• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403030100714
  • خبرنگار : 71234

پایان مجلس یازدهم در سایه شهادت آیت الله رئیسی

پایان مجلس یازدهم در سایه شهادت آیت الله رئیسی

امروز در شرایطی کار مجلس یازدهم به پایان رسید که آخرین جلسه آن تحت تاثیر شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی قرار داشت.

به گزارش ایسنا، امروز مجلس دو جلسه علنی یکی صبح و دیگری بعدازظهر داشت و این جلسات متاثر از شهادت رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و سایر همراهان در سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور بود.

پیش از آغاز جلسه علنی صبح، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور و هیات همراه با حضور رییس و نمایندگان مجلس با قرائت آیاتی از قرآن کریم و ذکر مصیبت توسط ذاکر اهل بیت برگزار شد حاضرین با قرائت فاتحه و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) یاد شهدای خدمت را گرامی داشتند.

سپس جلسه علنی مجلس ساعت ۸:۱۰ شروع شد و صحن علنی متاثر از شهادت رئیس جمهور سیاه پوش شده بود؛ مقابل جایگاه هیات رئیسه، تصاویری از رئیس جمهور شهید، آیت‌الله سیدمحمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار تبریز، سردار سیدمهدی موسوی رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهوری، سرهنگ خلبان سید طاهر مصطفوی، سرهنگ خلبان محسن دریانوش و سرگرد فنی بهروز قدیمی و گلدان‌هایی از گل گلایول سفید برای ادای احترام به شهدای حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور قرار داده شده بود.

نمایندگان مجلس نیز لباس‌های مشکی بر تن داشتند و بعضی از آنها با سایر همکارانشان عکس یادگاری می گرفتند. اکثر نمایندگان استان آذربایجان شرقی هم به دلیل شرکت در مراسم تشییع رئیس جمهور در تبریز، در جلسه علنی حضور پیدا نکردند.

عبدالرضا مصری که اداره جلسه صبح مجلس را در غیاب قالیباف ریاست مجلس به عهده داشت، ساعت ۸:۱۰ زنگ آغاز جلسه علنی نوبت صبح را نواخت؛ او در نطقی کوتاه گفت: رئیس جمهور ما در مواجهه با نقدها، خواسته‌ها و انتقادات همواره صبور بوده و مجاهدی خستگی‌ناپذیر بود. ایشان همیشه دغدغه محرومان را داشت.

جلسه بعدی مجلس ساعت ۲:۲۵ عصر امروز با دستور برگزاری مراسم اختتامیه دوره یازدهم شروع شد و محمد رشیدی عضو هیات رییسه مجلس آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کرد. 

تعدادی از نمایندگان به دلیل برای شرکت در مراسم استقبال مقام های کشوری و لشکری از پیکر شهدای خدمت نتوانستند از همان ابتدا، در آخرین جلسه مجلس یازدهم حضور پیدا کنند که خود را به لحظات پایانی مجلس یازدهم رساندند.

در پایان جلسه مجلس یازدهم محسن دهنوی عضو هیات رییسه بیانیه پایانی مجلس یازدهم شامل گزارشی از عملکرد چهارساله را قرائت کرد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس پیش از نواختن زنگ آخرین جلسه علنی مجلس یازدهم گفت: بابت قصورها ما را حلال کنید و برای عاقبت بخیری ما دعا کنید.

پیش از پایان جلسه علنی محسن دهنوی عضو هیات رییسه مجلس گفت که احمدپور نماینده خواف و صفایی نماینده گناباد در یک سال آخر مجلس درگیر بیماری سخت شدند اما امروز احمدپور برای اختتامیه با سرم در مجلس حاضر شده است.

امروز با توجه به برگزاری مراسم اختتامیه در جلسه عصر حضور خبرنگاران پررنگ بود.

جلسات علنی مجلس یازدهم با عکس یادگاری نمایندگان به پایان رسید اما کار این مجلس تا شش خرداد ادامه خواهد داشت و هفت خرداد مجلس دوازدهم آغاز به کار می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۱ ۲۰:۲۴

خداوند انشاالله با اقا امام حسین ع محشورشون کنه