• چهارشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403030200969
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

نگاه توسعه‌ای دولت شهید رئیسی در استان سیستان وبلوچستان

نگاه توسعه‌ای دولت شهید رئیسی در استان سیستان وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان دبیر شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان گفت: در حال حاضر به همت دولت سیزدهم ۴۹۸ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در این استان در دست ساخت است.

عطاء اله اکبری در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه یکی از افتخارات این دولت از آغاز، توسعه شبکه بزرگراهی جنوب شرق کشور به ویژه این استان بوده است، تصریح کرد: حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این میزان از بزرگراه و راه در استان مورد نیاز است که در آینده نزدیک تحول عظیم در حمل و نقل داخلی و بین المللی منطقه ایجاد خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان تاکید کرد: هزینه احداث هر کیلومتر بزرگراه در این استان حدود ۳۵۰ میلیارد ریال است که این میزان قطعا در سالهای آینده افزایش خواهد یافت.

اکبری افزود: با توجه اهمیت محورهای شریانی و استراتژیک این استان، با هدف سرعت گرفتن کار ساخت و بهره برداری از قطعات در حال اجرا، پیگیری‌های مستمری برای تامین و افزایش اعتبار و افزایش سالانه و همچنین اخذ تسهیلات قانون بودجه انجام شده است و امیدواریم با تامین به موقع بودجه لازم بزودی شاهد بهره‌برداری از این پروژه ها باشیم.

وی گفت: بهره برداری و تکمیل این بزرگراهها یکی از اصلی ترین و مهمترین برنامه ها و اولویت های عمرانی در استان است و بدون شک شرایط خاص منطقه از حیث تجارت و ترانزیت ایجاب می کند که باید با نگاهی فرا استانی و فرا منطقه ای والبته با عزمی راسخ و مسئولانه برای تکمیل شبکه بزرگراهی این خطه گام برداشت.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در جمع برخی از مدیران استان گفت: پروژه های راهسازی سیستان و بلوچستان در دولت سیزدهم پیشرفت چشمگیری داشته است.

محمد کرمی با اشاره به لزوم احداث راههای استاندارد و نقش موثر آن در توسعه حمل و نقل گفت: خوشبختانه با همت و جدیت دولت سیزدهم پروژه‌های حوزه راهسازی در استان پیشرفت چشمگیری داشته و با کشورهای همسایه نیز مذاکراتی صورت گرفته تا با ایجاد کریدور شمال به جنوب زمینه بیشتری را برای تجارت فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: با همت مجموعه دولت سیزدهم و در راس آن شهید جمهور، آیت الله رییسی، اقدامات زیر بنایی بی نظیری در این سالها در استان آغاز، تکمیل و به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد: با تفویض اختیار رییس جمهور فقید به استاندار سیستان و بلوچستان بخش قابل توجهی از بروکراسی اداری حذف شد و امور مربوط به استان بدون واسطه و مستقیما حل می شد.

استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در بحث تامین اعتبار پروژه ها تقریبا تمامی پروژه های در حال اجرای استان؛ اعتبار مصوب دارند و به جرات می توان گفت با نگاه ویژه دولت سیزدهم به سیستان و بلوچستان علی رغم مشکلات اقتصادی کشور هیچ گاه در تامین اعتبار هیچ یک از پروژها مشکل تامین اعتبار نداشته ایم.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه به اجرایی شدن ابرپروژه های استان اشاره کرد و افزود: به منظور تسهیل در حمل و نقل و تسهیل در امر تجارت و مراودات مرزی، پروژه مهم ریلی کشور یعنی راه آهن چابهار به زاهدان با همت دولت سیزدهم در حال اجراست و پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه ای دارد و طبق برنامه ریزی تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: مردم باید در اقتصاد مشارکت بیشتری داشته باشند چرا که قدرت مردم قدرتی عظیم است که می‌تواند موجب تحول شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مرکز راهبردی نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود به طوری که می‌توان آن را سنگ بنای توسعه استان محسوب کرد، تصریح کرد: دانشگاه ها نیز محور اصلی پیشرفت و توسعه هستند و دانشگاه باید به‌عنوان یک پشتیبان علمی برای صنعت باشد.

کرمی خاطرنشان کرد: باید رشته‌های جدید متناسب با نیاز جامعه و صنعت جایگزین رشته‌های قدیم در دانشگاه‌ها شود تا فرد پس از فراغت از تحصیل در دانشگاه بتواند شغل های متعدد ایجاد کند.

وی اذعان کرد: فرایند صدور مجوز باید با سرعت بیشتری طی شود تا سرمایه‌گذاران در استان بتوانند با سهولت بیشتری سرمایه گذاری کنند.

رییس شورای اداری استان تاکید کرد: کار مردم نباید روی زمین بماند یا مراجعات اضافی به دستگاه‌های اجرایی داشته باشند لذا کارکنان دستگاه ها موظف اند در سریع‌ترین زمان ممکن خدمت رسانی کنند.

محمد کرمی ادامه داد: تاکنون ۲۰۰ جوان سیستانی و بلوچستانی کارت بازرگانی دریافت کرده‌اند که این امر می‌تواند در فعال سازی تجارت و استفاده از ظرفیت مرز موثر باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان اذعان کرد: جوان سرشار از نوآوری و خلاقیت است بنابراین باید از این ظرفیت به نحو مطلوب بهره برداری کند.

وی افزود: خداوند شاهد و ناظر بر همه اعمال ماست بنابراین زمانی که می‌دانیم اوست که بر باطن همه چیز آگاه است نباید کاری را بر خلاف آنچه هست انجام دهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان در پایان خاطرنشان کرد: همه عالم در ید قدرت الهی است بنابراین باید همه چیز را از خداوند بخواهید چراکه هیچ قدرتی یارای مقابله با آن را ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha