران می‌شنید و معمولا استاندار و نمایندگان را با هم به حضور می‌پذیرفت تا این مشکلات را هم از نماینده دولت در استان و هم از نماینده مردم شنیده باشد.

استاندار افزود: رئیس جمهور اختیارات استانداران را افزایش داد و نشست استانداران با وزرا را هر سه ماه یک بار برگزار می‌کرد تا مشکلات در همان جلسات تدبیر شوند.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: حذف ارز ترجیحی و اصلاحات اقتصادی ایشان موجب افزایش قیمت‌ها بود اما این امر بنا به نظر اقتصاددانان همه دولت‌ها باید انجام می‌شد و این شجاعت در وجود ایشان بود و از طرفی اعتبارات پروژه‌های عمرانی نیز با این اصلاحات، تامین شد و نتیجه آن به نفع ملت است‌.

وی ادامه داد: رئیس جمهور شهید محور وحدت بود و همه صداها را می‌شنید، ولایتمدار بود، در حوزه‌های حقوقی و کارشناسی صاحب نظر بود و به گفت‌وگوهای تخصصی اهمیت می‌داد، در شورای عالی مسکن، شورای عالی محیط زیست و ... شخصا حضور موثر و کارساز داشت و خستگی ناپذیر بود.

استاندار خراسان شمالی در تشریح اهم دستاوردهای دولت نیز اشاره کرد: اقتصاد رشد چهار درصدی پیدا کرد، رشد نقدینگی کاهش یافت، نرخ بیکاری کاهش یافت، دریافت مجوزهای کسب و کار تسهیل شد، از قاچاق و به ویژه قاچاق گسترده آرد جلوگیری شد، ارز ترجیحی حذف شد، ایران در سازمان‌های بین المللی شانگ‌های و در یکی عضو شد، جایگاه ایران در عرصه‌های بین المللی ارتقا یافت، فشارهای تحریمی را شکست و همگرایی منطقه‌ای ایجاد کرد و نتیجه گفتمان بین المللی او خیزش‌های ضد استکباری امروز آزادگان جهان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha