• جمعه / ۱۲ اسفند ۱۳۸۴ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8412-07832

پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه‌ي تهران؛ نيري: مردم امداد را با صدقات يكي نبينند پناهيان: دشمن را با ترس از حق و از طريق آگاهي مردم نابود مي‌كنيم

سخنران پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه‌ي تهران با اشاره به فاجعه‌ي سامرا گفت: دشمنان به سادگي از رويه‌ي خود دست برنمي‌دارند؛ آن‌ها روز به روز از بقاي خود نااميدتر و در مقابل در مسير خود استوارتر مي‌شويم.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) حجت‌الاسلام‌والمسلمين پناهيان با بيان اين كه " دشمنان ما ترجيح مي‌دهند كه با ترساندن ديگران اهداف شوم خود را پيش ببرند" ادامه داد: يكي از پايه‌هاي اساسي اسلام و راه امام زمان(عج) معرفت و محبت مردم است و ما اميدواريم بدون اسلحه و نبرد، عالم را فتح كنيم و البته مقدمه‌سازي ظهور امام زمان(عج) نيز مقدمه‌سازي نيست كه به اسلحه و نبرد تكيه داشته باشد.

وي تاكيد كرد: دشمنان فكر مي‌كنند مردم ترسو هستند، لذا مي‌خواهند با ايجاد ترس در دل آن‌ها كارهاي خود را پيش ببرند، آن‌ها البته مي‌دانند كه سلاح اتمي كارايي ندارد و موجب نابودي خودشان مي‌شود.

پناهيان با بيان اين‌كه " مردم كوفه نيز با ترساندن مردم از سپاه يزيد وادار به قتل امام حسين(ع) شدند" در عين‌حال اين قضيه را عبرت عجيبي عنوان كرد و گفت: امروز نيز دشمنان ما همين قصد را دارند و در راه ترساندن حاضرند هر هزينه‌اي را پرداخت كنند و دست به هر جنايتي بزنند.

وي با بيان اينكه ما اگر بخواهيم دشمنان و مقابله‌كنندگان در برابر حق را بترسانيم قطعا به كمك اسلحه و شكنجه و وحشي‌گري دست به چنين كاري نمي‌زنيم، افزود: ما به وسيله‌ي معرفت به حق كه ميان مردم زياد شود دشمن را خواهيم ترساند. ما مي‌خواهيم دشمن را با ترس از حق نابود كنيم و وسيله‌مان نيز آگاهي مردم است.

پناهيان با تاكيد بر ضرورت وحدت بين شيعه و سني و حمله به سامرا را نقشه دشمنان جهت از بين رفتن اين وحدت عنوان كرد و خطاب به مسلمانان گفت: مبادا بغض برادران ديني به دلتان بنشيند. دشمنان در جهان مسيحي عليه پيامبر ما كاريكاتور مي‌كشند، اين در حالي است كه عامل اين قضيه خود مسيحيان نيستند. آن‌ها مي‌خواهند با اين عمل چند زماني مسلمانان را بر عليه مسيحيان تحريك كنند تا به اختلافات دامن بزنند.

وي اتحاد بين اديان را نويد داد و افزود: همه مي‌دانند كه سرچشمه‌ي اين اعمال قبيح كجاست، سرچشمه همان جايي است كه گلوله به سوي بچه‌هاي فلسطيني شليك مي‌شود لذا هيچ‌كس اين تلقي را نمي‌كند كه مسيحيان به پيامبر ما توهين كرده‌اند چراكه همه خود به خود مي‌فهمند كه اين كار توطئه‌اي بيش نيست.

سخنران پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه‌ي اين هفته‌ي تهران با تاكيد بر اينكه دشمنان براي به آتش كشيدن جهان اسلام و نابودي دين دست به چنين اعمالي مي‌زنند، ادامه داد: همان دستي كه اهانت به پيامبر(ص) را در جامعه‌ي مسيحي انجام مي‌دهد به حرم ائمه اطهار حمله مي‌كند.

وي هم‌چنين با تاكيد بر مستحكم‌تر كردن موضع محبت اهل بيت افزود: محبت اهل بيت بايد به آن‌جا برسد كه به زندگي ما رنگ مهدوي و حسيني بدهد. از اين رو بايد روي محبت اهل بيت بيش از اين كار شود.

به گزارش ايسنا همچنين نيري سرپرست كميته‌ي امداد امام خميني(ره) در سخناني به تشكيل اين كميته توسط معمار كبير انقلاب اشاره كرد و گفت: حضرت امام خميني(ره) به تاسي از اجدادشان علي‌رغم تمام كينه‌توزي‌ها و وحشي‌گري‌ها و بر اساس اعتقاداتشان بنيادها، اركان‌ و ارگان‌هايي را در ايران پايه‌گذاري كردند كه امروز چه دشمنان بخواهند و چه نخواهند بر اساس اعتقادات اسلام ناب در حال گسترش است.

وي با بيان اين‌كه از گوشه و كنار دنيا خبر مي‌رسد كه گرايش مردم به اسلام افزايش يافته و اين دين مبين راه خود را پيدا كرده و در حال حركت است، در عين‌حال به وظايف خود و همكارانش در كميته‌ي امداد امام خميني(ره) اشاره كرد و افزود: ما در اين كميته سعي مي‌كنيم امانتي را كه 27 سال گذشته توسط امام خميني(ره) به ما داده شد به نحو احسن حفظ كنيم.

نيري با اشاره به فعاليت‌هاي شوراي مركزي اين تشكيلات، ادامه داد: ما در شوراي مركزي درصدديم كه بتوانيم كميته‌ي امداد را مثل ديگر اجزاء نظام به نحوي پايه‌گذاري كنيم كه بتواند با ساير اجزاي نظام همخواني داشته باشد و به توفيق الهي و عنايت مقام معظم رهبري و مسوولان و دولتمردان تاكنون همين‌گونه بوده است.

سرپرست كميته‌ي امداد امام خميني(ره) با بيان اينكه امداد را بر اين مبنا پايه‌گذاري كرديم كه محتمل باشد و بتواند هر بار مسووليتي كه وظيفه‌اش است يا از سوي مقام معظم رهبري و دولت ارجاع مي‌شود را بتواند تحمل كند، اضافه كرد: اين زيرساخت در كميته‌ي امداد وجود دارد و از 27 سال پيش تاكنون هرچه مسووليتش سنگين شده با همان قوت توانسته راه خود را طي كند.

نيري زيرساخت كميته‌ي امداد را منعطف دانست و ادامه داد: از آن‌جا كه ديدگاه و فرهنگ مردم از 27 سال پيش با امروز متفاوت است، لذا امداد يك دستگاه و اركان منعطف است كه با زمان‌هاي مختلف خود را تطبيق مي‌دهد و به سوي تعالي و پيشرفت راه خود را طي مي‌كند.

وي كميته‌ي امداد را يك تشكيلات علمي و كاربردي عنوان كرد و افزود: مهم اين است كه ما بتوانيم اثرگذار باشيم، البته نه اثرات مخرب و مخدر. حضرت امام(ره) در روزهاي اول تشكيل اين كميته به ما فرمودند نكند مستضعفين به شما متكي شوند كه امروز به ياري خدا چنين شده و بيش از 120 هزار خانواده كه هيچ اميدي به زندگي نداشتند امروز از لحاظ اقتصادي مستقل شدند و بيشتر آن‌ها نه تنها خودشان بلكه بين 10 تا 20 نفر را زيرمجموعه خود كرده‌اند و مشغول به كار هستند.

نيري با بيان اينكه " ما فكر مي‌كنيم كه بايد الگو باشيم" اظهار داشت: امروز امداد در كشور ما به عنوان يك نهاد ارگاني الگوست و نه تنها در ايران بلكه در خارج از كشور نيز به عنوان الگو قلمداد مي‌شود و سازمان‌هاي بسياري هستند كه با مطالعه به اين نتيجه رسيده‌اند كه براي سلامتي خانواده‌ها بهترين روش كميته‌ي امداد است، لذا ما سعي مي‌كنيم از اين امانت و نعمتي كه حضرت امام(ره) به ما عنايت كردند حداكثر استفاده را بكنيم.

سرپرست كميته‌ي امداد امام خميني(ره) با تاكيد بر اين‌كه البته ما به دليل ضيق منابع مالي نتوانستيم همه‌ي اهداف را صد درصد پياده كنيم، گفت: البته بايد گفت كه در اين 27 سال همه‌ي دولت‌ها در كنار ما بودند اما به هر حال فراز و نشيب‌هايي داشته‌ايم كه يكي از فرازهاي ما در زمان دولت آقاي هاشمي رفسنجاني بوده است و امروز نيز به كمك مجلس هفتم و دولت خدمتگزار نهم دربهاي تازه‌اي به سمت امداد براي خدمت باز شده است.

نيري در پايان سخنان خود از همه‌ي مردم خواست كه امداد را با صدقات يكي نبينند، چراكه به گفته‌ي وي صدقات يكي از كارهايي است كه امداد انجام مي‌دهد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha