• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403030100754
  • خبرنگار : 50040

دومین سفر رئیسی به گیلان؛ تیتری که حسرت شد

دومین سفر رئیسی به گیلان؛ تیتری که حسرت شد

ایسنا/گیلان معاون استاندار گیلان، با اشاره به دستاوردهای حوزه پسماند در دولت سیزدهم، تصریح کرد: رئیس جمهور اولین رئیس جمهوری بود که به موضوع پسماند گیلان حساسیت نشان داد.

موسی فکور در گفت وگو با ایسنا، ضمن عرض تسلیت ضایعه دردناک شهادت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور محبوب و مردمی ایران اسلامی، اظهار کرد: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند، امیدواریم بتوانیم خدمت رسانی به مردم را پیش ببریم و خللی در کارهای اجرایی ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه در کنار امور اجرایی، رسیدگی به امورات مردم را در دستور کار داریم، افزود: آیت الله رئیسی فردی خستگی ناپذیر و جهادی بود و همیشه در میدان حضور داشت؛ رئیس جمهور بیشترین سفر به استان ها را داشت و در طول یک سال به ۳۱ استان رفت که برای هیچ رئیس جمهوری سابقه ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به این استان در سال ۱۴۰۰، خاطرنشان کرد: ایشان در این سفر یکسری از مصوبات را پیش بینی کرد که الحمدلله تعداد زیادی از این مصوبات با پیگیری استاندار به سرانجام رسید.

دومین سفر رئیسی به گیلان؛ تیتری که حسرت شد

فکور با بیان اینکه چند پروژه بزرگ در استان داریم که نه فقط در سطح استانی و ملی، بلکه در سطح فراملی تاثیرگذار است، گفت: یکی از این پروژه ها راه آهن رشت - کاسپین است که برای نخستین بار کریدور شمال را به جنوب متصل می کند.

وی با اشاره به تاکید کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای خزر برای بهره مندی از کریدور شمال - جنوب، ادامه داد: این پروژه در استان ما اتفاق بزرگی را رقم می زند و برای گیلان اتصال ریلی به مرز را ایجاد می کند و موجب می شود که بتوانیم در حوزه اقتصادی با محوریت حمل بار از این موقعیت استفاده کنیم.

دومین سفر رئیسی به گیلان؛ تیتری که حسرت شد

معاون استاندار گیلان همچنین به افتتاح پروژه بزرگراه قزوین - رشت اشاره کرد و متذکر شد: این پروژه سال ها معطل مانده بود، اما در این دولت کار بزرگی انجام شد؛ آزادراه از قزوین آغاز شده بود و به رودبار رسیده بود، اما در ورودی این شهرستان با یک ترافیک سنگین مواجه بودیم و مردم بیش از ۱۰ ساعت معطل می شدند و حلاوت سفر از آنان گرفته می شد.

فکور با بیان اینکه با اهتمام دولت سیزدهم پروژه آزادراه منجیل - رودبار قبل از شب عید افتتاح شد، عنوان کرد: همه تلاش دولت این بود که پروژه قبل از سال جدید به اتمام برسد و لذا شاهد پیگیری های مستمر استاندار و جلسه با پیمانکاران بودیم؛ این پروژه با تلاش شبانه روزی و در شرایط سخت جوی زمستان به سرانجام رسید و در تعطیلات نوروزی با هیچگونه ترافیکی مواجه نبودیم.

دومین سفر رئیسی به گیلان؛ تیتری که حسرت شد

وی با اشاره به دستاوردهای حوزه پسماند در دولت سیزدهم، تصریح کرد: رئیس جمهور اولین رئیس جمهوری بود که به موضوع پسماند گیلان حساسیت نشان داد و با پیگیری های استاندار شاهد اقدامات اثرگذاری در این بخش بودیم؛ این در حالی است که تا قبل از دولت سیزدهم هیچ کاری برای زباله سراوان انجام نشده بود، اما رئیس جمهور در ابتدای سفر به گیلان این موضوع را به عنوان مصوبه ابلاغ کرد و اکنون با افتخار می گوییم که پروژه بهسازی پهنه ۱۷ هکتاری لندفیل سراوان بالای ۸۴ درصد پیشرفت دارد و پوشش محوطه و کاشت گیاهان انجام شده است.

دومین سفر رئیسی به گیلان؛ تیتری که حسرت شد

معاون استاندار گیلان ادامه داد: در گذشته سراوان تلی از زباله بود و کسی جرات نمی کرد به آنجا برود، اما اکنون دیگر آن شرایط نیست و برای شیرابه نیز که به عنوان یک آلودگی شدید روستاییان را درگیر کرده بود و عامل آلودگی رودخانه های رشت و در نهایت، تالاب انزلی بود، پروژه تصفیه خانه را پیش بینی کردیم؛ البته پیمانکار قبلی نتوانست آن را به نتیجه برساند و اکنون پیمانکار جدید را با اعتبار پیش بینی شده از سوی دولت وارد کار کردیم و تا چند ماه آینده دیگر شیرابه نخواهیم داشت و تصفیه صورت می گیرد.

دومین سفر رئیسی به گیلان؛ تیتری که حسرت شد

فکور همچنین از افزایش خطوط پردازش کارخانه کمپوست رشت خبر داد و بیان کرد: به زودی دو خط جدید را اضافه می کنیم و ظرفیت پردازش از ۵۰۰ تن به ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ تن در روز خواهد رسید.

وی به مسئله بر زمین مانده زباله سوز رشت اشاره کرد که ۱۰ سال از قرارداد آن می گذشت و یادآور شد: با دستور مستقیم آیت الله رئیسی به معاون حقوقی رئیس جمهور قرارداد این پروژه بررسی و قرار شد که کار به سرانجام برسد؛ الحمدلله کارها انجام شده و با اعتبار ۲۰۰۰ میلیارد تومانی صندوق توسعه که از سوی دولت برای زباله سوز پیش بینی شده و از طریف بانک ها در اختیار پیمانکار قرار می گیرد، شاهد آغاز فرایند اجرایی خواهیم بود تا آخرین حلقه مدیریت پسماند یعنی زباله سوز را محقق کنیم.

دومین سفر رئیسی به گیلان؛ تیتری که حسرت شد

معاون استاندار گیلان با اشاره به تاکید آیت الله رئیسی در سفر اخیر به استاندار مازندران درباره پسماند سراوان، خاطرنشان کرد: شاهد حساسیت ویژه ایشان نسبت به مشکلات زیست محیطی بودیم.

دومین سفر رئیسی به گیلان؛ تیتری که حسرت شد

وی با بیان اینکه در عمر سه ساله دولت سیزدهم خستگی ناپذیری و تلاش مجاهدانه رئیس جمهور را مشاهده کردیم، گفت: این نگاه و روحیه به همه دولتمردان تعمیم پیدا کرده بود و استاندار گیلان نیز با همان روش و منش در میدان حضور داشته و نه تنها در روز تعطیل، بلکه بعد از ساعت اداری نیز در مناطق مختلف حضور پیدا می کند.

دومین سفر رئیسی به گیلان؛ تیتری که حسرت شد

فکور با اشاره به توفیقات استان در دولت سیزدهم، اضافه کرد: مصوبات پیش بینی شده در سفر آیت الله رئیسی به گیلان چند برابر دولت های قبلی بود و علیرغم محدودیت های اعتباری، خدمت به مردم ادامه داشت و در بخش های برق رسانی و آبرسانی روستایی و تعویض کابل ها و ترانس های برق و آسفالت و... شاهد پیشرفت های خوبی در این سه سال بودیم.

دومین سفر رئیسی به گیلان؛ تیتری که حسرت شد

وی با بیان اینکه بالغ بر ۹۰۰ پروژه استان آماده افتتاح با حضور رئیس جمهور بود، خاطرنشان کرد: این پروژه ها ابلاغ شده بود و چشم انتظار افتتاح آنان با حضور رئیس جمهور بودیم؛ یکی از محوری ترین پروژه ها، افتتاح راه آهن رشت - کاسپین بود که مقدمات آن فراهم و استفاده آزمایشی از آن انجام شده است؛ همچنین بنا بود در جریان سفر دوم رئیس جمهور به گیلان راه آهن رشت - آستارا را به عنوان پروژه بزرگ ایران که کشورهای همسایه به ویژه روسیه به دنبال آن هستند، شروع کنیم.

دومین سفر رئیسی به گیلان؛ تیتری که حسرت شد

معاون استاندار گیلان با اشاره به تاکید دولتمردان بر ادامه دادن راه رئیس جمهور شهیدمان، تصریح کرد: با توجه به خدماتی که آیت الله رئیسی در طول این سه سال داشت، مردم از ایشان به عنوان خدمتگزار صادق یاد خواهند کرد، زیرا مدل جدیدی از خدمتگزاری بی منت برای مردم را برای همه کارگزاران نظام به یادگار گذاشت.

دومین سفر رئیسی به گیلان؛ تیتری که حسرت شد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۲ ۰۸:۴۰

حیف شد ما منتظر بودیم که به گیلان بیایند و پروژه ها ی مانده را افتتاح کند ،چه کنیم با این داغ بر دل نشسته

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۲ ۱۳:۳۵

خیلی ناراحت شدم ما لحظه شماری میکردیم آقا به گیلان بیاد نامه ای که نوشته بودیم به التحصیل دهیم چون خاطر جمع بودیم که او رسیدگی می‌کند به مشکلات ما