• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403030100676
  • خبرنگار : 30147

مدیرعامل مؤسسه آستان مبارکه حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع):

آیت‌الله رئیسی نقش جمهوری اسلامی ایران در معادلات جهانی را پررنگ‌تر از قبل کرد

آیت‌الله رئیسی نقش جمهوری اسلامی ایران در معادلات جهانی را پررنگ‌تر از قبل کرد

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل مؤسسه آستان مبارکه حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس و آرامگاه شهید مدرس (ره) کاشمر گفت: شهید آیت‌الله رئیسی توانست نقش جمهوری اسلامی ایران را در معادلات جهانی پررنگ‌تر از قبل مطرح کند.

حجت‌الاسلام مهدی احمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به اینکه مدتی توفیق خدمتگزاری به عنوان معاونت فرهنگی حرم حضرت معصومه (س) را داشتم اغلب از آیت‌الله رئیسی به عنوان سخنران دعوت می‌کردیم، تواضع ایشان مهمترین ویژگی بود که انسان را به خودشان جلب می‌کردند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی بسیار متواضعانه و صمیمانه بدون تکلف با همه ارتباط برقرار می‌کردند، عنوان کرد: بعد از مدتی هم که ایشان تولیت آستان قدس رضوی و در ادامه در ریاست جمهوری بودند باز هم با همان روحیه و تواضع خدمت می‌کردند.

مدیرعامل مؤسسه آستان مبارکه حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) و آرامگاه شهید مدرس(ره) اظهار کرد: تواضع و فروتنی از ویژگی‌هایی بود که در طول دوران خدمت ایشان تغییری نکرد، به گونه‌ای نبود که اگر از منصبی به منصب دیگری منتقل شدند روحیه‌شان هم تغییر کند.

وی بیان کرد: بُعد دیگر شخصیتی ایشان پایبندی عمیقی بود که به آرمان‌های امام و انقلاب و رهبر معظم انقلاب و خط شهدا داشتند، این ویژگی را شهید آیت‌الله رئیسی از ابتدا داشتند و تا آخرین روز هم حفظ کردند.

احمدی حفظ و پایبندی به این آرمان‌ها را در شرایط سخت اجرا بسیار مهم دانست و عنوان کرد: بسیاری از افراد بودند که قبلاً اعتقاداتی داشتند و آرمان‌هایی را قبول داشتند اما وقتی وارد فضای اجرا شده و با سختی‌ها و فشارها مواجه شدند به مرور از آن آرمان‌ها عقب‌نشینی کردند.

وی اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی هیچ‌گاه برای خوشحال کردن عده‌ای و یا برای اینکه جو عمومی را با نگاه دنیوی به خودشان معطوف و محبوبیت کسب کند مسیر اصلی را رها نکرد.

مدیرعامل مؤسسه آستان مبارکه حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) و آرامگاه شهید مدرس(ره)با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی به طور جدی به زیرساخت‌ها توجه داشتند، عنوان کرد: کمتر دولتمردی است که بخواهد اهتمام ویژه‌ای به زیرساخت‌هایی داشته باشد که به شکل مستقیم و آنی تأثیری در زندگی مردم ندارد.

وی با اشاره به اینکه دستاوردها و اقدامات آیت‌الله رئیسی در حوزه زیرساخت‌ها سال‌های آینده خودش را نشان خواهد داد، گفت: ایشان محبوبیت خودش را فدای انجام زیرساخت‌هایی که به مصلحت مردم و کشور بود، کرد. در صورتی که به راحتی می‌توانست با انجام برخی کارهای ظاهری محبوبیت بیشتری کسب کند.

احمدی گفت: آیت‌الله رئیسی مصالح عمیق و اصلی مردم را مدنظر قرار داد و این را با مصالح روبنایی و کسب محبوبیت معامله نکرد، تا آخرین روز برای خدا و مردم کار کرد و توجهی به حاشیه‌هایی که ایجاد می‌کردند، نداشت.

مدیرعامل مؤسسه آستان مبارکه حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) و آرامگاه شهید مدرس(ره) افزود: اگر آیت‌الله رئیسی سید محرومان نبود این گونه عمل نمی‌کرد، ایشان نسبت به مشکلات مردم و انجام کارهای زیربنایی دغدغه داشت، هیچ‌گاه نگاه ظاهربینانه نداشت و موقتی به مسائل نگاه نمی‌کرد.

وی تصریح کرد: اگر دولتمرد دیگری بود شاید می‌توانست منابعی که آزاد شده را بدون توجه به زیرساخت‌های کشور به سبد عمومی تزریق کند و به ظاهر وضعیت بهتری را ایجاد کند در صورتی که به نفع محرومان و مستضعفان و مردم نیست ولی ایشان این کار را نکرد.

احمدی در ادامه خاطرنشان کرد: آیت‌الله رئیسی به هر استانی که می‌رفت به تمامی نامه‌هایی که مردم می‌دادند رسیدگی و کمک‌هایی می‌کرد، در واقع علاوه بر توجه به زیرساخت‌ها به محرومان و مستضعفان هم توجه خاصی داشت.

وی در ادامه اظهار کرد: شهید آیت‌الله رئیسی در عرصه سیاست خارجی خط تقویت جبهه مقاومت را دنبال می‌کرد و با وجود اینکه با همه دنیا تعامل داشت نقطه مقابل خاص شیطان بزرگ و قدرت‌های زورگو را دنبال می‌کرد.

مدیرعامل مؤسسه آستان مبارکه حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) و آرامگاه شهید مدرس(ره) گفت: شهید آیت‌الله رئیسی نظم نوینی را با محوریت ایران و جذب کشورهای دیگر توانست رقم بزند و در برابر خواست آمریکای جنایتکار حرکت کند، این حرکتی را که آغاز کردند تقویت پایه‌های تمدن نوین اسلامی و حرکت در مسیر ظهور حضرت بقیه‌الله است.

وی عنوان کرد: آیت‌الله رئیسی توانست جمهوری اسلامی ایران را در معادلات جهانی پررنگ‌تر از قبل مطرح کند و هر کس دیگری که جای ایشان بیاید باید همین مسیر را ادامه دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha