• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403030100123
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

آیین بدرقه شهدای خدمت در تبریز

وزیر کشور: آزادگان عالم در مصیبت از دست دادن گلچینی از بهترین خدمتگزاران ملت هستند

وزیر کشور: آزادگان عالم در مصیبت از دست دادن گلچینی از بهترین خدمتگزاران ملت هستند

ایسنا/آذربایجان شرقی احمد وحیدی، وزیر کشور گفت: امروز مردم شریف ایران و شهر غیور و تاریخ‌ساز تبریز، استان رشید و ولایی آذربایجان‌شرقی و همه آزادگان عالم در مصیبت از دست دادن گلچینی از بهترین خدمتگزاران ملت هستند.

آیین بدرقه شهدای خدمت صبح امروز ، در میدان شهدای تبریز با حضور جمع کثیری از مردم آغاز شد.فوج فوج از مردم استان آذربایجان شرقی از شهرستانهای مختلف و از میان اقشار مختلف خود را برای حضور در این مراسم، به محل تشییع پیکر شهدای خدمت رسانده‌اند.

پیکر شهید آیت‌الله رئیسی، شهید آیت الله آل هاشم، شهید دکتر رحمتی و شهید دکتر امیر عبداللهیان و سایر همراهان از میدان شهدای تبریز به‌سمت مصلی تشییع می‌شود و سپس به طرف فرودگاه بدرقه خواهند شد و از آنجا به تهران منتقل می‌شوند.

 پیکر رئیس جمهور محبوب روز پنج شنبه در مشهد تدفین می‌شود. پیکر آیت الله آل هاشم نماینده فقید ولی فقیه در آذربایجان شرقی نیز روز پنج شنبه در تبریز و پیکر استاندار جوان و پرتلاش استان نیز همان روز در شهرستان مراغه تشییع و تدفین می‌شود.

بالگرد حامل آیت الله سیدابراهیم رئیسی عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور،حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه،حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی به شهادت رسیدند.

وزیر کشور: همه آزادگان عالم در مصیبت از دست دادن گلچینی از بهترین خدمتگزاران ملت هستند

وزیر کشور گفت: امروز مردم شریف ایران و شهر غیور و تاریخ‌ساز تبریز، استان رشید و ولایی آذربایجان‌شرقی و همه آزادگان عالم در مصیبت از دست دادن گلچینی از بهترین خدمتگزاران ملت هستند.

احمد وحیدی امروز سه شنبه( ۱ خرداد) در آیین بدرقه شهدای خدمت در تبریز گفت: آیت الله رئیسی، رییس‌جمهور محبوب و مردمی، خستگی‌ناپذیر، متواضع، با سلوک عرفانی، با خدمت شبانه‌روزی و با شجاعت در فضای بین المللی بود که با تواضع در مقابل همه‌ی مردم حضور داشت و تراز مطلوب دولت مردمی در نظام مقدس جمهوری اسلامی را به منصه‌ی ظهور و دید همگان قرار داد.

وی گفت: وزیر خارجه پرتلاش در یکی از حساس‌ترین شرایط خارجی ما دیپلماسی قوی خود را در صحنه‌های بین المللی در موضوع مقاومت به ظهور رساند.


وحیدی ادامه داد: نماینده‌ی ولی فقیه محبوب و مردمی و امام جمعه محبوب تبریز، نماد و الگویی از حرکت مردمانه و مومنانه در بین مردم از خود بر جای گذاشت.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: استاندار فرهیخته آذربایجان‌شرقی در همین مدت اندک آنچنان در بین مردم حضور پیدا کرد که هرکسی به من رسید از ایشان تعریف کرد.
وی عنوان کرد: شهید موسوی سرتیم حفاظتی رئیس جمهور با تلاش شبانه روزی خود واقعا جان رئیس جمهور را از خود بیشتر دوست می‌داشت.


وی تصریح کرد: این شهدا در جای خود جایگاه بلندی داشتند و ملت ما امروز در این مصیبت قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه ملت صبور ما و مردم آذربایجان شرقی نشان دادند از هر مصیبتی پلکانی برای افتخار آفرینی جدید برای این نظام و ملت خواهند ساخت، گفت: ما در این واقعه فراز درخشانی به برکت این الگو سازی که رئیس جمهور برای ما انجام داد، داشتیم و در انتظار فراز درخشانی هستیم که از پس این واقعه برای ما رقم خواهد خورد.
وحیدی ادامه داد: ملت ما نشان دادند از هر حادثه‌ی تلخی برای رشد و نمو این نظام مقدس کوتاهی نخواهند کرد و امروز همان روز است آنچه که رئیس جمهور ما ساخت، الگوی جاودان و خاطره‌ی همیشگی در ذهن مردم ایران عزیز ما خواهد بود.


وی با بیان اینکه آنچه که رئیس جمهور در این مدت ساختند هرگز فراموش نخواهد شد، گفت: مهم الگوسازی است همانطور که شهید سلیمانی آن ابر قهرمان آن الگو را ساخت امروز رئیس جمهور، امام جمعه، استاندار و وزیر امور خارجه شهید الگویی برای حرکت، برای خدمت و برای دیپلماسی شجاعانه ساختند چه کسی می‌تواند آن نطق جانانه رئیس جمهور را در دفاع از فلسطین و غزه فراموش کند.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: شما دیدید این سیل پیام‌ها و همگامی ملت‌هایی که امروز در کشور خود عزای عمومی اعلام کردند، این نشانه‌ای از افتخار آفرینی، اقتدار و دیپلماسی قدرتمند است.

وی با بیان اینکه اینها در خاطره‌ی ملت ما به شیرینی خواهد ماند، اظهار کرد: رئیس جمهور ما هم در همین دوسال و نیم الگو آفرینی بزرگی کردند.

وی ادامه داد: ما امروز انسجام، وحدت ملی، هماهنگی و همکاری همه‌ی قشرها را در حرکت پرتلاش و پرشتاب به سوی آینده‌ی روشن به صورت قوی ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه اتفاقی که اگر در هر جامعه‌ای و ملتی می‌افتاد آینده‌ی تاریکی داشت، گفت: شما دیدید به برکت وجود ولایت فقیه و آرامش و تسکینی که ایشان در پیام خود به همه‌ی ملت دادند ما از این موضوعات به سادگی عبور خواهیم کرد که این نعمت بزرگ ولایت است که در کشور ما حاکم و پابرجا است. 

وحیدی بیان کرد: مردم آذربایجان قدرشناس‌ و تاریخ ساز هستند و امروز از امام جمعه و استاندار محبوب و پرتلاش خود قدردانی می‌کنند و این حقیقت این استان و شهر است که در تاریخ ایران همیشه نقش درخشان و تعیین کننده‌ای داشته است.

وی ادامه داد: امروز این تشییع و بدرقه در این استان شروعی بر حماسه‌های جدیدی است که پس از این آفریده خواهد شد.

وی افزود: ما همه دولت مردان که در این مدت در خدمت رئیس جمهور پرتلاش بودیم با مردم عزیز و رهبر عزیزمان عهد می‌بندیم که راه سید محرومان و این شهدا را دنبال کنیم. اینها همچون ستارگانی در آسمان پرفروغ جمهوری اسلامی خواهند درخشید و ما هرگز در راه آنها سستی نخواهیم کرد.

وی ضمن تشکر از استان‌های همجواری که در این تشییع و بدرقه همراه هستند، گفت: از همه‌ی عزیزانی که دل در گرو این شهدا داشتند قدردانی می‌کنم. شما با این حضور انبوه و گسترده بدرقه‌ای جاودان از خدمت گزاران خود به عمل آوردید.

وزیر کشور ادامه داد: همگان باید بدانند که رابطه مسئولین و این شهدا با مردم یک رابطه ناگسستنی بوده آنها در دل همه‌ی مردم جا داشتند و راه این شهدا پرفروغ ادامه پیدا خواهد کرد و هرگز در آن اخلالی به وجود نخواهد آمد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: رئیس جمهور پرتلاش ما مسائل مردم را خودشان دنبال می‌کردند و یک لحظه از خدمت به مردم فارغ نشدند و این خصوصیت مشترک همه‌ی شهدای بزرگ بود و راه آنها همیشگی و جاودان است. 

پیکرشهدای خدمت از میان خیل انبوهی از مردم عبور داده شد.

پیکر شهدای خدمت از میان خیل عاشقان‌شان که اشک‌ در چشم داشتند، بدرقه شدند.

مردم بر سرو سینه زنان و با سردار شعارهایی در حال بدرقه شهدایی هستند که در راه خدمت به این مردم شهید شدند.

انبوه جمعیت در حال وداع با  رئیس‌جمهور و امام جمعه و استانداری هستند که در اوج محبوبیت رفتند.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: عزیزانی که در این سفر آسمانی شدند برگزیده بودند ان‌شاءالله خداوند این عزیزان را در محیط لطف و مهر خود بپذیرد.

حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، سه شنبه یکم خرداد ماه، در مراسم تشییع و بدرقه شهدای خدمت در تبریز اظهار کرد: آقای رئیسی عزیز در قاب ریاست جمهوری یک تصویر جاودانه و ماندگار از خدمت عاشقانه و مخلصانه به یادگار گذاشت.

 وی با بیان اینکه پرواز شهدای خدمت در این منطقه به پرواز ابدی در سالروز ولادت امام رضا(ع) مقدر شد، گفت: سلام پر از مهر و محبت از رهبر عالی قدری که خودشان داغدار هستند را به همه‌ی شما اهالی تبریز و آذربایجان تقدیم می‌کنم.

وی با بیان اینکه امام جمعه‌ی محبوب این شهر یک قاب دلپذیر و ماندگار از خود به جای گذاشت، گفت: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ثابت کرد که دیپلماسی و میدان در کنار هم و در خدمت آرمان مقاومت است و مالک رحمتی استاندار شهید آذربایجان شرقی باصفا و جوانی بود که در مدت کوتاهی، خدمت عاشقانه از خودش ارائه کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: عزیزان و کادر پروازی که در این سفر شهید شدند، برگزیده بودند و این شهدای خدمت سرمایه جاودان برای ملت هستند و روحیه نشاط، تصمیم تازه و عزم راسخ برای ادامه این راه تا رسیدن به قله‌ها و ایرانی قوی فراهم کردند.

تشییع با شکوه شهدای خدمت در زیر شکوفه‌های باران بهاری تبریز

پیکرهای مطهر شهدای خدمت، امروز، سه‌شنبه، اول خرداد ماه بر دوش مردم ولایتمدار استان آذربایجان شرقی و با حضور مسئولان ارشد کشوری، لشکری و استانی، تشییع شدند.

میدان شهدای تبریز، در اولین روز از خرداد ماه و همراهی طراوت بهاری با نم نم باران و سجده درختان، میزبان پیکر مطهر شهدای خدمت بود، شهدایی که روز سی‌ام اردیبهشت ماه در راه بازگشت از آئین بهره‌برداری از سد قیزقلعه‌سی در سانحه بالگرد، به فیص شهادت نائل آمدند.

تشییع راس ساعت ۹:۳۰ صبح شروع شد، اما خیابان‌های منتهی به میدان شهدای تبریز مقابل استانداری آذربایجان شرقی که از صبح امروز محدودیت‌های ترافیکی در آن اعمال شده بود، میزبان مردمی بود که از استان‌های همجوار و شهرستان‌های این استان راهی محل بدرقه پیکرهای مطهر شهدای خدمت شدند.

به دلیل اعمال محدودیت‌های ترافیکی جهت برگزاری هرچه باشکوه مراسم تشییع، خودروها در مسافتی بسیار دور از محل، پارک شدند و مردم خستگی ناپذیر با چشم‌های اشکباران راهی میدان شهدا شدند.

شهر مهمان دارد، آن هم چه مهمان‌هایی، شهید جمهور، وزیر، نماینده ولی فقیه و استانداری جوان و محبوب که از راه ماموریت بازگشته‌اند. مردم از هر گوشه برای تماشای این بازگشت باشکوه آمده‌اند.

نیروهای ارتش و سپاه در حال حرکت به سمت محل تشییع هستند، باشکوه و پرافتخار مانند همیشه؛ اما با بغض‌هایی فروخورده، کودکی که همراه مادرش در حال رفتن به میدان شهدا است چادر  مادر را می‌کشد و برای حرف زدن به قول خودش با آقای پلیس جلوتر می‌رود با صدای بلند به آنها سلام می‌دهد سربازان ارتش به او احترام می‌کنند و جواب سلامش را با لبخند می‌دهند.

همه دنبال پرچم و پوسترهایی هستند که سایر مردم به دست دارند، پوسترهایی که تصویر شهدای پرافتخار خدمت بر روی آن رسم شده است. ظرفیت هر لحظه در حال تکمیل شدن است؛ در حالی که یک ساعت به شروع آیین تشییع مانده. آیین تشییع شهدای خدمت پر از مهمانان ناخوانده و دعوت نشده‌ای است که دلشان به عشق وطن تپیده و برای بدرقه شهیدان سرو قامتی آمده‌اند که یکی از یکی، والاتر و تماشایی‌تر هستند، چه جمعی، چه شهدایی، رئیس جمهور و وزیر، امام جمعه، استاندار و خلبانانی که درسشان را در حوزه تخصصی خودشان پس داده بودند. 

صدای یا زهرا و یا زینب و یا حسین از طرف رهگذران در حالی که در حال حرکت به سمت میدان شهدای تبریز هستند بلند می‌شود.

مسیر منتهی به میدان شهدا از میدان ساعت تبریز، خیس باران تند خرداد ماه است که تنها دقایقی قبل، از نفس افتاده و مردم آذربایجان و استان‌های همجوار در زیر شکوفه باران بهاری و با چشمانی‌تر از وداع یاران برای بدرقه یاران و شهدای خدمت آمده‌اند.

بلندگوها اعلام می‌کنند که جمعیت در حال زیاد شدن هستند مردم کمی به سمت بلوار حرکت کنند، تا سر می‌چرخانی، می‌بینی جای سوزن انداختن نیست و از مقصودیه و تربیت تا ارتش و ۱۷ شهریور و باغشمال و حتی پل‌های هوایی منتهی به میدان شهدای تبریز مملو از جمعیتی است که ناباورانه برای استقبال و بدرقه شهدا آمده‌اند.

کسی باورش نمی‌شود که رئیس جمهور، امام جمعه و استاندار و وزیر خارجه را از دست داده‌ایم و بهت و اندوه، نقطه مشترک تمام کسانی است که آمده‌اند، از بزرگ و کوچک تا پیر و جوان.

با صدای مادری به عقب برمی‌گردم که در حالی که به شدت گریه می‌کند یا زینب گفته و وقتی نگاهش می‌کنم می‌گوید پیری کمر و قامتم را خم نکرد که این خبر!.

تلفن همراه حاضران مدام زنگ می‌خورد صدای بلند مکالمات نشان می‌دهد که باید انتظار داشته باشیم جمعیت حاضر در مراسم تشییع لحظه به لحظه بیشتر شود.

به هر نقطه که نگاه می‌کنی نیروهای امدادی و نظامی و انتظامی در حال ارائه خدمات هستند و ساعت‌ها قبل در محل برگزاری مراسم تشییع شهدا حضور یافته‌اند و عکاسان خبری و خبرنگاران نیز با چشم‌های گریان در حال ثبت تصاویری بی بدیل و مخابره اخبار هستند.

هنوز پیکر شهدا نرسیده اسم حاج مهدی رسولی که می‌آید، حضار انگار که گم شده‌شان را یافته باشند با مداحی او ناله سر می‌دهند و همین که مداح می‌گوید جای حاج آقا آل هاشم در این جمع خالی است، دیگر صدا به صدا نمی‌رسد و صدای گریه‌ها بلند می‌شود.

این مراسم قبل از رسیدن پیکرها با صدای بلند یا زهرا و شعار آذربایجان جانباز، خامنه‌ای‌دن آیریلماز و آذربایجان، اویاخدی، انقلابا دایاخدی، همراه است که هر دو به معنای ولایتمداری و پشتیبانی مردم آذربایجان از ولایت فقیه و بیداری آنان است.

وزیر کشور و رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، سخنرانان برنامه را تشکیل می‌دهند که هر دو در وصف رشادت‌ها و خدمات شهدای خدمت مسائلی را طرح کرده و از مردم می‌خواهند تا راه شهدا را ادامه دهند.

پیکر مطهر شهدا که وارد می‌شود، صحنه، چیزی کم از ظهر عاشورا ندارد و گریه و مویه حضار برای اهالی رسانه به ویژه خبرنگاران خارجی، ارزش خبری زیادی دارد و ده‌ها دوربین و هلی‌شات در حال تصویربرداری از این آئین باشکوه و مثال‌زدنی هستند. مادران و دختران آذری هر یک برای شهدا مادری و دختری می‌کنند و صراحت و زیبایی "اوخشامای" ترک‌ها را به نمایش می‌گذارند. یکی مرثیه حضرت زینب و دیگری نوحه حضرت رقیه را می خواند و از خداوند، لطب صبر و آرامش می‌کنند.

سیل جمعیت به سمت مصلای اعظم امام خمینی تبریز راه می‌افتد؛ اما حرکت در همین مسیر چند دقیقه‌ای در شرایط عادی، به دلیل ازدحام جمعیت، یک ساعت به طول می‌انجامد.
ندای "حسین" از لب‌های کسی نمی‌افتد؛ انگار صدا زدن اباعبدالله است که دل‌های داغدار مردم را تسلی می‌دهد و تو نمی‌دانی خیابان از اشک تر شده است یا باران و انگار که آسمان هم نمی‌تواند فراق یاران را تحمل کند و مثل مردم تبریز، شهر را بی سید شریف، قبول ندارد.
مسیر تشییع مانند راهپیمایی عظیم اربعین نمایشی از ایثار و شکوه و اتحاد ملت ایران است و صحنه‌های جالبی را می‌توان در آن مشاهده کرد. باز هم مانند روزهای گذشته حضور ریش‌سفیدان و پیشکسوتان و جانبازان بر روی صندلی‌های چرخ‌دار در این مراسم مشهود بوده و چقدر زیبا و هنرمندانه است شهادتی که همدلی و اتحاد مردم را رقم می‌زند. نظامیان با همان لباس‌های مقدس در کنار مردم عادی دوش به دوش هم راه می‌روند و برخی از آنان، تصاویر خلبان و کمک خلبان شهید این حادثه را در دست گرفته‌اند.

به هر طرف که نگاه می‌کنی با سوژه جدید مواجه می‌شوی. نوجوانان و چهره‌هایی در این تشییع حضور دارند که حضورشان شاید کمی دو از انتظار باشد همان تیپ‌های خاص دهه هشتادی‌ها. نزدیکشان که می‌شوم از آنها می‌پرسم برای چه آمده‌اند؛ اما باز هم اشک مجال صحبت نمی‌دهد و نوجوانان سکوت را ترجیح می‌دهند؛ ولی پوستر تصاویر شهدای خدمت را در دست دارند.

دو نوجوان دیگر چادر بر سر سینی حلوا را بر روی سر گرفته و یا حسین گویان در حال حرکت به سمت مصلای امام خمینی تبریز هستند. کمی آن طرف‌تر لباس‌های محلی یکی از حضار نظرم را جلب می‌کند که با پرس و جو متوجه می‌شوم از استان همجوار برای عرض تسلیت آمده است و همه آنان با میزان محبوبیت امام جمعه تبریز و استاندار جوان آذربایجان شرقی آشنا هستند.

هیچ راه گذری خالی از جمعیت نیست و هر کسی در گوشه‌ای غمگین و محزون به کاروان حامل پیکر شهدای خدمت چشم دوخته است.
گریه مردان حاضر در آیین تشییع پیکر شهدای خدمت را که می‌بینم، یاد اصطلاح معروف "مرد که گریه نمی‌کنه" می‌افتم، راستش این جمله به نوعی فرهنگ در جامعه ما تبدیل شده و خود من هم تحمل دیدن اشک یک مرد را ندارم، اما مردان غیرتمند آذربایجان، امروز برای مردانی گریه می‌کنند که شاید تکرارناپدیر باشند، برای پدری معنوی و شریف و پسری که با جذبه عشق آمده بود، اما نیامده نماز شهادت را قامت بست.

سیل اشک‌ها از همان ابتدای برنامه شروع شده و ادامه دارد؛ اما مداح به مرثیه استاندار شهید که می‌رسد، بغضش را فرو می‌خورد و می‌گوید، این مرثیه هم از زبان دختر کوچک آقای استاندار و انگار که بغض‌های فروخورده منتظر تلنگر بوده‌اند و دیگر کسی نیست که اشک نریزد.
اکثر شهدا، سید و خادم‌الرضا هستند و خادمان رضوی هم از ابتدای برنامه حضور دارند و برنامه با ذکر مصیبت هیئتی‌های تبریز و خادمان شروع شده است و خادمان با آرم مطهر خادم‌الرضا در این آئین، مردم را همراهی می‌کنند.

هوای خرداد، بی‌سابقه لطیف و سرد است، اما هیچ کسی خیال دل کندن و رفتن ندارد و یکی از حضار می‌گوید: به احترام حاج سید محمد تقی(پدر بزرگوار امام جمعه شهید تبریز) ایستاده‌ایم و نمی‌رویم، این سید بزرگوار، جایگاه دیگری در بین مردم تبریز دارد و دیدن اشک‌های او برای ما سنگین است، او که می‌گفت، وصیت کرده است تا سید محمد علی، نمازش را موقع فوت بخواند، اما ... و دیگر اشک امانش نمی‌دهد.
کاروان پیکر شهدای خدمت پس از تشییع بر دوش مردم ولایی آذربایجان در مصلای اعظم امام خمینی رحمت الله، راهی پایتخت می‌شود.

طبق اطلاعیه شماره یک ستاد برگزاری مراسم «شهدای خدمت» برنامه برگزاری مراسمهای تشییع شهدای خدمت به شرح زیر است:

۱- مراسم تشییع در استان آذربایجان شرقی سه شنبه ۹:۳۰ صبح در شهر تبریز از میدان شهدا تا مصلی.

۲- مراسم تشییع در استان قم سه شنبه ساعت ۱۶ در شهر قم از حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران.

۳- مراسم وداع مردم با پیکر شهدای گرانقدر خدمت، سه شنبه ساعت ۲۱:۰۰ مصلی امام خمینی(ره) تهران. 

۴- مراسم اقامه نماز بر پیکر شهدا و تشییع با حضور عموم مردم در تهران، چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ صبح از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی. 

۵- مراسم گرامیداشت شهدا با حضور هیأت‌های عالی رتبه خارجی، چهارشنبه ساعت ۱۶:۰۰ 

٦ مراسم تشییع و وداع مردم خونگرم استان خراسان جنوبی با رئیس جمهور محبوب، پنجشنبه از ساعت ۸:۰۰ بیرجند. 

۷- مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر رئیس جمهور شهید حضرت آیت الله رئیسی، پنجشنبه ظهر مشهد مقدس.

خبر از ساعت ارسال بروز رسانی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۱ ۰۹:۴۷

هنوزم باورم نمیشه، هنوز قلبم نتونسته از بهت به سوگ برسه.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۱ ۱۱:۳۴

خدا رحمتشان کنه مخصوصا استاندار مردمی مهربان ودلسوز وبا غیرت تبریز مرحوم شادروان جنت مکان اقای مالک رحمتی روحت شاد همیشه در قلب مردم آذربایجان شرقی تبریز خواهی ماند دنیا مکان گذر است پس بیاید قدر یکدیگر رو بدانیم وبه هم وهم نو خود همیشه خوبی کنیم

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۱ ۱۳:۳۲

الله رحمت السین 🖤😔

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۱ ۱۸:۱۰

ای سید عزیز ،تو مرد خدا بودی و به بهترین شکل با شهادت به خدا رسیدی ،اما منافقین و معاندین ببینند که حضور حماسی امروز مردم در تبریز و قم مشت محکمی بر دهان یاوه گویان

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۱ ۲۳:۴۵

خداوند آقای رئیسی رابیامرزد ایشان شخصیتی دلسوز و مردمی و متواضعی داشتند و هیچ گونه سوع استفاده ایی از مقام و موقعیت خود نداشتند و اهل ضد و بند نبودند و بسیار مردمی بودند و در دیپلماسی با کشورهای منطقه نیز فعال بودند و سعی در حل و فصل اختلافات و مشکلات منطقه داشتند

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۲ ۰۰:۱۲

بنام خدا امروز ایران داغدار نشده مردوم فقیر وبی پول داغدار شده ریسی مردی دلسوز بود برای فقیر ها لعنت خدا به وطن فروشان اینترنشنال

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۲ ۱۲:۱۵

سخت است ناامیدی یک ملت برا روزهای بهتر امید یک ملت رفت

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۲ ۱۲:۳۰

اقا سید چقدر با مردم مهربان ،متواضع بودی ،انسان شریفی بودی ،لایق بهترینها بودی ،که خداوند تولد امام رضا شهادت نصیبت کرد،خوشا به حالت آقا سید ابراهیم ،و همراهانت

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۲ ۱۵:۰۴

خدا بیا امروزه

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۲ ۱۵:۳۸

بهترین گلهای ایران گلهای دست چین ایران مشیت الهی بر این بود که از باغ گل ایران بهترین گل را بچیند شهادتتون مبارک همنشین اهل بیت علیهم السلام باشن بهشت برین جایگاه شماها باشد عزیر ملت و رهبری روحتان شادو در ملکوت اعلی باد التماس دعا