• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403030100677
  • خبرنگار : 30147

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی مطرح کرد

کنترل کیفیت آب شرب خراسان رضوی با انجام سالانه ۱.۲ میلیون آزمایش

کنترل کیفیت آب شرب خراسان رضوی با انجام سالانه ۱.۲ میلیون آزمایش

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: سلامت آب شرب مشترک ۳ میلیون و ۳۰۰ هزارنفر جمعیت تحت پوشش سالانه با یک میلیون و ۲۷۱ هزار مورد آزمون کیفیت، کنترل می‌شود.

حسین امامی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به ۴۲ آزمایشگاه آب و فاضلاب در سطح استان که وظیفه کنترل و ارزیابی مستمر آب شرب ۹۱ شهر و ۲۲۷۰ روستا را در سه حوزه تأمین، ذخیره و توزیع برعهده دارند، افزود: آبفا خراسان رضوی در بخش توزیع آب با خرید و توزیع سالانه بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار کیلوگرم ترکیبات کلر اقدام به ۳۲۰۰ مورد کلرسنجی و اخذ تائیدیه از مراکز بهداشت می‌کند.

وی با بیان اینکه برای اطمینان از نبود آلودگی میکروبی در شبکه توزیع هر ماه بیش از ۵۲۰۰ مورد نمونه برداری باکتریولوژیک در ۲۰ آزمایشگاه باکتریولوژی سطح استان انجام می‌شود، کنترل بخش مخازن ذخیره را شامل ۲۵۰۰ مورد آزمون باکتریولوژیک در ماه اعلام و اظهار کرد: مخازن ذخیره نیز سالیانه شستشو و گندزدایی شده تا از سلامت آب شرب اطمینان حاصل شود.

وی بخش منابع تأمین را چاه، چشمه و قنات دانست که علاوه بر کنترل مستمر برای دریافت تائیدیه از مراکز بهداشت و بهسازی، نسبت به انجام ماهیانه ۶۰۰ مورد آزمون باکتریولوژیک اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه آبفا استان راهبری ۱۰ آزمایشگاه فیزیکوشیمیایی آب و انجام سالانه ۳۳۰۰ مورد آزمون شیمیایی را با هدف تعیین ۲۱ پارامتر در دستور کار دارد، از تهیه نقشه‌های کیفی در محیط GIS در این شرکت خبر داد.

به گفته امامی، علاوه بر موارد یاد شده، شبکه توزیع، منابع تولید و مخازن ذخیره توسط آزمایشگاه‌های پیشرفته ریزآلاینده سطح استان به منظور سنجش فلزات سنگین، مواد آلی و سموم و همچنین آزمایشگاه بیوتکنولوژی آزمایشگاه مرکزی (PCR) در ستاد به صورت مستمر و براساس استانداردهای ابلاغی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تحت آزمون و ارزیابی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha