• سه‌شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۳۸
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403030100859
  • خبرنگار : 50673

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تشریح کرد:

خدمات ارزشمند دولت سیزدهم در استان سبب توسعه عدالت در خدمات سلامت محور شد

خدمات ارزشمند دولت سیزدهم در استان سبب توسعه عدالت در خدمات سلامت محور شد

ایسنا/هرمزگان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به تشریح مهم‌ترین طرح‌های اجرایی دولت سیزدهم را در زمینه بهداشت و سلامت در استان پرداخت.

غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، امروز (سه شنبه یکم خرداد) ضمن عرض تسلیت شهادت خادم الرضا رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه و استاندار محترم تبریز و سایر همراهانشان گفت: در دولت مردمی آیت الله رئیسی، خدمات بسیار ارزشمند و ماندگاری در استان ما اتفاق افتاد که سبب توسعه عدالت در خدمات سلامت محور شد.

وی، مهم‌ترین اقدام انجام‌شده در دولت مردمی آیت الله رئیسی را تأسیس و راه‌اندازی دانشکده‌های علوم پزشکی شرق و غرب استان به محوریت میناب برای شرق و بندرلنگه برای غرب استان برشمرد و افزود: به اهتمام مسئولین و حمایت‌های رئیس جمهور شهیدمان، این دانشگاه‌ها در ماه گذشته استقلال کامل آن‌ها اعلام و خدمات بهداشتی درمانی را در کنار آموزش برای مردم منطقه ارائه می‌دهند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۲ یعنی از مهرماه سال گذشته در این شهرستان‌ها در رشته‌های مختلفی از جمله رشته‌های پرستاری، مامایی، کارشناسی بهداشت و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی جذب دانشجو انجام شده است، گفت: راه‌اندازی مرکز آموزش عالی بستک نیز یکی دیگر از اقدامات مهم و ارزنده دولت سیزدهم بود.

جاودان در ادامه پروژه‌های دیگر عمرانی در این دولت را احداث و بهره‌برداری از دو بیمارستان ۱۱۲ تختخوابی تخصصی و فوق تخصصی کودکان و همچنین بیمارستان ۷۸ تخت خوابی بستک برشمرد و تصریح کرد: در بحث تامین تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ها نیز در طی این سه سال اقدامات خوبی انجام شده است

وی ضمن اشاره به نقش وجود تجهیزات از جمله دستگاه ام آر آی در تشخیص بیماری‌ها گفت: به جهت توسعه عدالت در سلامت، تأمین سه دستگاه ام آر آی برای بندرعباس و شهرستان پارسیان و قشم انجام شد تا افراد در مناطق دور دستی از جمله پارسیان بتوانند از خدمات تشخیصی سلامت بهره‌مند گردند. همچنین تعدادی سی تی اسکن و تجهیزات دیگر به مجموعه درمان که حدود ۷۰ مورد است اضافه گردید.

وی در ادامه گفت: از دیگر اقدامات مهم تسریع در پیشرفت پروژه بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی شهر بندرعباس است که پیش از دولت سیزدهم ۳۰ درصد پیشرفت پروژه انجام شده بود و درحال حاضر ۸۸ درصد پروژه پیشرفت نموده و آیت الله رئیسی تاکید داشتند که تا پایان سال ساخت این بیمارستان خاتمه پیدا کند.

وی افزود: همچنین پروژه ساخت بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی میناب نیز با حمایت‌های انجام شده توسط دولت حدود ۸۰ درصد پیشرفته است.

جاودان یاداور شد: در دولت مردمی شهید آیت الله رئیسی در حوزه بهداشت حدود ۸۰ تا ۹۰ پروژه به بهره‌برداری رسید و در مناطق روستایی و در مناطق دوردست و همچنین بعضی مناطق شهری مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت احداث شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: در این دولت در بحث باروری و کمک به زوج‌های نابارور توفیقات زیادی داشتیم، از جمله در میناب و در بندر لنگه خدمات تخصصی ناباروری و در شهر بندرعباس مرکز درمان فوق تخصصی نازایی در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) راه‌اندازی شد که در آن‌ها خدمات با تعرفه دولتی ارائه می‌شود و تا کنون تعداد زیادی زوج‌های نابارور در این مراکز شناسایی و تحت درمان هستند و خبر خوب آنکه تعدادی از این عزیزان نیز صاحب فرزند شدند.

 وی، دریافت مجوز جذب ۲ هزار نیرو برای استان را از دیگر برکات این دولت برشمرد و گفت: از صمیم قلب به مردم شریف ایران از دست دادن چنین خادمی را تسلیت گفته و امیدوارم خداوند به ما توفیق بندگی و ادامه مسیر روشن ایشان که خدمت به خلق است را بدهد و خوشا به سعادت آیت الله رئیسی و هم رزمانشان که در راه خدمت به مردم شهید شدند.

جاودان در خاتمه از مردم فهیم و غیور استان هرمزگان و کشور عزیز و پهناور ایران، که قدرشناس خادمان بی‌ریا و مردمی خود هستند و پرشور در صحنه حضور داشتند کمال تقدیر و تشکر را کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha