• دوشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۸۳ / ۱۷:۱۳
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8308-07270
  • خبرنگار : 71038

محمدرضا خاتمي: چاره‌اي جز ايستادگي بر اعتقادات، آرمان‌ها و شفاف‌كردن فضا نداريم

محمدرضا خاتمي:
چاره‌اي جز ايستادگي بر اعتقادات، آرمان‌ها و شفاف‌كردن فضا نداريم

محمدرضا خاتمي گفت: ما چاره‌اي جز ايستادگي بر اعتقادات، آرمان‌ها و شفاف‌كردن فضا نداريم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدرضا خاتمي در مراسم بزرگداشت روز آزادي بيان و انديشه ( روز صدور حكم آقاجري) در دانشگاه تهران كه از سوي انجمن اسلامي اين دانشگاه در تالار شهيد چمران برگزار شد، اظهار داشت: بسيار خوشحالم كه در جمع شما دوستان و دانشجويان و در چنين روزي هستم. طنز تاريخي كشور ما در اين است كه روز صدور يك حكم آنچناني را روز آزادي بيان و انديشه نامگذاري مي‌كنيم و هم‌چنين روز ترور سعيد حجاريان را روز مبارزه با خشونت.

محمدرضا خاتمي با ابراز اميدواري براي آزادي نويسندگان، فعالان سياسي، روزنامه‌نگاران و دانشجويان زنداني، اظهار داشت: اميدواريم كه بتوانيم در روزي با حضور آنها، روز آزادي بيان و انديشه را گرامي بداريم.

وي با بيان اينكه كساني كه با آزاي بيان و انديشه مخالفت مي‌كنند، دچار جهل و تعصب هستند، گفت: جهل، تعصب و ناآگاهي را مي‌توان با علم و آگاهي تقليل داد، اما افرادي كه قصد دارند با آزادي انديشه در كشور مقابله كنند اجازه نمي‌دهند كه سطح آگاهي مردم بالا رود. ما كساني كه طرفدار آزادي بيان و انديشه هستيم بايد با هم متحد شويم و اجازه ندهيم كه مخالفان آزادي و انديشه به اهداف خود دست پيدا كنند.

دبيركل جبهه مشاركت با تاكيد دوباره بر اينكه مهم‌ترين دشمن مخالف آزادي بيان و انديشه، آگاهي مردم است، اظهار داشت: ما بايد مردم را در قالب نهادهاي مردمي، در جهت كسب آگاهي تشويق كنيم، زيرا چاره‌اي جز ايستادگي نداريم.

وي با بيان اين‌كه وضعيت آنچه اقتدارگرايي مي‌ناميد در كشور ما بدتر از هميشه نيست، گفت: هم‌چنين موقعيت نيروهاي مدافع آزادي نيز ضعيف‌تر از هميشه نيست. ما چاره‌اي جز ايستادگي بر اعتقادات، آرمان‌ها و شفاف‌كردن فضا نداريم.

خاتمي با بيان اينكه عده‌اي با استفاده از دين مي‌خواهند آزادي را سركوب كنند و دين در اينجا مورد ظلم قرار گرفته، اظهار داشت: ما بايد براي دفاع از آزادي و دين تلاش كنيم. اميدوارم روزي فرا رسد كه تمام فعالان سياسي زنداني و دانشجو آزاد شوند و بتوانند در عرصه‏ي كشور به فعاليت بپردازند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha