• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۱
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403030100684
  • منبع : معاونت علمی ریاست جمهوری

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی:

صنعت تجهیزات پزشکی از صنایع پیشرو در توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در کشور است

صنعت تجهیزات پزشکی از صنایع پیشرو در توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در کشور است

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، «صنعت تجهیزات پزشکی ایران» را از صنایع پیشرو با ظرفیت بالا در ابعاد توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان برشمرد و افزود: ایران از موقعیت بسیار مناسبی در منطقه و حتی - در برخی از حوزه‌های توسعه فناوری - در سطح جهان برخوردار است.

به گزارش ایسنا، شقایق حق‌جوی جوانمرد در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران‌هلث درباره اهمیت این نمایشگاه توضیح داد: نمایشگاه ایران هلث، فرصت بسیار مغتنمی است برای اینکه فعالان این صنعت برای شبکه‌سازی و به اصطلاح یارگیری جمع دور هم شوند و مشتریان خود را شناسایی کرده و از طرفی جامعه پزشکی را با دستاوردها و پیشرفت‌هایی که اتفاق افتاده آشنا کند.

وی ادامه داد: همچنین این نمایشگاه فرصتی است برای اینکه تولیدکنندگان شرکای بین‌المللی خوبی پیدا کنند و امیدوار هستیم که سطح نمایشگاه طی سه سال پیش رو به میزانی افزایش پیدا کند که با رقبای بسیار قدری که در سطح جهان دارد، رقابت پذیر شود.

به گفته رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، رویکرد معاونت علمی به عنوان یک نهاد میانجی و سیاست‌گذار، حمایت‌گری همه‌جانبه از برگزاری نمایشگاه ایران هلث است تا بتواند وفاق و همدلی را بین فعالان صنعت ایجاد کرده و در نهایت این صنعت پر پتانسیل اقتصاد دانش‌بنیان، نیرو و انرژی بگیرد. 

وی ادامه داد: معاونت علمی امسال با حمایت و حضور خود، ایران هلث را از یک نمایشگاه ساده به یک رویداد بزرگ علم‌وفناوری تبدیل کرد.

به گفته حق جوی جوانمرد، مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی با دستور و توجه ویژه دهقانی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از نمایشگاه دوره قبل ایران هلث، برنامه‌ای را به نام «رویانو» با هدف تشویق و انتقال دانش فنی (اسپین-آف) از بزرگان صنعت تجهیزات پزشکی کشور راه‌اندازی کرده است.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی ضمن اشاره به اینکه رویانو در ایران هلث ۱۴۰۳ یک غرفه مختص‌ به خود داشت و اولین دستاوردهایی را که به طور خاص با نفوذ فناوری‌های نوظهور در صنعت تجهیزات پزشکی و نیز اولین شرکت‌هایی که به تازگی به این چرخه اضافه شدند، رونمایی کرد، ادامه داد: رویداد تور فناورانه نیز برای ایران هلث ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی شده است. این رویداد فرصتی هست برای اینکه دانشجویان و اساتید و جوان‌ترهایی که می‌خواهند مسیر حرفه‌ای و شغلی خود را انتخاب کنند، با دستاوردهای این صنعت و فرصت‌های اشتغال این صنعت آشنا شوند.

وی گفت: با هدف فرهنگ‌سازی و آشنایی با تازه‌های فناوری‌های نوظهور در جهان مانند هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، سنسورهای پیشرفته، سلول‌های بنیادی پزشکی شخصی‌سازی شده و پزشکی دقیق، پنل‌های تخصصی متعددی در حاشیه نمایشگاه نیز برگزار شد.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی در پایان ضمن بیان ضرورت توجه به فعالیت‌های بین‌رشته‌ای، گفت: فناوری‌های همگرا و فعالیت‌های بین رشته‌ای یکی دیگر از فرصت‌هایی بود که در نمایشگاه به طور خاص به آن پرداخته شد و اهمیت این حوزه بدین گونه است که از هم‌افزایی رشته‌های مختلف در حوزه تجهیزات پزشکی، محصولات جدیدی برای افزایش قدرت تشخیص، درمان، توانبخشی و ایجاد رفاه و سلامت بیشتر برای مردم کشورمان قابل حصول خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha