• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403030100655
  • خبرنگار : 71381

آخرین صحن علنی مجلس یازدهم؛ اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری/قرائت بیانیه پایانی

آخرین صحن علنی مجلس یازدهم؛ اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری/قرائت بیانیه پایانی

آخرین جلسه صحن علنی مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم، عصر امروز-سه شنبه-یکم خرداد ۱۴۰۳ برگزار شد که جزییات این جلسه را می توانید دراین گزارش مرور کنید.

به گزارش ایسنا، آخرین جلسه صحن مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم به ریاست محمد باقر قالیباف برگزار شد.

بنا بود اختتامیه مجلس یازدهم صبح فردا برگزار شود اما باتوجه به برگزاری مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و هیات همراه، این جلسه به عصر امروز موکول شد.

آخرین صحن علنی مجلس یازدهم؛ تصویب کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری

در جریان این جلسه درخواست جمعی از نمایندگان مبنی بر بررسی اولویت‌دار طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری را بررسی کرده و در نهایت با بررسی اولویت‌دار این طرح موافقت کردند.

در نهایت نمایندگان مجلس با ۲۲۱ رای موافق، ۱۱ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۴۱ رای ماخوذه، کلیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری را به تصویب رساندند.

در ادامه نمایندگان با اصلاح جزییات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری، تصویب کردند که دوره هفتم شوراهای اسلامی شهر به صورت ۳ ساله باشد لذا انتخابات هفتمین دوره شوراها در سال ۱۴۰۴ برگزار می‌شود.

نمایندگان همچنین طرح استفساریه جز یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰ را به شرح زیر تصویب کردند که بر این اساس محصولات زنبورعسل معاف از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می‌شوند.

امروز همچنین درخواست گروهی از نمایندگان مبنی بر بررسی اولویت‌دار طرح استفساریه ماده ۴۴ قانون بانک مرکزی بررسی و در نهایت نمایندگان با بررسی اولویت‌دار این طرح موافقت کردند اما در ادامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات این طرح مخالفت کردند. بدین ترتیب پرونده این طرح در مجلس یازدهم نیمه تمام ماند.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

نخعی: اعضای دولت بدون خللی امورات مردم را دنبال کنند

***

در ادامه محسن دهنوی ازاعضای هیات رئیسه مجلس متن بیانیه نمایندگان مجلس شورای درباره پایان دوره یازدهم  مجلس شورای اسلامی را قرائت کرد.

نمایندگان مجلس یازدهم هنگام قرائت بیانیه پایانی، با حضور در مقابل تریبون مجلس و جایگاه هیات رییسه و در حضور تعداد زیادی از خبرنگاران و عکاسان، عکس یادگاری گرفتند.

رئیس قوه قضائیه هم در نامه‌ای که در صحن مجلس قرائت شد، از اقدامات نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تقدیر کرد.

در پایان این جلسه، محمد باقر قالیباف گفت: دلتنگی خود را از جای خالی دوست و برادر پرتلاشم خادم الرضا و سیدالشهدای خدمت حضرت آیت الله دکتر رئیسی ابراز کنم. شهادت می‌دهم در این چند سال او متواضعانه برای هماهنگی بین مجلس و دولت بیشترین همت را داشت تا فقط و فقط حل مشکلات مردم را پیگیری کنیم.

رئیس مجلس در نطق پایانی خود تاکید کرد که مجلس یازدهم در تلاش برای پیگیری مسائل مردم و پیشبرد اهداف انقلاب همه توان و ظرفیت خود را به کار گرفت و در حدود شرح وظایف و اختیارات قانونی تلاش کرد تا بتواند از همه ظرفیت‌ها برای پیشبرد امور استفاده کند. در بیانیه پایانی که از سوی دوستان قرائت شد عملکرد کلی مجلس مورد اشاره قرار گرفت. در این مجال اندک بنده یک نکته می‌گویم و آن هم این است که مجلس تلاش کرد تا زیرساخت‌های کل کشور برای تحول در اقتصاد و به ثبات رسیدن آن به کار گرفته شود و خوشبختانه در این بعد نیز موفق شد و همین افتخار برای مجلس یازدهم بس است.

به گفته قالیباف اولین جلسه مجلس دوازدهم ۷ خرداد برگزار می شود و دستور کار اولین جلسه مجلس دوازدهم برگزاری مراسم افتتاحیه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha