• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403030100772
  • خبرنگار : 50535

باز همان حس درد جدایی؛

آخرین خداحافظی مردم آذربایجان شرقی با سید محرومان

آخرین خداحافظی مردم آذربایجان شرقی با سید محرومان

ایسنا/آذربایجان شرقی پیکرهای مطهر شهدای خدمت، امروز، سه‌شنبه، اول خرداد ماه بر دوش مردم ولایتمدار استان آذربایجان شرقی و با حضور مسئولان ارشد کشوری، لشکری و استانی، تشییع شد. مردم آذربایجان امروز ثابت کردند همچنان به عنوان اولین‌ها در صحنه حضور داشته و قدردان خدمتگزاران واقعی خود هستند.

امروز آخرین روز دیدار مردم تبریز با رئیس جمهور و همراهان شهیدش بود، همراهانی که با رفتنشان داغی بر دل‌های مردم این استان گذاشتند اما این افتخار غم‌انگیز برای مردم این شهر ناشناخته نیست.

تبریز قهرمان، حماسه‌ساز و ولایتمدار در جمهوری اسلامی ایران، امروز سومین امام جمعه شهید خود آیت الله شهید سیدمحمدعلی آل هاشم پس از آیت الله قاضی طباطبایی و شهید آیت الله میراسدالله مدنی را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرد.

مردم آذربایجان شرقی امروز برای آخرین بار با اشک‌های سرازیر و دل‌های سوخته میزبان شهدای خدوم مردم بودند، مراسم بدرقه شهدای خدمت از ساعت ۹ ونیم امروز به طور رسمی در میدان شهدای تبریز آغاز شده است.

آخرین خداحافظی مردم آذربایجان شرقی با سید محرومان

چهره‌ها گرفته و چشم‌ها به قدری بارانی است که گویی این غم پایان ندارد، به سختی از خیل انبوه جمعیت رد شده و سراغ جانبازی که بر روی ویلچر نشسته می‌روم.

پوستر شهید آل هاشم در آغوشش جا خوش کرده و تا از حس و حالش می‌پرسم اشک امانش را نمی‌دهد، حق می‌دهم مگر تبریز بی آل‌هاشم صفایی دارد.

فرزند این پدر در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا، می‌گوید: حاج آقای آل هاشم نمادی از محبت، حیا و عفت را در استان حاکم کرده بود و ارتباط صمیمانه‌ای با مردم داشت و غیر از رسیدن به درجه‌ی شهادت برای این سید کم بود.

او ادامه می‌دهد: امیدوارم توفیق داشته باشیم تا راه حاج آقا را ادامه دهیم.

کافیست رهبرم فرمان دهد

دانش آموز سال آخری به خبرنگار ایسنا می‌گوید: غم از دست دادن این عزیزان را به مردم کشور عزیزم ایران تسلیت می‌گویم.

پدر جوانی که فرزندش را در آغوش گرفته با چشم‌هایی سرخ شده از اشک به خبرنگار ایسنا می‌گوید: امروز تمام مردم این شهر غمگین است و دل‌هایمان بی‌تاب پاره‌های جانمان، نمی‌دانم از غصه‌ی کدام یک بگویم سید ابراهیم یا حاج آقا، یا استاندار جوانمان، کلمات گاهی برای انتقال حس‌هایمان‌کافی نیست

او اضافه می‌کند: اما با وجود داغداری دل‌هایمان افتخار می‌کنیم ایران مردانی را دارد که به پای مردم کشورشان جان دادند و یادشان همیشه در گوشه‌ای از قلب مردم این مملکت می‌ماند.

شهروند دیگری می‌گوید: ما امروز برگزیدگان مردمی خود را از دست دادیم و احساس کمبودی از نبود این عزیزان خواهیم کرد.

زن جوانی نیز به خبرنگار ایسنا می‌گویند: امروز همه‌ی ما عزاداریم، عزادار رئیس جمهور عزیزمان که ما را برای همیشه تنها گذاشت، عزادار امام جمعه تبریز که با رفتنش آذربایجان شرقی یتیم ماند و عزادار استاندار جوان‌مان، با اینکه مدت کمی از انتصاب او گذشته بود اما محبت خود را بر دل تمام مردم این استان جا کرده و مالک قلب‌هایمان شده بود.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور که برای افتتاح سد قیز قلعه سی به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، در هنگام بازگشت از جلفا به تبریز بر اثر سقوط هلیکوپتر شهید شد.

علاوه بر رئیس جمهور، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت الله سید محمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز و مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی نیز در این پرواز حضور داشتند که به همراه چند نفر دیگر ، از جمله محافظان و کادر پرواز، جان خود را از دست دادند.

سانحه حدود ساعت ۱۳:۳۰ روز گذشته در ارتفاعات ورزقان واقع در آذربایجان شرقی رخ داد ولی به دلیل صعب العبور بودن منطقه، مه آلود بود هوا ، سرما و بارندگی، عملیات جست و جو تا بامداد امروز به طول کشید و سرانجام امدادگران در حالی لاشه‌ هلیکوپتر را پیدا کردند که متاسفانه هیچ کدام از سرنشینان آن زنده نمانده بودند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha