• چهارشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403030100613
  • خبرنگار : 90047

کسب سهمیه پارالمپیک پاریس با پای شکسته!

کسب سهمیه پارالمپیک پاریس با پای شکسته!

رقابت‌های گرندپری جودو نابینایان و کم بینایان در حالی در گرجستان برگزار شد که موسی غلامی تنها نماینده ایران در این رقابت‌ها با پای مصدوم توانست سهیه پارالمپیک پاریس را کسب کند.

موسی غلامی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حضورش در مسابقات گرند پری گرجستان و کسب سهمیه پارالمپیک پاریس با وجود مصدومیت پای راستش اظهار کرد: با توجه به عمل جراحی که روی زانوی پای راستم انجام داده بودم پزشک معالجم تاکید کرده بود که تا حدود ۶ ماه نباید در هیچ مبارزه‌ای شرکت کنم و در صورت شرکت دچار پاره‌گی رباط صلیبی خواهم شد. قبل از اعزام به این مسابقات رنکینگ پنجم جهان را داشتم و تنها جودوکاران دارای رنکینگ اول تا هفتم جهان مجوز حضور در پارالمپیک پاریس را کسب می‌کردند، بنابراین برای حفظ رنکینگم و با توجه به قرعه‌ای که داشتم مجبور شدم برخلاف نظر پزشکان در گرندپری شرکت کنم که البته به جز مصدومیت، سرماخوردگی هم داشتنم که با این وجود توانستم با ضربه فنی کردن دو نفر از حریفانم جایگاه پنجمی خود را حفظ کنم و سهمیه پارالمپیک را از دست ندهم.

وی افزود: البته کسب سکو هم دور از دسترس نبود اما چون در صورت ادامه مبارزه‌ام امکان داشت رباط صلیبی‌ام پاره شود با نظر کادر فنی مجبور شدم دیگر ادامه ندهم.

غلامی در پایان همچنین درباره مسائل اخیر و اعتراض دو نفر از جودوکاران پارالمپیکی نسبت به تغییر کادر فنی، اظهار کرد: من کاری به این گونه مسائل ندارم و همواره در کنار فرهاد معابی (مربی تیم ملی) توانستم به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کنم. من موفقیت خود را مدیون معابی می‌دانم، البته منکر حاج یوسف زاده (سرمربی تیم ملی) نیستم اما تنها کسی که تاثیر زیادی در ارتقای عملکرد فنی من داشت معابی بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۳ ۱۸:۱۹

بعنوان پیشکسوت و مربی جودو عرض میکنم با شکستگی پا امکان تمرین نیست چه برسه به مسابقه ! البته ایشان گفته پارگی صیلبی داشته نه شکستگی!