• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403030100587
  • خبرنگار : 50673

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان :

صدور هشدار نارنجی دریایی در هرمزگان

صدور هشدار نارنجی دریایی در هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور هشدار سطح نارنجی دریایی در استان خبر داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان امروز (سه‌شنبه یکم خرداد)، گفت: پیرو صدور هشدار دریایی سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان به آگاهی میرساند خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی برای روزهای آینده بیانگر شرایط ناپایدار دریایی است.

حسن زاده از صدور هشدار سطح نارنجی دریایی نیز خبرداد و اظهار داشت: بر اثر این سامانه از پیش از ظهر روز پنج شنبه مورخ ۱۴۰۳/۳/۳تا اواخر وقت شنبه ۱۴۰۳/۳/۵ شاهد وزش باد شدید و مواج شدن دریا خواهیم بود.

وی ادامه داد: از روز پنج‌شنبه تا شنبه وزش باد نسبتا شدید جنوب غربی تا شمال غربی در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت (۲۸ نات ) و افزایش ارتفاع موج تا ۱۸۰ سانتی متر (۶پا) با تاکید بر خلیج فارس و تنگه هرمز شاهد خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با تاکید بر اینکه منطقه اثر این سامانه، خلیج فارس تنگه هرمز و خلیج فارس خواهد بود گفت: از روز پنج‌شنبه تا شنبه نیز وزش باد نسبتا شدید جنوب غربی تا شمال غربی در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت (٢٨ نات) همراه با رگبار نسبتا شدید باران و رعد و برق گاهی با تند باد لحظه ای افزایش ارتفاع موج تا نزدیک ۱۸۰سانتیمتر نزدیک (۶پا) وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: با فعالیت این سامانه احتمال خسارت در اثر تندباد لحظه ای و رگبار نسبتا شدید باران، اختلال در ترددهای دریایی، قایق‌های صیادی و فعالیت های تفریحی، اختلال در تردد شناورهای مسافربری، اختلال در تردد کشتی‌های تجاری، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی وجود دارد.

حسن‌زاده گفت: توصیه می‌شود دستگاه‌های امداد رسان در مناطق دریایی، استان تمهیدات لازم در مناطق دریایی استان و مناطق ساحلی جهت جلوگیری از خسارت احتمالی اندیشیده شود و از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی جلوگیری و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha