• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403030100301
  • خبرنگار : 50232

نخستین ‌خانه‌ فناور محیط زیست اهواز راه‌اندازی می‌شود

نخستین ‌خانه‌ فناور محیط زیست اهواز راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/خوزستان مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از راه‌اندازی نخستین خانه فناور محیط زیست اهواز تا پایان خردادماه خبر داد.

داود میرشکار در گفت و گو با ایسنا با اشاره به برگزاری نشست معرفی خانه فناور که با حضور رئیس پارک علم و فناوری خوزستان برگزار شد، با گرامیداشت میلاد امام رضا(ع) و روز ملی محیط‌بان اظهار کرد: تاسیس خانه فناور در ساختار جدید سازمان حفاظت محیط زیست مورد توجه ویژه قرار دارد و این سازمان می‌خواهد با ایجاد خانه‌های فناور با کمک شرکت‌های دانش بنیان، مراکز علمی محیط زیست را برای دانشجویان و فعالان حوزه محیط زیست ایجاد کند تا ایده‌ها و فناوری‌های خود در خصوص حفاظت از محیط زیست را اجرایی کنند.

وی افزود: امروزه در حوزه محیط زیست نمی‌توان چندان سنتی عمل کرد و با توجه به تنوع و انواع مختلف تولیدات و آلاینده‌هایی که جامعه را احاطه و تهدید می‌کند، باید به سمتی حرکت کنیم که برای هر کدام از این آلاینده‌ها، فناوری‌های نوینی داشته باشیم و بتوانیم این فناوری‌ها را به چرخه اقتصادی استان خوزستان، منطقه و حتی بین‌المللی وارد کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: به دنبال این هستیم که با نظارت پارک علم و فناوری استان خوزستان و مشارکت دانشگاه‌ها، خانه فناور را ایجاد و به منظور کمک به ایجاد چرخه اقتصادی با پشتوانه دانش و فناوری و رفع تهدیدهای موجود، برای سلامت شهروندان اقدام کنیم.

وی بیان کرد: باید برای هر کدام از مشکلات زیست محیطی به کمک جوانان از فناوری‌ها استفاده کنیم و جوانان، ایده‌ها و تولیدات‌شان را به صنعت معرفی و برای این فناوری‌ها چرخه اقتصادی ایجاد کنیم.

میرشکار گفت: مقرر شده است نخستین خانه فناور اهواز در خردادماه در یکی از مکان‌های پیشنهادی اعضا با مسئولیت پارک علم و فناوری استان خوزستان و نظارت اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان راه‌اندازی شود.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha