• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403030100122
  • خبرنگار : 50160

نگاهی به سفرهای آیت‌الله رئیسی به استان زنجان؛

خدماتی که در زنجان سربلند ماندگار شد

خدماتی که در زنجان سربلند ماندگار شد

ایسنا/زنجان سفرهای استانی از آغاز کار دولت سیزدهم با قوت شروع شد و در مدت کار دولت سیزدهم تا زمان آخرین سفر رئیس‌جمهور شهید به آذربایجان شرقی ادامه داشت. زنجان نیز در این مدت دو بار میزبان شهید آیت‌الله رئیسی و هیئت دولت به زنجان بود.

شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی دهمین سفر استانی خود را پس از ریاست بر دولت سیزدهم، صبح روز پنج‌شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ با سفر به استان زنجان انجام داد. بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی استان، دیدار با نخبگان، جانبازان، خانواده شهدا، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری از مهم‌ترین برنامه‌های سفر رئیس قوه مجریه به استان زنجان بود.

رئیس دولت سیزدهم در این سفر از سه واحد صنعتی استان زنجان بازدید و در چهار جلسه مختلف در این استان شرکت کرد و علاوه بر دادن دستورهایی برای رفع مشکلات مردم زنجان، در نشست خبری پایان سفر خود، اعضای کابینه و مسئولان استانی را موظف کرد که گزارشی از عملکرد و نتایج سفرهای استانی به رسانه‌ها و مردم ارائه کنند.

۱۵ دی ماه ۱۴۰۲ آخرین سفر شهید آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور به استان زنجان بود. این سفر به‌عنوان دومین سفر رسمی وی به استان به‌شمار می‌آمد در این سفر ۱۱۹ مصوبه با ۱۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به تصویب رسید و این در حالی بود که از ۵۷ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال مصوبات سفر دور اول رئیس‌جمهور به زنجان که ۲۷ آبان سال ۱۴۰۰ انجام شد، ۳۱ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال معادل ۵۶ درصد محقق شده بود.

البته رئیس‌جمهور شهید ۵ آبان ماه سال ۱۴۰۱ نیز برای آیین بهره‌برداری رسمی از نیروگاه سیکل ترکیبی آریان (زنجان۲) به زنجان سفری چند ساعته داشتند. ۲۹۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی برای احداث نیروگاه سیکل ترکیبی آریان (زنجان۲) هزینه شده بود که علاوه بر زنجان در ۵ استان دیگر همزمان به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس‌جمهور افتتاح نیروگاه انجام داد که با افتتاح آن ۱۰۲۶ مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور افزود شد.

در سفر دوم استانی رئیس‌جمهور شهید به زنجان پروژه‌های مختلفی در استان زنجان توسط وزرا و رئیس‌جمهور افتتاح شد. در این سفر با اعلام آمادگی سازمان‌ها، شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی ۴۹ طرح با بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری مصوب شد تا در حوزه‌های مختلف عملیاتی شود.

از اهم مصوبات اجرا شده در استان طی این مدت، تکمیل سد میرزاخانلو، آبگیری سد بلوبین و گازرسانی به واحدهای مسکونی و صنعتی، تکمیل مرکز سوانح سوختگی بیمارستان آیت‌الله موسوی و تکمیل مدول دوم تصفیه‌خانه بود و همچنین ۱۷ هزار مسکن حمایتی و زمین نیز تحویل مردم شد.

در سفر دوم رئیس‌جمهور به زنجان مجوز ایجاد شهرک صنعتی تخصصی فرآوری مواد معدنی، شهرک صنعتی خودرو برقی و صنایع وابسته، شهرک صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی به این استان داده شد، علاوه بر این موضوعات طی این سفر رئیس‌جمهور بر تکمیل مسیر دوم راه‌آهن قزوین - زنجان و ورزشگاه ۱۵ هزار نفری استان که سال‌ها است نیمه‌تمام مانده و تکمیل آن از مطالبات مردمی است، دستور لازم را دادند.

یکی دیگر از مصوبات این سفر برقراری مجدد مسیرهای هوایی زنجان به مقاصد زیارتی بود تا شاهد رشد و شکوفایی این فرودگاه نیز باشیم.

این مصوبات در حالی بود که از ۵۷ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال مصوبات سفر دور اول رئیس‌جمهور به زنجان، ۳۱ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال معادل ۵۶ درصد محقق شده بود و طی این سفر نیز در مجموع ۳۰۰ هزار میلیارد ریال طرح‌های عمرانی و اقتصادی مورد بهره‌برداری قرار گرفت و بیش از ۶۰ واحد صنعتی راکد نیز در این مدت در استان زنجان به چرخه تولید بازگشت. برای دور دوم سفر اعتبار مصوب کل حدود ۱۱۰ هزار میلیارد ریال و  ۱۱۹ مصوبه بود.

این آمارها نشان می‌دهد شهید آیت‌الله رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور دغدغه توسعه در نقاط مختلف کشور را داشت و اجرای مصوبات از سوی ارگان‌های ذی‌ربط یکی از بزرگترین دغدغه‌های وی بود و به همین خاطر سفرهای خود به نقاط مختلف کشور را ادواری کرده بود تا از نزدیک شاهد اجرای کارها باشد تا به عهد خود با مردم که توسعه عدالت و پیشرفت این مرزو بوم بود عمل کند.

شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور تفکر میدانی داشت و به هیئت وزرا نیز تاکید داشت تا این روند را در وزارتخانه‌ها پیاده کنند و در پایان نیز در مسیر همین تفکر به‌عنوان رئیس‌جمهور مردمی در بین مردم و برای مردم جان خود را از دست داد تا بار دیگر نشان دهد انقلاب اسلامی ایران با خون شهدا پایدار مانده و در این نظام اسلامی نام کسی ماندگار می‌ماند که از خود برای مردم و اعتقاداتش بگذرد.

خادم‌الرضا در مسیر خادمی مردم برای همیشه تاریخ در یادها ماندگار شد و قطعا زنجانی‌ها اقدامات ایشان را برای آبادانی این نقطه از ایران اسلامی فراموش نخواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha